Bert van der Molen Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Ik ben niet zo gek op de aziatische claxon die op onze Sportage zit. Omdat het geluid van een Renault-claxon lijkt op een kikker die in z'n billen geknepen wordt , heb ik een dubbele luchthoorn gekocht. Deze wil ik nu bij de originele claxon opzetten , bij de Renaults was dat heel simpel , gewoon een schuifstekkertje erbij en klaar. Bij de Sportage zit een dubbel stekkertje met een rode ( +?) en een zwarte (-?) draad. Wie weet hoe ik deze luchthoorn kan aansluiten ; ik heb 1 plusdraad voor de pluspool v.d. accu , 1 mindraad voor de minpool v.d. accu , 1 draad voor de luchtpomp en dan moet ik nog 1 draad hebben van de originele claxon. Velgentip : ik heb bij Blokker een borstel ( ? ? 2,= ) gekocht waar je zuigflesjes mee schoon kan maken ; werkt perfect als velgenborstel , ook al omdat de steel redelijk flexibel is . Quote
Tazteam Posted June 6, 2006 Posted June 6, 2006 Hallo Bert, over dat stekkertje van je Sportage: Meet even welke draad geschakeld wordt van je claxon, veelal wordt de spanning intakt gelaten en de min (massa) als schakeldraad gebruikt, net als bij binnenverlichting. Over het aansluiten van je luchthoorn: De draden van de luchthoorn zou ik op het stekkertje aansluiten, heb je al massa en een pulsdraad . Hoef je vaak alleen nog maar een goede plus vanaf je accu aan te leggen. Maar let op: je hebt verschillende aansluiten, 3 of 4 draads. Maar het belangrijkste..................eerst meten onder de kap van je auto. Succes Philip Quote
Guest Two Plugs Posted June 16, 2006 Posted June 16, 2006 Wij hebben dus ook een andere (dubbele) claxon gemonteerd die meer bij het volume van de Sorento past dan die originele 'Vespa' toeter. Het tweede draadje is niet aangesloten en de claxon werkt prima! Suc6 Quote
Recommended Posts