Lowlander Geplaatst 4 November, 2004 Geplaatst 4 November, 2004 Vandaag mijn S. voor een beurt gebracht en gevraagd welke KTI's (zo heet dat in ieder geval in Duitsland) ze zouden gaan uitvoeren. Gisteren leverde een collega z'n S. in met een defecte versnellingsbak. Ik vertelde dat bij Kia dit probleem bekend is volgens KTI 44/04. (problemen met de achteruit bij de 5-bak-automaat: tandwiel los/kapot) Vraagtekens all-over-the-werkplaats. Kia Nederland gebeld: wisten van niets. Ge?nformeerd naar de KTI's: wisten van niets. Waren deels ontstemd over het feit dat zij als importeur niet op de hoogte waren van zaken welke kennelijk op een duitse internetpagina gepubliceerd worden. Ik heb de onderstaande KTI nummers aan de garage gegeven (van Duitse forum): KTI 29/02 Unterdruckschlauch abklemmen KTI 01/03 Fehler E5 Klimaanlage KTI 13/03 ?lk?hlerventil ersetzen KTI 34/03 ?lk?hlerventil ersetzen KTI 50/03 Widerstand Klimaanlage KTI 19/04 Automatik?l 5Gang KTI 40/04 4 GangAutomatik Software -Update KTI 44/04 5 Gang Automatikgetriebe wechsel (naar het schijnt de VIN's: KNEJC521845250189 - KNEJC521845313721) KTI 48/04 Generatorenriemenscheibe ersetzen KTI 43/2004 Tempomat Fehlfunktion. Nog meer verbazing. De garage vroeg naar de internetpagina van de duitse site: bleek dat daar het versnellingsbakprobleem precies aangegeven staat zoals zij dat reeds hebben meegemaakt!! Afgesproken: Garage en Kia Nederland gaan e.e.a. uitzoeken en bellen mij over de te nemen acties. Met name ook het "slappe aanrijden" van de automaat. (altijd spannend wanneer het druk is op straat) Wordt vervolgd dus... Quote
Facility Geplaatst 4 November, 2004 Geplaatst 4 November, 2004 Ik ben vandaag met mijn S naar de garage geweest met problemen over veel olie lekkage. Naar onderzoek bleek dat er een ring van de keerkoppeling lek is. Het verzoek van mijn garage was of ik er nog een weekje er meedoor kan rijden omdat er een terugroep aktie komt voor alle automatische 5 traps versnellingsbakken zodat ze dit konden combineren. Dus alle 5 traps automaten vanaf maart krijgen een nieuwe versnellingsbak dit ivm het blijven hangen van bepaalde versnellingen. Facility Quote
Lowlander Geplaatst 13 November, 2004 Topic Starter Geplaatst 13 November, 2004 Naar aanleiding van bovenstaande heb ik het nodige heen-en-weer gebel met de garage gehad. De importeur gaf aan van niets te weten en zeer "verrast" te zijn dat al deze info op het duitse forum te vinden is. Ze wilden graag het web-adres weten om e.e.a. na te kijken. Gisteren kreeg ik een telefoontje dat de garage toestemming van Kia Nederland heeft gekregen om van mijn S. de versnellingsbak te wisselen!! Dit puur op bovenstaande gegevens en het feit dat het chas.nr. van mijn S. binnen het bereik van de genoemde nummers ligt. Dit is dus kennelijk toch een preventieve actie daar ik nog geen probelemen heb met de bak. Wel is een collega van mij inmiddels geconfonteerd met de bekende problemen: het begint met "ruw en stotterend" schakelen en gaat tot het wegvallen van de achteruit. Ook hij heeft inmiddels een nieuwe bak. Quote
Rob Rehorst Geplaatst 16 November, 2004 Geplaatst 16 November, 2004 Hallo allemaal, Het probleem van olie lekkage is bekend bij Kia. Dit is een olie keerring. Bij mijn S is deze nu 2 keer vervangen. De eerste keer, 10 maanden geleden, was een zelfde type keerring. Nu 2 maanden geleden is er een revisie gedaan op het bestaande concept en is er een nieuw type olie keerring gemonteerd. De versnellings bak is in januari dit jaar ook vervangen. Er was een Tandwiel van een verkeerd materiaal gemaakt waardoor deze spontaan uit elkaar klapt. Met als gevolg dat de gehele versnellingsbak kapot is. Op dit moment wordt er weer een nieuwe versnellingsbak gemonteerd omdat er een raar geluid in zit. Het is allemaal nog niet zo TOP met de Sorento's. Waarschijnlijk zij de nu uit te leveren Sorento's verbeterd. Maar voorlopig staat mijn S al bijna 3 weken weer in de garage. Maar Goed !! Kia Nederland lost het op en alles valt onder de garantie. Service is wat mij betreft, Goed. Groetjes, Rob Rehorst Quote
DVM1975 Geplaatst 17 November, 2004 Geplaatst 17 November, 2004 Hallo, Inmiddels is het alweer 1,5 maand geleden dat er een nieuwe versnellingsbak is geplaatst. Alleen hoor ik hetzelfde geluid weer terugkomen. Als ik boven de 140 KM per uur kom, krijg ik een zwaar geluid vanuit de versnellingsbak te horen. De vorige keer is de versnellingsbak ook plots gescheurt midden op de A1 (grote rookpluim en een plof). Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben. Natuurlijk weet ik ook wel dat je maar 120 KM per uur mag..... Quote
Lowlander Geplaatst 26 November, 2004 Topic Starter Geplaatst 26 November, 2004 6 december krijgt de S. een nieuwe bak. Het gaat inderdaad om de serie versnellingsbakken als bover beschreven. Ben benieuwd of er verschil zal zijn met de huidige bak. Quote
arnoud Geplaatst 14 December, 2004 Geplaatst 14 December, 2004 bij hoeveel km gebeurt het ongeveer dat de versnellingsbak kapot ging/gaat,ik heb nu 16000 gereden met mijn sorento en nog niks merkwaardigs gevoeld of gemerkt gr arnoud Quote
Lowlander Geplaatst 21 December, 2004 Topic Starter Geplaatst 21 December, 2004 Bij een collega van mij zo rond de 30.000. Het gaat wel om een specifieke serie van de 5-aut. Bij mij is de bak preventief gewisseld bij c.a. 21.000 km. Quote
Paul3287 Geplaatst 31 December, 2004 Geplaatst 31 December, 2004 Op welke duitse site kan ik meer info vinden over de KTI 40/04 4 GangAutomatik Software -Update ? Ik heb een 4 bak diesel automaat, dus ben benieuwd wat hierin gewijzigd is. Met name de schakelmomenten zouden wat mij betreft wat anders kunnen dus wi weet... Groeten Paul Overigens al 70.000 KM sinds 11-11-2003 zonder enig problem en met veel plezier Quote
Lowlander Geplaatst 3 Januari, 2005 Topic Starter Geplaatst 3 Januari, 2005 Hallo Paul, Hier de gehele thread op het duitse Sorento forum. http://forum.webmart.de/wmmsg.cfm?id=1563342&d=180&a=1&t=2222725 Quote
vbr1 Geplaatst 26 Maart, 2006 Geplaatst 26 Maart, 2006 Hallo Paul,Hier de gehele thread op het duitse Sorento forum. http://forum.webmart.de/wmmsg.cfm?id=1563342&d=180&a=1&t=2222725 This site has moved to: http://f3.webmart.de/f.cfm?id=2893593&r=threadview&a=1&t=2711931 Originalthread: http://f3.webmart.de/f.cfm?id=2893593&r=threadview&a=1&t=2395210 Quote
lund 1775 Geplaatst 2 Juni, 2006 Geplaatst 2 Juni, 2006 kijk eens op deze site, hier staat een hoop over de sorento ,met garantie problemen met duidelijke uitleg soms met foto je moet wel inloggen dus je email geven en een wachtwoord en dan kom je op deze site terecht, http://msw.kiausa.com/index.asp gr r van de s Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.