Guest Herman Posted June 25, 2006 Posted June 25, 2006 Vandaag in 4wd magazine de test gelezen met de vernieuwde Sorento. Belangrijkste (voor mij) wijzigingen: ESP uitschakelbaar , en voor mijn vrouw: de rooster in het midden van de auto zijn regelbaar/sluitbaar. Zij vindt de luchtstroom in de automatische stand hinderlijk voor haar ogen omdat ze niet ver genoeg te verstellen zijn. Bijkomend voordeel; de 2.4 liter motor wordt vervangen. In Nederland voldoende, maar op de duitse snelwegen zeer zeker te kort. Andere kant van de medaille; hoe vaak rijdt je daar. Desalwelteplus: misschien haalt de mijne einde garantieperiode wel niet Quote
Guest Two Plugs Posted July 24, 2006 Posted July 24, 2006 Ben erg nieuwsgierig wat de 'nieuwe' gaat kosten. Voor mijn '02 CRDi EX Custom was ik begin '03 34.000,- Euri kwijt. Vorig jaar ge?nformeerd naar een vervanger met gelijkwaardige uitrusting: Een EX Extreme voor 41.000,- ! Dan maar doorrijden... En ja, ik rij w?l vaak op de Duitse Autobahn en die 170 PK had ik dankzij de stekkertuning van mijn KIA dealer al onder de (diesel) kap. Dat van die dual climate controll, ja, daar zal mijn vriendin ook erg gelukkig mee zijn... 4WD magazine was in ieder geval erg enthousiast. Quote
Rio-man Posted July 30, 2006 Posted July 30, 2006 Ik vind de nieuwe Sorento er op uiterlijk absoluut niet op vooruit gaan. Aan de voorkant lijkt 'ie nu prima geschrikt als (tsja hoe leg je dat vriendelijk uit.. niet echt dus..) "ouwelullebak" om het zo maar even te zeggen. Nee wat dat aan gaat vond ik de "oude" Sorento stoerder. Quote
AJ Mol Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Voor degene die hem willen bestellen en niet kunnen wachten, hier een paar mooie foto's van de vernieuwde Sorento: http://www.autocity.com/videos/ver_galeria.html?c=2758# Trouwens ik heb ze al zien staan bij Broekman in Rotterdam. Staan netjes te wachten tot ze afgeleverd worden. Quote
Rio-man Posted August 2, 2006 Posted August 2, 2006 Enkele (wellicht handige) gegevens van de Sorento: Bodemvrijheid: 203 mm Wielbasis: 2710 mm Lengte: 4567 mm Breedte: 1863 mm Hoogte: 1770 mm Voorwaardse hellingshoek: 27,9 graden Achterwaardse hellingshoek: 26,4 graden Inhoud laadruimte: 486 liter (1849 liter met achterbanken neer) Crash frontaal: * * * * Crash voetgangers: * Quote
Facility Posted August 22, 2006 Posted August 22, 2006 Wie van jullie heeft al ervaring met de Sorent model 2007. Heeft iemand hem al in het echt gezien en/ of al mee gereden? Ik heb begrepen dat hij bij Kia World in Utrecht staat. Ga donderdag heen om te kijken en te rijden. Ben echt benieuwd of er veel veranderd is in nog meer positieve zin. Quote
Facility Posted August 24, 2006 Posted August 24, 2006 Vandaag hebben we in de nieuwe Sorento model 2007 gereden. Het was een 2.5 CRDi automaat in X-clusive uitvoering. Het eerste wat opvalt zijn natuurlijk de nieuwe koplampen aan de buitenkant. Van binnen valt het vernieuwde dashboard op. Deze heeft een luxere uitstraling t.o.v. het vorige model. Het blijft allemaal een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik de tellers er beter uitzien maar de donkere kleur vind ik wat minder. Het doet allemaal wel luxer en robuuster aan. Bij het rijden merk je meteen dat er veel veranderd is. De motor pakt veel sneller op en met veel meer power. Hij loopt ook veel rustiger en de wegligging is stukken beter geworden. Het sturen gaat wat zwaarder maar wel directer. Dit kan ook komen door de grotere standaard banden en velgen. Er zit nu meer luxe standaard op. Zoals achterspoiler, ESP en parkeersensors. De prijzen worden rond 9 september bekend gemaakt en de verkoop start op 11 september. Quote
Kia Fan Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 Ik rij sinds een paar dagen in de nieuwe Sorento...... Een 2.5 CRDi VGT met 170pk en een koppel van 392NM........ In de Adventure Automaat uitvoering. Nu ben ik natuurlijk niet geheel objectief..... maar hij rijd fijn.... Vanaf 11 september staat hij bij de dealer voor een proefrit.... Ga hem beleven! Quote
Guest Two Plugs Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 Was vorige week in de buurt van Kia World bij Utrecht en dacht, ach, laat ik es een keer gaan kijken... Uiteraard na een uitvoerige kennismaking met 'de nieuwe' ook een proefrit gemaakt. Voor het vergelijk met mijn eigen Sorento gekozen voor de CRDi met handbak. Interieur: valt iets tegen. Vooral al die chroom- randjes is n?t ff teveel van het goede. Hoeft van mij niet zo nodig. Ook heb ik de nieuwe klokkenwinkel (dashboard) als veel onrustiger ervaren als de 'oude' Sorento. Wel het idee dat er kwalitatief betere materialen zijn gebruikt. Heb de S ruim een uur meegehad, rond Utrecht, maar ook de binnenstad 'ingedoken'. Mijn eigen 'oude' Sorento staat nu sinds ruim een jaar op Koni's, en persoonlijk vind ik het weggedrag met de Koni shocks beter als de nieuwe. Waarvan het weggedrag overigens beter is als de standaard 'oude', vooral het stuurgedrag is v??l minder vaag en meer direct. Zoals bekend is mijn S door mijn Kia dealer getuned tot 170 PK en bijna 400 Nm koppel. Ik rij dus al twee jaar met het vermogen van de 'nieuwe' S rond. Wat wel opvalt, is dat de nieuwe CRDi v??l stiller is en vooral in de eerste 3 versnellingen erg vlot oppakt. De tussen acceleratie in '4' en '5' valt echter tegen, vooral in vergelijking met mijn getunde CRDi. Juist die tussenacceleratie is belangrijk voor het snel en veilig kunnen inhalen. De nieuwe climatecontroll is een vondst, evenals de nieuwe Kia radio die een fantastisch geluid produceert. Al met al: toch wel positief uit Kia World gekomen en als Sorento rijder ook nog eens een 'Sorento' goodie-bag meegekregen met een aantal leuke en bruikbare Sorento souvenirs. Maar met een verwachte 'vanaf' prijs van 35.000,- (formeel omdat de 2.4i instapper is verdwenen) is de nieuwe S toch een fix stuk duurder geworden. Voor mijn complete CRDi EX Custom heb ik begin 2003 slechts 34.000,- Euri betaald en dat is inclusief alle accessoires en extra's... De prijsstijging was natuurlijk voorzien maar toch nog teleurstellend fors. Quote
Facility Posted September 4, 2006 Posted September 4, 2006 In de folder van de S model 2007 wordt niet gesproken over een roetfilter. Navraag bij Kia Nederland bevestigd helaas dat er op het gefacelifte S geen roetfilter zit. Ik vindt dit persoonlijk een gemiste kans Mede omdat er door de overheid een leuke subsidie opzit in de vorm van verlaging van de BPM. Quote
Recommended Posts