Trabby Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Hoi, De koplampen van mijn Sorento zijn heel vaak in beweging. Het vreemde is dat het niet alrijd is, maar wel meestal. De servomotor laat dan de lampen constant een beetje op en neer gaan. Heeft nog iemand hier problemen mee gehad of weet iemand hoe ik dat kan oplossen? alvast bedankt. Quote
masimo Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Heb je toevallig iets van dagrijverlichting of xenon ingebouwd? Dat kan namelijk storingen veroorzaken. Ik heb dezelfde ervaring met een dagrijverlichtingsmodule gehad. Die had in principe als funktie de normale verlichting overdag gedimt aan te sturen. Deze module maakte gebruk van PWM (Pulse Width Modulation) om de lampen te dimmen. Echter reageerden de stelmotoren van de lampen daar verkeerd en stuurden continue de lampen aan. Je hoorde ook continue een zoemend geluid in de lampen. Het probleem is verholpen door de module aan massa te leggen. Echter ging daarmee de dim-funktie verloren. Kontroleer zowiezo de zekeringen van de verlichting (kontakt, weerstand en korrosie) en ook de zekeringkast (wellicht een vochtprobleem). Quote
rob4b4 Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 Met origineel Xenon moeten deze continue bewegen (tijdens het rijden). Dit systeem houdt de lichtbundel continue op dezelfde hoogte ondanks hobbels, drempels of zware lading. Sommige merken gaan bij uitzetten zelfs omlaag om bij het inschakelen tegenliggers niet te verblinden. Vandaar de hinderlijke verblinding bij de achteraf inbouwsetjes. Rob Quote
rob4b4 Posted October 30, 2011 Posted October 30, 2011 Nog even een kleine toevoeging. Vaak zijn problemen aan dit systeem te wijten aan een defecte Hoogtesensor bij de voor en/of achteras. Deze zijn veelal aan de Stabilisatorstangen te vinden (bij Mercedes pers.wagen bv)een vierkant blokje met een mechanisch beweegbaar armpje. Dus niet direct aan de lampen beginnen te sleutelen. Ga er eerst maar eens onder liggen. Wellicht dat het WP Handboek hier op het Forum de positie kan vertellen. Rob Quote
Recommended Posts