Picanto 1
2004->2011
Alles over de Kia Picanto 1 vind je hier
467 topics in dit forum
-
Calimero in een Picanto (???)
door Gast GreyGriffin- 15 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo Pica-rijders, Sinds een maand heeft mijn Cee'd een andere eigenaar en zit ik in een Picanto. De baby-Kia bevalt goed, we zijn inmiddels aan elkaar gewend, maar er valt mij tijdens het rijden iets eigenaardigs op. Ik word in dat autootje door mijn mede-weggebruikers heel anders benaderd dan toen ik nog in de Cee'd rondtufte. Ik word ietwat onelegant gesneden, krijg geen voorrang op rotondes, mensen gaan nog gauw even vlak voor mij langs. Kortom, men denkt kennelijk 'O, daar komt weer zo'n kleuter, die kan ik nog wel even hebben'. Het verbaast me een beetje, want ik had dat nooit eerder bij de hand. De eerste week meende ik nog dat er wel van toeval sprake zou zijn,…
-
Heeft iemand LED's in zijn Pica-achterlichten? 1 2
door Gast GreyGriffin- 29 antwoorden
- 4,6k weergaven
Hallo allemaal, Ik zit er aan te denken de lampjes in de achterlichten van m'n Picanto te vervangen door LED's. De combinatie remlicht/achterlicht zowel als het knipperlicht zijn als LED te koop, maar over de kleuren wordt op het internet een hoop gediscussieerd. Heeft iemand er ervaring mee? De gloeidraad-lampjes die er nu inzitten zijn wit respectievelijk oranje, maar er gaat een theorie rond dat je die beter zou kunnen vervangen door LED's met de kleuren rood (remlicht/achterlicht) en oranje (knipperlicht). Wil iemand daar voor mij zijn licht over laten schijnen , want voor mij is de hele LED-materie volkomen nieuw. Bij voorbaat dank! Groet van GreyGriffin
Laatste antwoord door Smart, -
- 34 antwoorden
- 6k weergaven
Hey mensen, ik zal me ff voorstellen. Ik ben Rick Horst, 21 jaar en kom uit Zwolle. Heb sinds september 2007 een Kia Picanto D-Light. ben er super tevreden mee en nog geen problemen er mee gehad. Ben wel erg blij met het feit dat ik voor de D-Light ben gegaan en niet gewoon het instap model. De extra's die er op zitten: - Achterspoiler - Mistlampen voor - Airconditioning - Elektrische stuurbekrachtiging - Navigatieradio VDO-Dayton - Dorpelverbreders De extra's die ik er later op heb laten zetten/op heb gezet: - 14" Lichtmetalen velgen Dezent V (oude banden overgezet) - Winterbanden Vredestein Snowtrac2 voor de stalen velgen - Metal Grain middenconsole - Centr…
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 2 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo, Ik heb sindskort een Pica, betreft een basismodel uit 2004.. Dit is de uitvoering zonder zijskirts.. Nu wil de graag gaan kopen maar kan ze nergens vinden.. Wie kan mij helpen? ALvast bedankt, Stefan
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 17 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hi, Wie o wie weet waar je nieuwe chromen kappen voor de buitenspiegel van een bling kan bestellen. Vanochtend kwam ik bij mijn auto en bleek de chromen kap van mijn spiegel aan de bestuurderkant te zijn gestolen. Ik baal hier ontzettend van. Mijn auto is nu incompleet. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door weha, -
- 12 antwoorden
- 4,9k weergaven
Dag allemaal, Nou, hij is er hoor. Zaterdagmorgen opgehaald en ben zeer tevreden. Zal bk ff paar plaatjes posten. Ik blijf maar lezen over krukasproblemen (gebroken krukas / gebroken krukasbout). Wat ik nergens kan vinden of deze problemen zowel bij de 1.0 als de 1.1 optreden, en of het uitsluitend in een bepaalde productieperiode geweest is of een bepaalde serie motornummers. Ook ben ik benieuwd of het probleem met de modificatie (grijze bout / zwarte bout ......en hoe en waar kun je dat dan zien)
-
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Geachte heren/dames, Gisteren mn eerste picanto gekocht (93-SB-PG) Hij staat nog bij de garage en ga hm over een weekje ophalen. 't is een 1.o LXE-Xtra van nov. 2005 met airco, Centrale Deur vergr., elec.ramen voor, etc. Nu mn vraag. Ik zie zowel rechts van de snelheidsmeter als links van de toerenteller 5 lampjes boven elkaar. Als ik hm op contact zet, gaan er tussen de klokken wat lampjes branden (koelwater, motormanagement etc) en de lampjes rechts van de snelheidsmeter. De rij aan de linkerzijde van de toerenteller echter niet. Hoort dit te branden en wat betekenen die lampjes dan? Er gaat ook geen conrolelampje branden wanneer ik het dimlicht inschakel. Uit h…
Laatste antwoord door Robert1976, -
- 39 antwoorden
- 4,3k weergaven
Vandaag autoweek binnen gekregen met onze kia club lid Philip er in. Beter bekend als tazteam. Een mooie reportage over zijn picanto. @ Philip: een zeer mooie en leuke reportage die ik gelijk met veel plezier gelezen hebt. Alles verdeeld over 2 pagina's. Proficiaat met deze reportage. Gr. Ronald
-
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Hoi allemaal, met wat surfen vond ik o.a. diverse grilles voor de Kia Picanto, weliswaar het oudere model. Fraai toch?? Mocht er iemand interesse in hebben, website van de fabrikant: Giacuzzo Fahrzeugdesign - Premium Tuning f
Laatste antwoord door Timmie22, -
Hallo allemaal!! Ben sinds kort ook trotste eigenaar van een Picanto alleen zit ik met wat vraagtekens !! Hoe kan ik mijn koplampen er compleet uit gekrijgen ? is daar een manier voor of moet ik egt heel me voorbumper er vanaf halen ?? Greeeeeeeeeeeetz Danny
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste pica lovers... Zit met een probleem.. Mijn deurpanelen zijn eraf ... mijn bedrading kan in de pica.. maar hoe krijg ik het plusdraad vor mijn woofer door het schot? Volgensmij zit er in het middaen al een blauw rubber ding met kabels erdoor... Maar hoe moet dat dikke draad erbij... Kan ik er gewoon een gat in maken in het blauwe rubber?? HEEEELLLLPPPPPP!!!!:confused:
Laatste antwoord door traxter, -
- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo, ik heb mijn autootje sinds vandaag, maar is geen handleiding meer bij, alleen een Spaanstalige.. heeft er iemand een nl versie van de Picanto lxe uit 2007 ??? Dan zou ik je erg dankbaar zijn
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo, Ik heb een tweedehands Kia Picanto X-clusive gekocht uit april 2008 (nieuwe model dus). Alleen verbaas ik me erover, dat de lichtverklikker alleen werkt als het knopje voor het mistachterlicht is ingedrukt. Hoort dit? En zit er ook geen sleutelverklikker in? En klopt het dat je niks aan de reservesleutel hebt, omdat dan het alarm afgaat als je de deur daarmee opent? Ik ben benieuwd of dit alles zo hoort of dat er ergens een foutje / kapot zekerinkje zit. Alvast bedankt voor jullie reactie! Groetjes, Robin
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 28 antwoorden
- 6,1k weergaven
Hallo, Al enige tijd rijd ik naar tevredenheid mijn Picanto 1.1 automaat. Omdat ik het gevoel heb dat ik, met name op de snelweg, vermogen tekort kom ben ik eens gaan kijken naar de mogelijkheden van chiptuning. Voor een bedrag van c.a. 400euro ga je van 65PK naar 71PK en verbetert je trekkracht van 97Nm naar 109Nm... Kortom een winst van 6PK en 12Nm, toch bijna 10% winst qua PK`s en bijna 13% qua Nm`s. Wellicht zijn andere forum bezoekers mij, wat betreft chiptuning, voor gegaan en kunnen mij dit aanbevelen of afraden. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat n? tuning! Hopend op een reactie...
Hoii iedereen
door Valentino- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik ben over het algemeen supertevreden met mijn Pica, maar een beetje meer power zou geen kwaad kunnen... Zeker als ik in buitenland rij waar meer ( lange ) hellingen zijn. Weet iemand waar ik mijn Pica op kan laten voeren voor een paar extra PK-s ?
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hoi allemaal, heeft iemand ervaring met g3 gasinstallatie in een picanto. Kan dat direct via de kia dealer bij een nieuwe pica ingebouwd worden. Zo niet, hoe gaat dat dan met garantie bij problemen aan de auto? groeten Koen
Laatste antwoord door Leon, -
verstralers inbouwen
door weha- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Wij willen in onze Picanto LX uit 2007 de originele KIA-verstralers inbouwen. Ik las ergens dat de kabelboom (en zekeringkast?) al voorziet in deze verstralers en dat je alleen de twee units en een schakelaar moet kopen. Klopt dat? Nu is mijn eigenlijke vraag ook, of de uitsparingen in de voorbumper er eenvoudig uit te halen zijn of dat dit een operatie wordt met een dremel of zoiets? Alvast bedankt
Laatste antwoord door 16_v, -
Ik zoek ervaringen met de Picanto AUTOMAAT
door Gast GreyGriffin- 2 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo Picanto-rijders, Sinds ruim twee jaar rijd ik in een Cee'd 2.0 automaat. Prima en flitsende snelwegtijger, maar tamelijk dorstig. Ik zit een beetje te denken aan 'downsizing' naar een Pica automaat. Ook omdat ik intussen met de VUT ben en op een andere manier ben gaan rijden. Minder snelwegen, meer toerisme. Ik ben nu op zoek naar Pica automaat rijdende forum-leden die hun ervaringen met mij willen delen. Ik zou graag iets te weten komen over de volgende zaken: Hoe schakelt de automaat? Gaat dat wel lekker vloeiend? Heb je ervaring met de automaat in de bergen? Kan-ie een beetje vlot meekomen in het snelweg-verkeer? Hoe is het gemiddelde benzine-verbruik? …
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo, ik heb in mijn Picanto een radio met navigatie en die heeft een tachosignaal nodig. Weet iemand of deze in de hoofdconnector achter de radio zit??? Of heeft iemad toevallig een aansluitschema met kleuren voor de radio?? Alvast bedankt
Laatste antwoord door wendykia15picanto, -
Nieuwe Picanto
door Wisper- 3 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, ik kwam op de site van Autoweek, de nieuwe Picanto tegen die vanaf sept. bij de Dealer zou staan. Klik op nieuws in de popup die je dan krijg , zie je bij rij-inpressies de Picanto staan. Groetjes Wisper.
Laatste antwoord door wendykia15picanto, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
he mensen heb laatst via ebay een interieurset besteld. Deze shop is uiterst betrouwbaar en levert goed spul zal snel een foto van mijn pica plaatsen. wel opletten als je besteld geef dan ook door aan hem hoeveel electrice ramen je heb ging bij mij ook fout maar gelukig kreeg ik zo een niewe voor mijn linker deur http://stores.shop.ebay.de/MCD-Autozubehor__W0QQ_armrsZ1 ze hebben voor elk merk wel wat. Op ebay staan nog meer deals zoals velgen zet gewoon als zoekwoord kia Picanto
Laatste antwoord door Darkangel, -
- 3 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Ik ben opzoek naar een bedradings schema voor mijn Picanto uit 2005. Het is een 1.0 Heb namelijk tijdje terug mijn Picanto laten uitlezen en toen kwam naar voren dat de heater van de lambdasonde afentoe niet werkt. Foutcode was: P0030 02SNSRHEATER CIRCUIT-mal(Bank1/Sensor1) Dus de bedrading maakt slecht contact of het relais schakelt afentoe niet. Maar kan nergens een schema vinden zodat ik weet welke draad wat doet. Als ik dat weet kan ik het gaan doormeten. Misschien dat 1 van jullie mij daar aan kan helpen? Alvast bedankt. Floris
Laatste antwoord door floris, -
wie weet er waar ik mooie 15 inch velgen kan kopen voor mijn picanto ? heb al heel wat sites gehad maar er is weinig keus vind ik in 15 inch velgen met een steek 4 x 100 misschien is er dan iemand die wel een idee / hint / tip voor mij hebt en mij hiermee kan helpen had al een aantal weken geleden velgen besteld , 15 inch van wolfrace CUPVELGEN maar deze kunnen helaas niet meer geleverd worden dus moeten maar weer op jacht !! Greeeeetz DAN!
Laatste antwoord door floris, -
- 10 antwoorden
- 3,4k weergaven
Vandaag mijn sportvelgen gehaald, de volgende stap is natuurlijk de remklauwen rood verven. Heeft iemand dit al eerder gedaan, en welke verf moet je dan daarvoor gebruiken. Pierre
Laatste antwoord door JUNKSTAR, -
kheb een ford capri in me linker achterportier gekregen en daar zit nu een deuk en wat krassen op wat is slim en ziet er het beste uit het zal vast wel te maken maar heb wel al op de sloop een deur gevonden in de goeie kleur maar dies 2 jaar ouder als mijn auto is zie je dat in kleurverschil en wat is daar een normale prijs voor deze kost ong. 150 euro ik moet nog gaan kijken. capri is van me broertje die net zijn rijbewijs is en we willen het graag zonder verz. regelen groetjes
Laatste antwoord door Bartj,