Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

heeft iemand ervaring met g3 gasinstallatie in een picanto.

Kan dat direct via de kia dealer bij een nieuwe pica ingebouwd worden.

Zo niet, hoe gaat dat dan met garantie bij problemen aan de auto?

groeten Koen

Posted

Hoi Koen.

Ik heb voor mijzelf ( Pica 1.0 bj.2006 ) gevraagd bij de dealer in Leiderdorp of een gasinstalatie mogelijk / betaalbaar is. Het antwoord was dat betaalbaar misschien ( het ligt eraan hoeveel je km's rijdt uiteraard ), maar zo'n gas instalatie is nog niet ontwikkeld omdat te weinig vraag ernaar is. Dat is wat ik in juni van ze hoorde...misschien dat het toch nu wat veranderd is..hoop het voor je. Als ik wat te horen krijg zet ik hieronder.

Groetjes

Valentino

Posted

@Koen en Valentino

Kort: NIET DOEN !

Wat langer: Wat gaan jullie er mee rijden per jaar ?

De Pica is nou niet echt een grote auto en die gas installatie moet ergens in.

Het ringtankje zal beslist te weinig zijn dus je krijgt een cilinder in je kofferbak(je)

Kia motoren kunnen doorgaans niet echt goed op gas en kleppen moeten gesteld worden. (300 eu per 30.000km)

Garantie op gas is vanuit Kia erg mager en motorschade zoals nieuwe kleppen mag je vaak zelf betalen.

Reken es effe goed uit of het wat scheelt en of je dat eigenlijk wel wil.

Zoek ook eens op LPG op dit forum.

Ik heb zelf 20jr op gas gereden en kan inmiddels om grappen zoals "gas is om op te koken" lachen, maar het heeft een kleine kern van waarheid.

grtz

Frank

Posted

Koop gewoon lekker de dieselversie (ben eigenlijk niet zeker of deze in NL wel te koop is) 1.1 CRDi. Is een lekker pittig blokkie!