Picanto 1
2004->2011
Alles over de Kia Picanto 1 vind je hier
467 topics in dit forum
-
- 2 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hoi, is er iemand die weet waar ik een electronisch handboek/instructieboekje voor een Kia Picanto 2004 kan vinden (liefst Gratis natuurlijk). Zijn de onze boekje kwijt en mama kwam vandaag thuis en er brandde een Check motor lampje?? Ik wil even opzoeken wat dit zou kunnen inhouden. Ik heb gisteren wel een nieuwe accu geplaatst??? Gr.Berry
Laatste antwoord door BearBull, -
Pikantje stottert /trilt af en toe 1 2
door Gast Paul van Gils- 39 antwoorden
- 19,8k weergaven
Hallo, ik ben een nieuw lid van dit forum. Wij hebben onze Kia Picanto 1.0 Extreme op 12 januari 2006 bij de dealer opgehaald. Lekker cobalt-blauw karretje! Maar we hebben een probleem dat de auto af en toe boven de 60 km/u gaat trillen/hikken/stotteren. We rijden niet met een te lage snelheid in een te hoge versnelling. Het zit ook niet in het uitballanceren van de wielen denken we, want het stuur trilt niet. De dealer neemt dinsdag 17.01 contact met ons op als hij het besproken heeft. WIE HEEFT HIER OOK LAST VAN (GEHAD) ? ? ?
Laatste antwoord door riodriver, -
- 1 antwoord
- 5,5k weergaven
De deur aan de bestuurderskant van mijn Kia Picanto wil niet meer open. Waarschijnlijk is het slot van binnen stuk. Met moeite krijg je wel de sleutel omgedraaid, maar zodra je die weer los laat gaat de knop weer naar beneden. Ook als ie wel omhoog staat krijg je de deur niet open. De rest van de deuren gaan dan wel even open. Omdat de deur niet opengaat kan je dus ook het binnenpaneel niet eraf halen. Heeft iemand een idee hoe we weer normaal de deur kunnen gaan gebruiken? Ben al bij de garage geweest en die gaan er nog een nachtje over slapen....
Laatste antwoord door bullet, -
- 13 antwoorden
- 3k weergaven
Hij gaat dan toch komen de nieuwe picanto.... de huidige picanto is alleen nog maar uit de huidige voorraad en de reeds in bestelling staande productie te leveren. Er is geen Picanto meer te bestellen en de productiestop komt er dan ook aan. Op naar de nieuwe!
Laatste antwoord door patrick_nl, -
- 5 antwoorden
- 3,1k weergaven
Dag forumleden, wij willen graag in onze Piccie (uit 2007) centrale portiervergrendeling inbouwen. Ons model heeft dat uiteraard nu niet, maar missen het in de praktijk toch wel. Je kunt 'aftermarket' setjes CPV kopen, maar hoe eenvoudig is dat eigenlijk? Waar moeten we rekening mee houden? Kan ik ergens de 12V vandaan halen of moet dat helemaal vanaf de accu getrokken worden? Ik ben gemiddeld technisch (als zoiets bestaat).... Ik kan nergens op het www een duidelijke instructieset vinden en de tekeningen van een setje zijn vaak . Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt voor de reacties !!!:mrgreen:
Laatste antwoord door Retuow75, -
pollenfilter
door josua- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hallo heeft de picanto met airco ook een pollenfilter en zoja waar zit die? gr.Jos
Laatste antwoord door Crum, -
Op dit moment hebben we problemen met de krukas van onze Picanto. In het verleden is over de krukas nogal wat over te doen geweest in o.a. de media. Op deze site lees ik er echter weinig over. Ik vraag me af op alle problemen opgelost zijn. Zijn er mensen die hier mee te maken gehad hebben en hoe is het in hun geval opgelost:?:
Laatste antwoord door bigwade, -
X-pect of Seven?
door Kia8572- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Hallo allemaal! Binnen een paar dagen wil ik bij de dealer langsgaan voor de aankoop van een nieuwe Picanto, maar ik twijfel nog over welke uitvoering. Wellicht kunnen jullie mij een advies geven? De airco en spoilers maken mij niet veel uit, wat ik wel graag wil is centrale deurvergrendeling en elektrische ramen. Vandaar dat ik al aan de Seven zat te denken, maar nu lees ik net dat bij de Seven wel centrale deurvergrendeling zit, maar dan zonder afstandsbediening. Als optie a 385EUR is de afstandsbediening wel mogelijk. Na wat google werk kwam ik er al snel achter dat een simpel inbouwsetje voor centraledeurvergrendeling met afstandsbediening nog geen 25EUR hoeft te …
Laatste antwoord door BL1987, -
- 4 antwoorden
- 3,2k weergaven
Mijn dochter heeft een nieuwe Picanto gekocht en heeft als accessoire de afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling laten monteren. Zij heeft de volgende vragen: ziet de afstandsbediening er precies zo uit als de foto op de KIA site en wie weet wat de reikwijdte van deze afstandsbediening onder normale omstandigheden is. Heeft iemand de specificaties van deze afstandsbediening. Zij heeft bij aflevering een heel andere afstandsbediening bij de auto gekregen dan op de site staat.
Laatste antwoord door Mollie, -
- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Bij onze Picanto ga ik binnenkort de remschijven + blokken voor vervangen. Nu moet de zuiger dus terug geduwd worden. Weet iemand van jullie op welke wijze dit moet gebeuren. Draaien aan de zuiger of juist niet? En zijn er verder nog aandachtspunten bij dit werkje aan een Picanto.
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 11 antwoorden
- 2,7k weergaven
Gisteren heb ik de Picant in DLD opgehaald. Maar met het willen plaatsen van de kinderstoeltjes achterin blijkt 1 gordelklikker niet meer goed te werken. Weet iemand toevallig wat een nieuwe kost? Of heeft iemand er toevallig 1 liggen. Ik heb al geprobeerd hem opnieuw in elkaar te zetten maar dat heeft nog niet tot de juiste montage volgorde geleid. Wie o wie heeft tips voor reparatie of een vervangend exemplaar.
Laatste antwoord door EC Performance parts, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Sinds vorige week zijn wij (vriendin en ik) de trotse eigenaar van een nieuwe picanto. Auto rijdt super en zijn zeer blij mee. Echter hebben wij geconstateerd dat 1 deel van de achterbank niet aansluit op het andere deel. (1 deel staat verder naar voren) De radio onthoud zijn zenders niet, en het dashbordkastje sluit niet........volgende week afspraak bij de dealer gemaakt en die gaan dit in orde maken. Ik hoop dat de achterbank te stellen is? (weet iemand dit) Onze pica is zwart en we hebben de simpele uitvoering 1.0 X wel met stuurbekrachtiging enz. maar niet met centrale portiervergrendeling, electr. ramen enz. We houden jullie op de hoogte van onze indruk van de aut…
Laatste antwoord door Martijn30, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben hier nieuw.. en wil graag wat info over hoe ik het beste een audio installatie in kan bouwen in mijn picanto.. Het betreft deze picanto.. (is niet de mijne want daar heb ik nog geen foto's van geupload) Nu ben ik al een eeuwigheid aan het zoeken om een gat te vinden waardoor ik mijn plusdraad naar binnen kan krijgen om deze vervolgens door te laten lopen naar de versterkers achterin de auto... -Sommige vertellen me gewoon een gat in het schutbord boren, maar ben daar zelf niet zo'n fan van... -Ook las ik hier via het zijscherm, maar dat kan toch nooit lang goed gaan.. (open en dicht doen van de deuren..) -Zelf heb ik wel een rubber gevonden.…
Laatste antwoord door floyd, -
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
Hallo Allemaal, Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een Picanto LX uit 2004. Helaas heeft deze geen CV. Nu zijn er voldoende setjes te koop op het internet. Nu is mij vandaag opgevallen dat er van de b-stijl naar de achterdeur geen kabeldoorvoeren lopen (heten die rubberdingen eigenlijk wel zo?). Vervelend aangezien er toch draden de achterdeur inmoeten voor de CV en extra boxen. Nu is mijn belangrijkste vraag dus. Waar zou ik deze kunnen krijgen? Zijn hier universele dingen voor of is het toch aan te bevelen om hier bijv via dealer originele doorvoeren voor te bestellen? Is het erg lastig om kabel tbv cv vanuit de achterklep naar voren te krijgen? Hopelijk kun…
Laatste antwoord door Smart, -
- 4 antwoorden
- 1,5k weergaven
Omdat je je nog al verveelt zit je een beetje auto merken sites af te zoeken voor de grap en nu zat ik ook eens op kia.nl en kia.com wat kom ik tot mijn verbasing tegen, waarschijnlijk een nieuwe facelift voor de picanto. Zie het zelf: Picanto Kia.nl Picanto Kia.com Ziet er toch net weer iets stoerder uit vind ik zelf. Iemand die hier meer van weet?
Laatste antwoord door Rio-man, -
Picanto terugroepaktie
door Gast Hijs fijn- 10 antwoorden
- 2,6k weergaven
Wij kregen vandaag een schrijven van Kia Nederland over onze Picanto. Het blijkt een terugroepaktie te zijn voor het vervangen van de krukasbout en sluitring. Zijn er hier nog meer die de brief ontvangen hebben?
Laatste antwoord door De Mier, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hallo medeforum leden, sinds mei dit jaar zijn wij (mijn vrouw en ik) de bezitters van een nieuwe Picanto Seven en een Venga automaat. Mijn vrouw klaagde over het feit dat de binnenspiegel van de Picanto Seven geen antiverblindings stand zou hebben. (meestal een hendeltje die de spiegel onder een andere hoek klapt) Daar ik me dit niet voor kon stellen (ik ken sinds de 60ger jaren geen auto's meer die dit niet hebben) , zei ik haar dat ze maar eens goed moest kijken, want het zat er zeker op. Helaas blijkt er een gewone simpele rechttoe - rechtaan spiegel gemonteerd te zijn (hoe is het mogelijk in 2010, in een auto die wel airco en mistlichten heeft) zonder anti-verb…
-
zij windschermen
door thossie- 2 antwoorden
- 2k weergaven
als je zij windschermen plaatst,helpt dat qua geluid als je op de snelweg rijd?.Ik heb namelijk geen airco. gr Thomas
Laatste antwoord door thossie, -
- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
ik probeerde vandaag de gehele arm van de achterruitenwissen te vervangen (was een onderdeel afgebroken) Echter krijg ik deze niet zomaar los ik kan ook niet goed zien of ik meer moet loshalen dan alleen de 1e bout het lijkt erop dat je het dan los zou kunnen trekken graag wat tips/trucs om het goed te doen Duivel
Laatste antwoord door Smart, -
Aanlopende remmen 1 2
door hielke- 32 antwoorden
- 21,7k weergaven
Ik heb al enige tijd last van een vreemd geluid bij hoge snelheid. Het lijkt een zoef/zoef geluid en bij het nemen van bochten op een rotonde alsof er iets aanloopt. Nu heeft de garage eindelijk geconstateerd wat het zou kunnen zijn. De voorremen lopen aan. Oplossing het vervangen van de remklauwen. Duur geintje. Maar wat ik me nu afvraag is zoiets wel normaal voor een auto van net 4 jaar oud, 12dkm per jaar, voornamelijk snelweg en een redelijk normaal rij en remgedrag. Auto is altijd bij dealer onderhouden.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 2 antwoorden
- 3,8k weergaven
Goedemiddag, Ik heb een Kia 1.0 uit 2007 met nu 28000km op de teller en sinds een aantal dagen heb ik last van een ratelende motor. Gisteren heb ik een aantal honderd kilometer moeten rijden voor mijn werk en toen leek het veel erger te worder. Gisteren gaf mijn auto ook enkele seconden het lampje motormanagement (check) aan. Vanochtend startte ik mijn auto en hoorde ik weer een enorm lawaai. Het ratelende geluid loopt wordt harder wanneer ik het gas verder in druk. Ik vroeg me af wat dit kan zijn. Mijn partner heeft alles nagekeken en kon op het eerste oog geen bijzondere dingen vinden. Motorinhoud loopt niet terug en olie was voldoende. Heeft iemand hier ervaring mee…
Laatste antwoord door Crum, -
- 19 antwoorden
- 5,2k weergaven
Vraagje weet iemand van problemen met het nieuwste model Picanto?? Auto's worden momenteel ook vast gehouden op het opslagterrein in Rotterdam er gaat er geen 1 van de dam af...... Er schijnt al een schrijven naar de dealers te zijn inzake de leveringsstop. Wie heeft meer info? Peter misschien.....
Laatste antwoord door BL1987, -
Lak kleurnummer
door the-boss- 5 antwoorden
- 8k weergaven
Heb het hele boekje doorgelezen, maar ik kan nergens vinden waar het nummer van de lakkleur staat. Ik heb een blauwe picanto. Pierre
Laatste antwoord door Kia Fan, -
- 8 antwoorden
- 2,5k weergaven
hallo, kan iemand mij vertellen wat de inruil prijs is voor een kia picanto 1.1 x-ecutive kleur bleu dimond kmstand 22500 hij is van 14-03-2008 met lichtmetale velgen net zn grote beurt gehad. en weet iemand of er ook prijs verschillen zijn tussen de dealers bij aan koop van nieuwe kia cee'd sw dus of er onderhandelings ruimte is of niet. alvast bedankt groetjes ferdinand en tanja
Laatste antwoord door Alex VB, -
nieuwe pici 1 2
door Pici Pici- 29 antwoorden
- 4,7k weergaven
hallo allemaal sinds vorige week vrijdag de 29e ben ik in het bezit van een nieuw model blauwe kia picanto ik heb al een kia picanto gehad, een zwarte 1.0 m-bition airco er stond net 25000 km op en heb hem ingeruild na lang zoeken tussen de C1, aygo, peugeot 107 en de suzuki alto en de kia picanto is het uiteindelijke toch de picanto geworden, daar deze meer teruggaven voor mijn oude pici en ik hem toch mooier vond dan de andere wagentjes die hierboven genoemd staan. Nu ben ik al een week trotse eigenaresse van de blauwe pici, ik moet zeggen dat deze lekkerder rijdt, ondanks de chiptuning bij de vorige pici. Er is stiekem onderhuids toch veel veranderd in de 3 jaar.…
Laatste antwoord door Pici Pici,