williammk4 Geplaatst 6 September, 2010 Geplaatst 6 September, 2010 Hallo iedereen, Ik ben hier nieuw.. en wil graag wat info over hoe ik het beste een audio installatie in kan bouwen in mijn picanto.. Het betreft deze picanto.. (is niet de mijne want daar heb ik nog geen foto's van geupload) Nu ben ik al een eeuwigheid aan het zoeken om een gat te vinden waardoor ik mijn plusdraad naar binnen kan krijgen om deze vervolgens door te laten lopen naar de versterkers achterin de auto... -Sommige vertellen me gewoon een gat in het schutbord boren, maar ben daar zelf niet zo'n fan van... -Ook las ik hier via het zijscherm, maar dat kan toch nooit lang goed gaan.. (open en dicht doen van de deuren..) -Zelf heb ik wel een rubber gevonden. precies in het midden van het schutbord maar weet niet of ik daarlangs naar binnen kan.. Hopenlijk kunnen jullie mij meer vertellen.. en zijn er eventueel ook foto's van motorruimtes met daarbij een pluskabel van de accu richting het interieur.. Alvast bedankt iedereen..! Quote
scorpioshuma Geplaatst 6 September, 2010 Geplaatst 6 September, 2010 Hier is maar 1 antwoord op: Kijk bij de dagboeken en zoek het dagboek van Tazteam. Hij is niet voor niets Europees kampioen Quote
NonkelSimon Geplaatst 6 September, 2010 Geplaatst 6 September, 2010 Hey, Ik heb ook een instalatie in mijn sorento ingebouwd en ik een met een mes een sneetje in de rubber van kabelboom gesneden waar hij door het schutbord gaat. Bij een cee'd heb ik ook al instalaties ingebouwd en daar laat ik de kabel (net zoals bij trekhaak) via een rubber lopen achter het linkse spatbord. Ik weet nu niet precies hoe dat bij een picanto is maar je kan beide eens proberen. MAAR let op als je sneetje in 1 van de 2 rubbers maakt, dat je niets van de originele draden doorsnijdt en eventueel kortsluiting maakt. Nadat je sneetje hebt gemaakt en de +draad erdoor hebt getrokken vergeet niet om wat dichtingskit rond het sneetje en draad te smeren zodat je zeker geen vocht binnenkrijgt. Quote
floyd Geplaatst 17 September, 2010 Geplaatst 17 September, 2010 Er is nog een manier....heb me rot gezocht op internet naar deze oplossing, maar kan het helaas niet meer vinden. Het was op een Duitse Kia site incl foto's. Komt er op neer dat er bij de ruimte waar de ruitenwissermotor zit (moet je eerst een kap demonteren die over de gehele breedte loopt) een doorvoer zit waar je een draad doorheen kan voeren. Mocht ik de info toch nog vinden.....laat ik het je weten. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.