Karen Geplaatst 14 Juli, 2010 Geplaatst 14 Juli, 2010 Weer even een update over onze KIA. Duurde even maar we hebben hem pas net weer terug. Deze week is hij eindelijk gemaakt. Het duurde allemaal erg lang omdat er onderdelen uit Korea moesten komen.We hebben er afgelopen 2 dagen flink mee gereden en de klachten lijken na 1,5 jaar nu eindelijk verdwenen te zijn. De remcilinders zijn dus vervangen en dat was dus al 1,5 jaar onze klacht. We kregen in eerste instantie een rekening voor onze neus van 850 euro. Dat hebben we natuurlijk geweigerd omdat we begin juni om idem klacht ook al een rekening van bijna 850 hebben betaald. Daar zat oa een eerste apk bij, 2 nieuwe voorbanden en een nieuwe remklauw. We hebben nu 4 verkeerde diagnoses gehad in totaal met de daartoe behorende kosten. Ze hebben nu een coelanse (weet niet of ik het goed tik) aan gevraagt op de remcilinder en de eerdere remklauw. Want ik ben dus echt niet van plan deze laatste rekening te betalen. Eigenlijk wil ik mijn geld terug van de remklauw en volgens mij kan ik die van mijn voorbanden ook toch eisen? Welke auto met zo weinig op de teller heeft nu 2 versleten voorbanden? Klinkt toch voor mij als leek alsof de remcilinder daar de oorzaak van geweest is of zoniet indirect? De kosten van verleden jaar heeft weinig zin om die terug te halen, want volgens KIA Nederland had de garage dat moeten registreren en dat is dus niet gebeurd. Wij zijn pas tegen de garage in gegaan bij de tweede diagnose begin juni. Want het ging er bij ons echt niet in dat het de koppeling was, want die wilde ze vernieuwen. We hebben toen een onzerzoek in laten stellen en toen kregen we te horen dat het de remklauwen waren. Nou... dat was het dus ook niet. Maar nu is het afwachten op wat Kia Nederland gaat beslissen. We zouden daar deze week over gebelt gaan worden. Tot nu toe is mijn ervaring dat ze erg moeilijk doen over alles, dus ik duim van harte! Niet alleen de vele kosten maar ook in totaal de afgelopen 6 weken ellende, stress en 3 weken zonder auto gezeten. Met toch flink bellen en boos worden de laatste week een leenauto gekregen. Wordt vervolgt natuurlijk, en tips zijn zeker van harte welkom! We hebben al 2 weken vakantie maar de stemming was er totaal niet. Quote
Gast Jantje Geplaatst 14 Juli, 2010 Geplaatst 14 Juli, 2010 @ Karen: kleine tip, zit je bij een garage die lid is van de Bovag? Neem dan is contact op met de Bovag en laat die eens het hele verhaal bekijken. Ik blijf het te belachelijk voor woorden vinden dat je al 4x geld kwijt bent geweest voor het niet oplossen van de klacht. Dat je de voorgaande kosten niet bij Kia Nederland kan claimen omdat jouw garage het niet heeft geregistreerd is voor de importeur een geldig iets, oftewel claim het bij de dealer! desnoods via de bovag Quote
Karen Geplaatst 14 Juli, 2010 Geplaatst 14 Juli, 2010 Nog even iets extra's toevoegen, omdat ik aangaf dat KIA Nederland zo moeilijk doet. Ze gaven bij de reparatie aan (dat was niet juni maar 25 mei) dat de garantie voorbij was. Nu was onze Kia 18 mei 2006 gekocht..... Dus 1 week buiten de garantie. Gelukkig heb ik een mailbevestiging van 6 mei over die afspraak Dat wilde ik toch nog even aangeven dat ze niet echt meewerken.... Quote
Gast Jantje Geplaatst 14 Juli, 2010 Geplaatst 14 Juli, 2010 Het probleem deed zich toch al voor binnen de garantie en is toen toch niet goed opgelost door de dealer? Heb je daar nog de facturen van? Quote
Karen Geplaatst 14 Juli, 2010 Geplaatst 14 Juli, 2010 Ik heb alle facturen nog. Het probleem is dat de eerste garage (waar we de Kia ook gekocht hebben) dit niet heeft geregistreerd bij Kia Nederland. Dit staat dus ook niet als aantekening op de factuur. Dat is geen officiele Kia garage meer dus moesten we naar een andere Kia garage. Daarom dat ze in mei tegen ons zeiden dat het niet binnen de garantie viel omdat de klacht niet bekend was. Maar als je alles naast elkaar legt is het 7 dagen over de garantie maar de telefonische afspraak is dus ruimschoots eerder gedaan. Ik had nu ik erover nadenk helemaal die reparatie van die remklauwen en misschien ook voorbanden niet hoeven te betalen... Ondanks dat ze zeiden dat het buiten de garantie periode viel. Maar bedankt voor de Bovag tip, daar ga ik me zeker eens in verdiepen. Quote
Peterrrrr Geplaatst 3 Augustus, 2010 Geplaatst 3 Augustus, 2010 Hielke, welke was de 2e garage ? Quote
hielke Geplaatst 3 Augustus, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 Augustus, 2010 Niet het bedrijf waar jij werkt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.