Jump to content

X-pect of Seven?

Kia8572

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Binnen een paar dagen wil ik bij de dealer langsgaan voor de aankoop van een nieuwe Picanto, maar ik twijfel nog over welke uitvoering. Wellicht kunnen jullie mij een advies geven?

De airco en spoilers maken mij niet veel uit, wat ik wel graag wil is centrale deurvergrendeling en elektrische ramen.

Vandaar dat ik al aan de Seven zat te denken, maar nu lees ik net dat bij de Seven wel centrale deurvergrendeling zit, maar dan zonder afstandsbediening. Als optie a 385EUR is de afstandsbediening wel mogelijk.

Na wat google werk kwam ik er al snel achter dat een simpel inbouwsetje voor centraledeurvergrendeling met afstandsbediening nog geen 25EUR hoeft te kosten. En een setje voor 4 elektrische ramen heb je al voor 75EUR, terwijl de Seven maar 2 elektrische ramen heeft.

Nog wat verder googlen en het blijkt dat ik voor 239EUR een cruisecontrol setje heb en voor 249EUR parkeersensoren van voor en achter. Doe daar nog een 499EUR bij voor een 2din radio/navigatie systeem en de totaal prijs i.c.m. een Picanto X-pect is nog steeds goedkoper dan een standaard, kale, Picanto Seven. Uiteraard komen er nog kosten bij voor het inbouwen, iets wat ik wel door de dealer wil laten doen. (als hij dat al wilt doen) Maar als ik de webshops moet geloven die deze setjes verkopen moet dit heel simpel te installeren zijn.

Zie ik iets over het hoofd, of kan ik beter voor een X-pect gaan?