Picanto 1
2004->2011
Alles over de Kia Picanto 1 vind je hier
467 topics in dit forum
-
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
hallo allemaal !! is er al iemand die zijn/haar logoos aan de achterkant van de pica hebben verwijderd ??? ik wilde dit gaan doen maar weet helaas nie wat ik moet gebruiken om zo weinig mogelijk terug te vinden op me lak van sticker restante of iets dergelijks ? hopelijk kan iemand mij verder helpen GREEEEEEEEEEEEEEEETZ Danny
Laatste antwoord door Relena, -
- 16 antwoorden
- 3,2k weergaven
Zoals de titel luid; ik zoek een grill zonder logo in het zwart. ik weet niet of hij bestaat. Ik kan hem nergens vinden op het net. Als iemand iets weet... Alvast bedankt
Laatste antwoord door JUNKSTAR, -
- 8 antwoorden
- 12,6k weergaven
Goedemiddag allemaal , Hoe verwijder ik de achterste raamslingers ? van mijn kia picanto ? alles schroefjes e.d. zijn al verwijderd het betreft alleen de slingers Greeeeeeeeeeeeetz Danny
Laatste antwoord door JUNKSTAR, -
Kia Picanto Centrale deurvergrendeling
door Gast Robberdepop- 4 antwoorden
- 6,8k weergaven
Hai, De nieuwe Picanto staat inmiddels voor de deur. Leuk wagentje, kart lekker ook. Ik heb een X-tra First Edition waar op het bestuurdersportier centrale vergrendeling actief is. Ik wil er graag afstandsbediening aan toevoegen. Lijkt mij een kleine ingreep maar de dealer rekent 350 euri. Zag in een eerdere vraag de autostyle onderdelen. Nu vroeg ik mij af: Aangezien er al centrale vergrendeling op zit neem ik voor het gemak even aan dat je dan geen motortjes hoeft te plaatsen?!?! Maar slechts een controle box die het mechanisme activeert? Ik zag zo'n toevoeging set (59 euro) op de autostyle site vandaar. Iemand ervaring? en zo ja kan iemand dan ook aangeven waar…
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 2 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi Hoi Mijn dealer heeft gebeld dat er weer kentekens uit gegeven mogen worden. hopelijk over een week of 2 rij ik dan eindelijk in mijn witte Kia. Zijn er nog meer mensen gebeld voor de levering? Groetjes Jacoline
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
Picasa-webalbums - ed - PICANTO FL 21... Specificaties + vergelijk met mijn twee andere PICs CRDI volgen later .
Laatste antwoord door Mauri, -
Grootlicht
door picanto89- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo allemaal, Onlangs heb ik een tweedehands Kia Picanto 1.1 uit 2004 gekocht. Nu merkte ik dat als ik mijn richtingaanwijzer gebruik dat hij dan op grootlicht springt. Ik moet hem dan een heel klein beetje naar me toe trekken en dan gaat hij weer uit. Het is niet zo dat ik als ik de richtingaanwijzer naar beneden of boven doe dat ik hem dan te hard naar achter druk zodat het grootlicht aan gaat..het gebeurt namelijk al als je hem gewoon aanraakt.. Weet iemand hoe dit kan en of dit te verhelpen is? Het is erg vervelend..zeker voor de medeweggebruikers want ik loop constant te seinen..
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
... zoals iedereen weet dient bij contact aan het watertemperatuuricoon in het dashbord op blauw te staan ,het lampje dooft dan bij motor op bedrijfstemperatuur ... Nu gebeurt op mijn PICANTO FL CRDI het volgende ,contact op bij KOUDE motor ... het watertemperatuuricoontje geeft enkele seconden ROOD om daarna uit te gaan ,geeft geen blauw meer aan daarna ,blijft gewoon uit ... waarschijnlijk code dat er met het temperatuursysteem wat loos is , en dat met 400 kolometer op de teller ... Iemand een idee ...
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 7 antwoorden
- 9,7k weergaven
Hallo Picanto rijders, Ik heb een vraag omtrent het verversen van de motorolie. Wat voor soort gaat erin. Lees op internet dat 5W40 (vol syntheet) wordt voorgeschreven. Maar ben vandaag langs de Kia dealer geweest en die zeggen weer 10W40 (dus geen vol syntheet). Wat gebruiken jullie? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door floris, -
uitlaat
door kia_mike_kia- 14 antwoorden
- 2,2k weergaven
als ik een rvs uitlaat van voor tot achter neem levert dat pk s op?
Laatste antwoord door Darkangel, -
- 3 antwoorden
- 9,7k weergaven
Hallo! Ik heb een Picanto uit 2005, en hiervan doet sinds kort de dashboardverlichting het niet meer (toerenteller en snelheidsmeter, verwarming, etc. doen het niet, de waarschuwingslichten, knipperlichten, en de radio doen het wel). Nu is er pas geleden een aanhangwagen aan mijn auto gekoppeld geweest welke een defect linkerachterlicht had, waarna mijn linkerachterlicht het ook niet meer deed. Kan het zijn dat die aanhangwagen kortsluiting heeft veroorzaakt in mijn auto? En moet ik dit dan oplossen door het lampje in het achterlicht te vervangen, of moet ik ook zekeringen vervangen? En als ik het lampje moet vervangen, wat voor een moet er dit dan zijn? En als ik zek…
Laatste antwoord door Szazzer, -
- 10 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Ik heb een vraag, mijn banden raken weleens bij flinke hobbels mijn voorspatbord. Wat kan ik het beste doen om dit op te lossen? Mijn picanto is namelijk verlaagd (niet extreem) en heeft 7J 15inch velgen met een ET waarde van 38. Tevens liggen er 195/50 R15 banden omheen. Ik wou ze eerst laten afdraaien maar de velg is zo breed dat ik ook aan de binnenzijde weinig ruimte heb dus met afdraaien gaan ze misschien juist wel weer aan de binnenzijde aanlopen. Wil me auto niet weer gaan verhogen. Denk dat ik mijn velgen maar weer verkoop en een nieuw set koop of is dit geen goed idee? Is wel zonde, heb voor net 2 nieuwe Bridgestone Potenza er onder laten leggen en a…
- 4 antwoorden
- 10,7k weergaven
Hallo Picanto rijders, Vandaag viel mij op dat mijn lampje Check Engine brand. Is dit ernstig? Merk eigenlijk niks aan de auto. Of is het wel verstandig om binnekort naar de Kia dealer te gaan om hem te laten uitlezen ofzo? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Mauri, -
Lege accu door niet afgesloten achterklep
door Gast Jaap van Deursen- 6 antwoorden
- 8,9k weergaven
Ik heb als uitermate enthousiast Picanto rijder toch een klein probleempje. Ik heb afgelopen zaterdag weer eens een lege accu gehad omdat klaarblijkelijk de achterklep niet helemaal goed is dichtgeslagen. Deze keer had opladen door de wegenwacht geen zin meer. De accu is helaas op jonge leeftijd van ons heengegaan (snik). Een nieuwe accu kostte me eur 96,- via de dealer. Had deze achteraf beter bij Halfords kunnen halen voor eur 75,-. Wie heeft hier ook wel eens last van gehad?? Volgens mijn vrouw moet ik de achterklep harder dichtslaan maar zoals zij dat doet..... dan springt nog eens een keer het glas uit alle sponningen! Kan ik dit overbodige electronische gedoe niet…
Laatste antwoord door pe1csv-9, -
- 11 antwoorden
- 3,4k weergaven
Beste mensen ik wilde dit even kwijt.. Ik ga naar het motorhuis leidschendam om mij kia te laten keuren. hij is dus afgekeurd; op de wielen lv loopt aan aan de stabilisatorstang, stadlichten blauw(oke dat begrijp ik wel), en het gaarst is de xenon loopt 2 lijnen op de lamp tester? damm teleurgesteld ben ik zeg. Wat ik dus morgen ga doen: wielen wisselen orginele stadslichten wisselen voor orginele maar die xenon ja.. die is gewoon rdw/ apk toegestaan :S zegt de winkel! De winkel gebeld.. eruit halen en terug sturen :S waarom moet mij dit overkomen
Laatste antwoord door brouwer2001, -
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
mijn vader heeft net een 3jaar oude picanto gekocht,en hij vertelde dat hij opeens niet meer wilde schakelen ,motor afgezet ,daarna weer aan en toen schakelde hij weer ,kan dit kwaad en wat kan t zijn,kia garage wist t niet ,gewoon aankijken
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
lampjes vervangen die boven de radio zitten
door Gast ernst westerweel- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
boven de radio zitten lampjes van de mislampen voor / achter achteruit verwarming hoe kan je die lampjes vervangen wat moet je verwijderen om bij deze lampjes te kunnen wie help mij daar wie heeft dit wel eens gedaan
-
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Hallo allemaal, Allereerst super dat er een forum voor de Kia bestaat. Wij hebben een nieuwe Kia Picanto gekocht welke waarschijnlijk volgend jaar januari geleverd wordt. Nu wil ik graag zwarte achterlichten erop, kan iemand mij misschien vertellen of deze ergens te krijgen zijn? Ik heb het halve internet al afgespeurd en tot op heden niets gevonden. By the way we hebben een witte besteld en willen deze ook laten pimpen met van die zwarte striping stickers die je bij www.mijnpicanto.nl kunt bestellen. Heeft iemand ook daar misschien ervaring mee, dat de stickers los laten bv of als je ze eraf wil enorm kleurverschil krijgt?? Ben benieuwd, ik zie naar jullie berichtjes…
- 14 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo allemaal, Wist niet dat er een Kia club bestond ??? Leuk.....zo'n forum van picanto-bezitters! 6 jaar een peugeot 306 gehad, maar zoveel ellende gehad met die auto dat we maar voor een ander merk zijn gegaan. Een kleinere auto leek ons wel een goede optie gezien de hoge brandstofprijzen.....maar word wat onzeker over de brandstofverbruik verhalen hier. Maar we zien wel. 1 ding is zeker.....dit is echt de leukste auto onder de kleintjes van de weg. Een hele mooie zwart pica gekocht in A'dam bij hyundai(inruilertje) die we a.s. woensdag gaan halen. Oh ja....bouwjaar is januari 2007, hopen dat dat wel een beetje een bouwjaar is na alle kinderziekten van dit …
-
Windgeruis portieren
door Gast Jaap van Deursen- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo iedereen, Ik ben hartstikke content met mijn Picanto maar heb het volgende probleem ervaren: Al rijdend merk ik dat de bovenzijde van de voorportieren wijkt en veel windgeruis geeft. Je voelt de bovenkant heen en weer gaan en je kunt je vinger er tussen stoppen. Is dit normaal en is dit is te verhelpen door ze beter af te stellen/af te hangen? Ik heb dit echt nog nooit gemerkt bij andere automerken. Of is dit gewoon een ontwerpfout en niet zo degelijk gebouwd? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
VAN PICANTO NAAR PANDA
door Gast Paul van Gils- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
De kogel is door de kerk . . . . . na 18 maanden hebben we de hoop opgegeven. Er staat nog wel een afspraak met de dealer om weer naar het trillen te kijken, maar vandaag hebben we de knoop doorgehakt. We hebben een nieuwe Fiat Panda Edizione Cool gekocht. Gelukkig hebben we een hele goeie deal gemaakt zodat de financi?le schade niet zo heel erg groot is. Jammer dat we zo'n slechte ervaring met onze Picanto hebben gehad, hopelijk hebben we meer plezier van onze Panda . . . we kunnen niet wachten tot de aflevering! !
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Je kunt blijkbaar werkplaats handboeken downloaden. Maar op deze site: http://www.kiatechinfo.com/viewer/default.asp?group=shop kan ik geen picanto vinden, heeft de picanto daar een andere naam soms? gr Wim
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Betere krukas?
door willem.l- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Lees net het antwoord, van tazteam, op een eerdere vraag van iemand over de verbeterde krukassen. Ik heb een 2e hands Picanto gekentekend op 5 Dec 2005. Waar kan ik info krijgen of deze Picanto al daarmee voorzien is. De garage alwaar ik deze gekocht heb kon hierover geen uitsluitsel geven. Wie heeft deze info?
Laatste antwoord door willem.l, -
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Hallo allen Ben nieuw hier, heb nu ongeveer 2.5 mnd. een Picanto LX van dec. 2005. Een smetteloos karretje! Rijd perfect, stuurd strak en zit lekker. Zit een fijne radio met ingebouwd nav. syst. in. Benzine verbruik is mij in tegenstelling tot andere horror verhalen niet tegen gevallen. Een snelwegrit over 300km 1 op 20,7 Daarna alleen 3 mix ritten gereden tot de tank 3/4 leeg was 1 op 17,6 1 op 17,4 en 1 op 17,2. Wat vooral prettig is, zijn de vele opberg vakje in de wagen. Heb daarvoor altijd middenklassers gehad die dit bij lange na niet hadden. Ik heb bv. nog nooit een auto gehad waar je een flinke paraplu onder het stuur kwijt kon, moest altijd in de kofferbak…
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
Picanto verlagen?
door Mauri- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
Ik wil mischien mijn picanto verlagen voor betere wegligging natuurlijk en als ik een bocht maak gaat me pica zo overhellen. Hoeveel milimeter moet ik nou gaan verlagen ? En welke site zijn er goeie veren verkrijgbaar ? Kan elke garage me veren vervangen ? Gr Mauri
Laatste antwoord door dennisb,