Jump to content

picantootje gekocht....toch wel een goede keus ???

mans

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Wist niet dat er een Kia club bestond ???

Leuk.....zo'n forum van picanto-bezitters! :D

6 jaar een peugeot 306 gehad, maar zoveel ellende gehad met die auto dat we maar voor een ander merk zijn gegaan.

Een kleinere auto leek ons wel een goede optie gezien de hoge brandstofprijzen.....maar word wat onzeker over de brandstofverbruik verhalen hier. :?

Maar we zien wel.

1 ding is zeker.....dit is echt de leukste auto onder de kleintjes van de weg. :D

Een hele mooie zwart pica gekocht in A'dam bij hyundai(inruilertje) die we a.s. woensdag gaan halen.

Oh ja....bouwjaar is januari 2007, hopen dat dat wel een beetje een bouwjaar is na alle kinderziekten van dit leuke autootje.

Hou jullie op de hoogte......

Gr Mans :wink:

Hallo Mans,

welkom hier.

Proficiat met de aanschaf van een Picanto.

Gelijk maar met de deur in huis:

Elke auto is anders, bij de 1 gaat er dat kapot, bij de ander dat.

Ook het verleden van de auto is belangrijk, misschien altijd stad gereden, of juist altijd buitenwegen en/of snelweg, daarom ook geen standaard antwoord.

Over het brandstofverbruik, tja dat is een goeie, dat ligt voor een groot deel aan jezelf, zware voet, verkeerde versnelling, airco aan.........vul maar in.

Zelf rijden wij nu bijna 4 jaar een Pica, en zijn er zeer tevreden over.

Brandstofverbruik van de 2e Pica, nu ruim 50.000 km in bijna 3 jaar, een gemiddelde van 1: 13.33

We hadden beter verwacht, maar ach, die strijd gaan we maar niet meer aan met Kia.

Maar sommige kunnen blijkbaar beter met de rechtervoet omgaan en komen uit op ruim 1: 16.

Maar laat je eigen van te voren niet teveel beinvloeden, het is immers jouw auto, en die moet voldoen aan jouw eisen.

Ik hoop wel dat je een keer wat foto's kunt plaatsen, zijn wij hier op het forum best benieuwd naar :wink:

En over de club, pas een leuke meeting gehad, en kan daar kort over zijn, was een superleuk gebeuren, en hopelijk ben je de volgende keer ook aanwezig.

Veel plezier met je Pica.

Groeten

Philip

Hallo Mans,

welkom hier.

Proficiat met de aanschaf van een Picanto.

Gelijk maar met de deur in huis:

Elke auto is anders, bij de 1 gaat er dat kapot, bij de ander dat.

Ook het verleden van de auto is belangrijk, misschien altijd stad gereden, of juist altijd buitenwegen en/of snelweg, daarom ook geen standaard antwoord.

Over het brandstofverbruik, tja dat is een goeie, dat ligt voor een groot deel aan jezelf, zware voet, verkeerde versnelling, airco aan.........vul maar in.

Zelf rijden wij nu bijna 4 jaar een Pica, en zijn er zeer tevreden over.

Brandstofverbruik van de 2e Pica, nu ruim 50.000 km in bijna 3 jaar, een gemiddelde van 1: 13.33

We hadden beter verwacht, maar ach, die strijd gaan we maar niet meer aan met Kia.

Maar sommige kunnen blijkbaar beter met de rechtervoet omgaan en komen uit op ruim 1: 16.

Maar laat je eigen van te voren niet teveel beinvloeden, het is immers jouw auto, en die moet voldoen aan jouw eisen.

Ik hoop wel dat je een keer wat foto's kunt plaatsen, zijn wij hier op het forum best benieuwd naar :wink:

En over de club, pas een leuke meeting gehad, en kan daar kort over zijn, was een superleuk gebeuren, en hopelijk ben je de volgende keer ook aanwezig.

Veel plezier met je Pica.

Groeten

Philip

Vergeet natuurlijk niet dat jij ook nog een flink aantal kilo's aan audiomateriaal in je auto hebt, met de benodigde kasten, en dat die voorspoiler, hoe mooi ook, wel wat van je stroomlijn inpikt. Ik denk dat jij met jouw Picanto, als hij standaard zou zijn, toch ook wel richting de 1 op 15 zal gaan.

Verder: de Picanto is een leuke auto. Laat de krukasmoer van de Picanto nog wel even controleren bij een offici?le Kia-dealer. Dit is een zwak punt van de Picanto. Mocht deze nou niet goed zijn dan moet de dealer deze vervangen. Iets minder als een jaar geleden is hier namelijk een terugroepactie over geweest vanuit de importeur. Maak je hier geen zorgen over.

Verder, veel plezier met de Pica!

Ach ja, voor mijn werk rij ik een oud fiatje cinquecento met krassen en deuken, en de kia staat in principe wel wat vaker voor de deur zodat mijn vrouw weg kan als zij dat wil met de 2 kids.

Als de Kia inderdaad wat meer verbruikt dan aangegeven bij de fabriek is dat ook nog niet zo'n ramp.

Ga op verzoek van jullie wel even langs de Kia-dealer om de krukas te laten controleren.

Als het me lukt zal ik proberen wat foto's te plaatsen op deze site.

Wel jammer trouwens dat er zo weinig kwa styling te vinden is voor dit autootje, al is de picanto wel vrij "af" met zo'n spoilerpakketje en mistlampjen.

Had ook nog mooie velgen gezien, ik geloof zwart met chroom "Wolfrace Street Octane" velgen 15"inch inclusief 4 nieuwe banden

Prijs is inclusief bouten, caps en logos voor 599,00 Euro.

Maar helaas is echt al ons spaargeld in dit autootje verdwenen.

Misschien volgend jaar......want ze zijn wel echt heel stoer, vooral omdat we een zwarte picanto hebben.

Misschien dat ik me een keer waag aan zo'n meeting, lijkt me wel een leuke ervaring.

Hou jullie op de hoogte....

Gr Mans

Hoi Mans,

Niets voor de picanto verkrijgbaar? Voor heel Kia is niet veel te krijgen. Maar kijk maar eens in het dagboek van Philip (TazTeam) op dit forum.

Als je ziet wat hij allemaal aan zijn picanto heeft versleuteld, zul je zien dat er toch echt h??l veel mogelijk is.

Er is dan niets 'kant en klaar' te krijgen voor veel Kia's, maar met universele materialen en creativiteit kun je toch nog h??l veel leuks doen!

Philip / Tazteam zijn dagboek vind je hier:

http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=97&postdays=0&postorder=asc&start=0

Voor de goede orde beland je op pagina 1 van het inmiddels meer dan 30 pagina's tellende dagboek.

Blader maar eens door en kijk maar eens wat je met geduld en creativiteit aan de auto kunt doen...

Groeten,

Peter

Hallo Mans,

Welkom nog !!! :D

Mmm dat klopt helemaal Peter, Mooie pica van Philip! Ajah ik moet zeggen dat ik veel gehobbel heb gehad met die lagere veren ;) Dat vond ik zelf wat minder met m'n kia :P Maar bijv. Mooi uitlaatje erachter en hij klinkt ....... VET :P Heb zelf dubbele DTM.. :)

Ik zou dus hetzelfde zeggen kijk eens wat dagboeken door :D

Gr Daiz

Ik zal het kort houden....ahum :?

T'was echt een mooie 306, laatste type standaard rondom gespoilerd ijsblauw (gris island) mistlampen en alles electrisch.

We konden bij Peugeot mijn vrouw haar 106 inruilen voor deze auto, en hebben de auto met flink wat bijbetaling gekocht.

1 jaar garantie, en binnen dat jaar begaf als eerste de dynamo het!

Uit de garantie.....verloor het olie,koppakking lek,computer ging stuk en toen echt nog een hele waslijst aan onderdelen vervangen :evil:

Die ellende hebben we echt 4 jaar achter elkaar gehad....elke maand was er wel iets.

Toen hebben we de knoop doorgehakt en de auto verkocht (nieuwe eigenaar was blij met alle vervangen onderdelen natuurlijk :D )

Maar de auto was inmiddels al flink aan het roesten ook dus........

Toen hadden we alleen mijn fiatje cinquecento nog over.

Deze auto rijd, maar daar heb je dan ook echt alles mee gezegd.

Maar (je raad het al) noooooooooooooit wat mee aan de hand.

Zo oud en lelijk als die auto is...echt waar!

Maar goed....een kleuter (4,5 jaar)vond ik wat eng te vervoeren in deze auto, en met de 2e op komst (nu 2 maanden oud) wilden wij gewoon een goede auto.

Gek genoeg kwamen wij tot de conclusie dat we een kleinere auto wilden omdat je dan over het algemeen wat meer voor je geld krijgt en dat ze iets zuiniger zijn (ik ken de verhalen over dat laatste inmiddels)

De picanto al een paar keer zien rijden, en wij vonden dat zo'n leuk autootje, dat we hebben besloten er ook een te gaan kopen.

Dus i.p.v. een grotere auto voor de kinderen, een kleinere aangeschaft.

Het is trouwens een 1.0 lxe extreme geworden....enne oh ja ff gebeld vanwege de verhalen over de krukkenas, maar dat ging om de type's voor t5 & t6 wat dat ook moge inhouden.

Ga in ieder geval morgen ochtend het karretje halen....superspannend :P !!!!!

Jullie horen van mij.

Gr Mans

Oh Philip......

Echt geweldig creatief !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Keek m'n ogen uit, wat je met je auto gedaan hebt.

Ik weet niet of "ik" mij aan dergelijke projecten zou durfen wagen, maar

nog even in 1 woord: "wow"

En de rest nog bedankt voor de reacties uiteraard :wink:

Jullie horen mij nog.

Ah, oke vandaar. De klachten zijn niet typerend voor de 306, en gezien het feit dat de auto ook al aan het roesten was, vermoed ik dat deze in het eens in elkaar heeft gezeten of iets dergelijks.

• 2 weeks later...

Zo daar was ik weer.......

Sorry steeds voor de late reacties,we hebben een baby van nog geen 3 mnd en daar zijn we zeeeeeer druk mee aangezien meneertje erg onrustig is.....vandaar.

Nou.....ik heb de picanto inmiddels een week enne....wat een fantastische auto zeg!!!!

Ik (en het hele gezin) hebben er echt heel veel plezier van!

Ik vind het best een luxe autootje, en rijden gaat ook heel soepel.

Wat ik fijn vind is dat als je bijv naar links stuurt, dat de auto ook direct reageert (misschien klinkt dit wel een beetje raar??) maar toch waar.

Enige nadeel is dat de auto bij 120 km per uur een trillend stuur geeft.

Het is natuurlijk een auto met een kleine motor maar toch....

Het zou kunnen zijn dat de auto misschien uitgelijnd moet worden?!

De auto is van 2007 maar bij aankoop waren de wieldoppen flink beschadigd aan de bij-rijders kant (parkeerschade), wellicht dat dat daarom komt.

Oh ja....voordat ik het vergeet....

Ik heb gelijk maar een nieuwe autoradio gekocht, maar met de huidige speakertjes (in de deuren) is het slecht gesteld kwa geluid!

Nu wil ik speakers in de hoedenplank monteren aangezien ik dan geen rekening hoeft te houden met de diameter van de speaker, maar ik weet niet hoeveel watt ???

Misschien wel een vraagje voor Tazteam ???

De radio geeft 4x52 watt.

Greetz Mans

Ikzelf heb dus een andere filter erin geplaatst...

Openluchtfiltertje.. heb m'n kia flink aangespoort en ingereden zeg maar ;)

Heb hem vanaf feb 2008..me ma reed er eerst in en die reed 120 dus ook een trillend stuur ;) Je moet hem zoiezo even laten uitlijnen

Sinds openluchtfilter en steeds iets harder gaan rijden ( niet te vaak doen dus, ivm kans op boete natuurlijk... (ikzelf, afkloppen nog niet gehad hahaha)

Mijn kia rijd nu top 161 en bijna GEEN trillend stuurtje hehe ;) Ook qua optrekken gaat die nu veeeeeeeel vlugger..en NIET gechiptunend ;) Heb nog toeren over dus als ik zou gaan chiptunen zou die met maar 1 l motortje VEEL harder kunnen denk ik ;)

Voorlopig nog niet in de planning...maar dit is mijn ervaring!!

Zoiezo met een klein kindje dus niet doen maar lijkt me vanzelfsprekend natuurlijk :)

Succes !!!

Gr Daiz