Jump to content

Waar kan ik een grill(zonder logo) kopen voor een picanto?

Recommended Posts

Posted

Zoals de titel luid; ik zoek een grill zonder logo in het zwart.

ik weet niet of hij bestaat. Ik kan hem nergens vinden op het net.

Als iemand iets weet...

Alvast bedankt

• 3 months later...
Posted

Met een beetje googlen kom je ver.

Diverse soorten worden aangeboden, maar ja, niet in Nederland.

De meeste onderdelen komen uit Tailand, Singapore, Indonesie, en meer van dit soort landen.

Kost bijna niets, hooguit het transport.

Een voorbeeld:

New_Grille.jpg

Met een beetje knutselen is dit logo eraf, zwart spuiten..........voila.

Kosten incl transport naar Nederland ca 130 euri.

Reken op 14-21 dagen voor delivery.

Anders:

Sloop je huidige gril, maak wat mallen voor de spijlen die je kapot hebt gezaagd ivm het logo, en vul deze met poly, is even werk, maar je wilt iets aparts.................................knutselen

Groeten

Philip

Posted

Ja 130 euro best prijzig, maarja heb je die link voor me ?

Ik kan echt niks vinden op google ook niet.

Alvast bedankt.

Posted

Ik heb ook maar eens even gezocht.. later ook voor mijn Rio..

Veel Amerikaanse websites, shops die de onderdelen aanbieden, maar goed, geen merkloze grills.

Wel weet ik dat het er moet zijn, onderandere in Singapore enzo.

Heb me ook maar eens even een accountje aangemaakt voor de Kia Club in Singapore. Wie weet wat daar uit voort kan komen, wie weet een leuke import aan onderdeeltjes.

Mocht ik er wat leuks te melden hebben over Kia onderdelen, laat ik het wel weten...

@ moderators / beheerders: Is het een bezwaar als ik een foto tegen kom van een mooie Kia (uit Singapore ofzo), om die in het album te plaatsen??

Groetjes,

Peter

Posted

@ moderators / beheerders: Is het een bezwaar als ik een foto tegen kom van een mooie Kia (uit Singapore ofzo), om die in het album te plaatsen??

Groetjes,

Peter

Absoluut GEEN probleem, heel graag zelfs

Posted

En de eerste is geplaatst.. album: Rio.

Mauri, als ik wat voor je vind in het buitenland, laat ik het je weten (om terug te komen op het onderwerp :wink: )

Overigens: ALS ik wat voor je vind, hoef je die Grill van Marktplaats niet te verzagen...

Groetjes,

Peter

Posted
En de eerste is geplaatst.. album: Rio.

Mauri, als ik wat voor je vind in het buitenland, laat ik het je weten (om terug te komen op het onderwerp :wink: )

Overigens: ALS ik wat voor je vind, hoef je die Grill van Marktplaats niet te verzagen...

Groetjes,

Peter

Haha.. ja ik zou hem nog meekrijgen ook voor 10 euro.

Alleen weet ik nog niet hoe ik het zou moeten doen

Die foto van tazteam van die grill zag ik wel zitten alleen 130 euro is een hoop geld voor iets van je nog moet knutselen.

Maar bedankt dat je ook even mee kijkt :)

naamloosla5.jpg

ja ja waar kan ik dit vinden :D

Posted

naamloosla5.jpg

ja ja waar kan ik dit vinden :D

Deze Pica is van Don uit Maleisie.

Deze Picanto is zeer bekend, veelal door de vele eigen aanpassingen aan de bestaande delen.

Alles is bijna zelfgebouwd.

Te koop...................nee.

Wel een voorbeeld voor velen.

Philip

Posted

Mauri,

Wat je ook kunt doen, als je toch een 2e 'standaard' grille koopt voor 10 euro...

Zaag het complete 'gaas' eruit, inclusief logo. Koop bij een automaterialenzaak een set 'Racegaas' en maak dit in het raamwerk van de grille.

Op die manier heb je wat dat betreft wel weer je eigen Grille. Laten verchromen raad ik je af, peperduur, dus niet aan beginnen. Eventueel in de kleur van je lak laten spuiten kan dan weer wel en hoeft niet duur te zijn..

Wellicht kun je daar iets mee?

Eventueel een helpende hand bieden is geen probleem trouwens...

Groeten,

Peter

p.s. ik blijf kijken....!

Posted

Oke oke :D, UHm ja hij moet wel was bestendig zijn enz.

En wilde hem ook in het zwart hebben. alles zwart ;)

Oke Bedankt voor alles

Mauri

Posted

Als je die grill gezaagd hebt en het racegaas op maat hebt gemaakt, kun je het evt. met kleine tie-wraps vast zetten, om het daarna af te werken met een lijm pistool.

Als dat klaar is en goed vast zit, is het in principe een kwestie van lak spuiten over die grill (al dan niet eerst grondverf/primer) en je hebt een custom made Grill die niemand anders heeft. Als je het met het handje wast, is ie nog was bestendig ook en denk dat het in principe zelfs de wasstraat aan zou kunnen.

De originele Grille bewaar je gewoon, mocht je de auto ooit schuiven, zet je je custom made op marktplaats en de auto verkoop je met de originele Grille...

Groeten,

Peter

• 11 months later...
Posted

heeey mauri

al een grill kunne vinden voor je picanto ??

ik ben ook al een tijdje op zoek en kan deze ook helaas nergens vinden

mocht je wat kunnen vinden hoor ik het graag van je

GREEEETZ Danny