Jump to content

Apk afkeur kia picanto

Mauri

Recommended Posts

Beste mensen ik wilde dit even kwijt..

Ik ga naar het motorhuis leidschendam om mij kia te laten keuren.

hij is dus afgekeurd; op de wielen lv loopt aan aan de stabilisatorstang, stadlichten blauw(oke dat begrijp ik wel), en het gaarst is de xenon loopt 2 lijnen op de lamp tester?

damm teleurgesteld ben ik zeg.

Wat ik dus morgen ga doen:

wielen wisselen orginele

stadslichten wisselen voor orginele

maar die xenon ja.. die is gewoon rdw/ apk toegestaan :S zegt de winkel! De winkel gebeld.. eruit halen en terug sturen :S

waarom moet mij dit overkomen

Edited by Mauri

Das mooi k*t.:censored:

Maar met die wielen............is jouw et waarde dan niet in orde??

Over xenon heb ik een beetje mijn bedenkingen, is het niet dat je lamp gedraaid zit in de houder??

En blauwe lichtjes.........tja, hier zijn ze best streng mee.

Succes verder, hopelijk snel een herkeuring en een goedkeuring.

Philip

Hoi Mauri,

Da's knap kl:censored:!

Hopelijk is het met die originele wielen opgelost en komt er niet meer naar boven!

Wat betreft die blauwe stadslichtjes: Ze zijn er inderdaad streng mee. Ik zelf heb er blauwe stadspitjes in gehad en heb er nooit iets over gehoord. Heb ook lange tijd met Blue Laser halogeenlampen gereden, daar kwam een geel/blauwig licht vanaf. Die lampen waren alleen erg snel kapot, dus ben uiteindelijk op Osram lampen over gestapt.

Die blauwe stadspitjes heb ik overigens deze week moeten vervangen. Rond de kerst was er

op de wielen lv loopt aan aan de stabilisatorstang

... is lv links voor ?? Aanlopen tegen de suspensie en ... nooit wat gehoord tijdens het rijden ... als de de maat van je velgen kent alszijnde xbreedte .ydiameter .einpresstiefe ET ,kun je met de waarden naar een banden/velgensimulater gaan om te zien of deze combinatie voor de PIC een TUV goedkeuring heeft ...

Als ze effectief raken ... welke hoen heeft je dan deze set aan de hand gedaan ??

... Keep it on the Island ...

Hoi Mauri,

Da's knap kl:censored:!

Hopelijk is het met die originele wielen opgelost en komt er niet meer naar boven!

Wat betreft die blauwe stadslichtjes: Ze zijn er inderdaad streng mee. Ik zelf heb er blauwe stadspitjes in gehad en heb er nooit iets over gehoord. Heb ook lange tijd met Blue Laser halogeenlampen gereden, daar kwam een geel/blauwig licht vanaf. Die lampen waren alleen erg snel kapot, dus ben uiteindelijk op Osram lampen over gestapt.

Die blauwe stadspitjes heb ik overigens deze week moeten vervangen. Rond de kerst was er

@ LeFouduVolant.

Ja linksvoor.

Nee nooit wat gehoord, maar de garage heeft hem nog een keer op de brug gezet en het laten zien.. ja het was daar schoon(stabilisatorstang) maar geen schade.

Waar moet ik naar de velgen simulator, het is 16" velgen

... 16 " ... dan is het wellicht een 7.16 ET 38 tot benedengrens een 6.5 . 16 ET 40 ... met TUV ,deze combinaties raken zeker NIET ... en dan dat raken ALLEEN LV ... ben je zeker dat je camber LV niet meer negatief is dan standaard ...

Gelieve te vinden MERK

Edited by LeFouduVolant.

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hoi Peter,

ja het is intussen weer goed gegaan, die witte ledjes eruit gehaald en voor 'gele'std stadlichtjes vervangen.

Maar die xenon was idd niet goed, alleen die garage waar ik ging kwam ik wel vaker voor de werkbus enz die heeft me geholpen en gewoon hem afgemeld het risico genomen.

Ik had nog tegen die garage gezegd als ze niet goed zijn moet je ze ff vervangen voor orginele maar dat had hij niet gedaan. Beetje geluk gehad dat er geen steekproef kwam :).

Nu rij ik weer lekker rond in me trotse black Pica (A)

• 1 month later...
  • 1 month later...