Guest Paul van Gils Posted June 23, 2007 Posted June 23, 2007 De kogel is door de kerk . . . . . na 18 maanden hebben we de hoop opgegeven. Er staat nog wel een afspraak met de dealer om weer naar het trillen te kijken, maar vandaag hebben we de knoop doorgehakt. We hebben een nieuwe Fiat Panda Edizione Cool gekocht. Gelukkig hebben we een hele goeie deal gemaakt zodat de financi?le schade niet zo heel erg groot is. Jammer dat we zo'n slechte ervaring met onze Picanto hebben gehad, hopelijk hebben we meer plezier van onze Panda . . . we kunnen niet wachten tot de aflevering! ! Quote
LeFouduVolant. Posted June 24, 2007 Posted June 24, 2007 Bijzonder min van KIA ... een - terecht - ontevreden klant en een "onoplosbaar" probleem ... zeer negateve publiciteit ... Wat ik niet begrijp is jouw standpunt in dit aanslepend probleem ,als men bij het merk niet in staat is dit te corrigeren ,wat reeds een geruime tijd blijkt ,waarom eeft u dan de garage niet in gebreke gesteld teneinde uw rechten te vrijwaren ... er is hier toch overduidelijk geval van een malfunctionerend product ... KIA had de wagen gewoon dienen terug te nemen na overleg met de eigenaar en dat zonder kosten ... Keep it on the island ... Quote
Tazteam Posted June 24, 2007 Posted June 24, 2007 Zo'n discussie hebben wij destijds ook gehad met onze 1e Picanto. Maar je kan de garage wel in gebreke stellen en schadevergoeding oid eisen, maar volgens de regeltjes kan je er NIETS tegenin brengen. Want telkens weer gaat de garage aan de slag, is het verholpen(zij het van korte duur), maar gaat daarna weer op onderzoek uit. Wij hadden dit met een lekkage en tal van andere zaken, maar nul komma nul iets van vergoeding of tegemoet koming. @Paul Jammer dat je de Pica wegdoet, maar wel een begrijpelijke stap. Hopelijk levert de Fiat geen problemen. Succes verder. Philip Quote
Wisper Posted June 24, 2007 Posted June 24, 2007 Jammer dat het zo is tegen gevallen met de Picanto, maar volgens mij had je na een paar keer de garage of Kia per aangetekende brief in gebreken moeten stellen, want je mag als consument een goed werkend product verwachten. Je moet ze natuurlijk in de gelegenheid stellen, om de problemen te verhelpen, maar als dit niet lukt na een aantal keren, dan heb je volgens mij recht op compensatie, in dit geval een nieuwe Picanto. Wisper. Quote
Guest Paul van Gils Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 Hallo beste mensen, afgelopen maand is onze Panda 1 jaar oud geworden. Van de overstap hebben geen moment spijt gehad. In totaal hebben we er 17.000 km meegereden, da's best veel voor ons doen. De garage hebben we sinds we hem opgehaald hebben nooit meer hoeven te bezoeken Er worden vaak korte afstanden meegereden en we hebben een gemiddeld benzineverbruik van 1:15,9 Het zuinigste was 1: 18,44 en het onzuinigste was 1: 12,8 Ik heb de achterste zijruitjes met folie beplakt, L.M. velgen, een REMUS-uitlaatje en een trekhaak eronder gezet. Binnenkort krijgt hij z'n eerste servicebeurt We hebben heel veel plezier van onze Panda en zijn ook lid van de Pandaclub geworden. Nu ik alle ellende met die krukassen lees, denk ik dat dat misschien ook wel de oorzaak van het trillen in onze Picanto is geweest en zouden wij wellicht ook aan de beurt zijn gekomen met een gebroken krukas. Quote
Tazteam Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 Hallo Paul, Ik vind het toch leuk dat je na een jaar even jouw bevindingen hier weg zet. Ik kan alleen maar zeggen, dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Tis jammer dat de Pica is tegengevallen, helaas. Langs deze weg: nog heel veel plezier en heel veel veilige km's met je Panda. Groeten Philip Quote
LeFouduVolant. Posted August 24, 2008 Posted August 24, 2008 Hallo beste mensen,afgelopen maand is onze Panda 1 jaar oud geworden. Van de overstap hebben geen moment spijt gehad. In totaal hebben we er 17.000 km meegereden, da's best veel voor ons doen. De garage hebben we sinds we hem opgehaald hebben nooit meer hoeven te bezoeken Er worden vaak korte afstanden meegereden en we hebben een gemiddeld benzineverbruik van 1:15,9 Het zuinigste was 1: 18,44 en het onzuinigste was 1: 12,8 Ik heb de achterste zijruitjes met folie beplakt, L.M. velgen, een REMUS-uitlaatje en een trekhaak eronder gezet. Binnenkort krijgt hij z'n eerste servicebeurt We hebben heel veel plezier van onze Panda en zijn ook lid van de Pandaclub geworden. Nu ik alle ellende met die krukassen lees, denk ik dat dat misschien ook wel de oorzaak van het trillen in onze Picanto is geweest en zouden wij wellicht ook aan de beurt zijn gekomen met een gebroken krukas. ... klantentevredenheid bij KIA ... geschreven met kleine lettertjes ... kan er hier in Belgie van meepraten ,gaat niet om een technisch prospect van de beide PICANTO's CRDI ... wel om een gelijkvormigheid betreffende het al of niet groen zijn ( % CO2 uitstoot ... ) ... wordt heden geprocedeerd ,uitspraak van de handelsrechtbank in december as ... wil nu nog niet in detail ... keep you informed n? het vonnis ... ... Od Dogs ... New Tricks ... Quote
Recommended Posts