Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo Picanto rijders,

Vandaag viel mij op dat mijn lampje Check Engine brand.

Is dit ernstig? Merk eigenlijk niks aan de auto.

Of is het wel verstandig om binnekort naar de Kia dealer te gaan om hem te laten uitlezen ofzo?

Alvast bedankt.

Posted

Altijd naar de KIA dealer gaan.. Ik heb geleerd dat dat tegenwoordig het verstandigst is. Zeker als men bedenkt dat een auto meer en meer een computer wordt.

Posted

Naar de dealer gaan en laten uitlezen is ALTIJD verstandig.

Het hoeft niets ernstigs te zijn, maar tot je het laat uitlezen zul je moeten gokken en is het je dat waard?

Dus gewoon even morgen langs de dealer tuffen en vragen of ze hem ff uit kunnen lezen.. Kost niets, wat ik weet...

Peter

Posted

Bedankt voor de tip.

Heb ik ook maar gelijk gedaan.

Mijn lamda sonde in de uitlaat werkt op zich goed zei de monteur alleen hij

krijgt 2 aansturingen. 1 wanneer de motor warm is en 1 wanneer hij koud is. En de aansturing wanneer hij koud is, geeft een fout dus ligt waarschijnlijk aan de bedrading was de conclusie.

Dus waarschijnlijk moet er een nieuw aansturings draad gelegt worden vanaf de computer naar de sonde. Kosten 250euro icon9.gif

Zijn voornamelijk arbeidsuren om bij de computer te komen zei de monteur.

Iemand hier ervaring mee? De monteur zei dat ik niet de eerste was waarbij dit constateerd werd.

Posted

Ik heb dat ook gehad dat hij brande.. bij mij was het volgende aan de hand; als ik niet snel gas gaf bij het optrekken viel die uit.

Later heb ik hem laten uitlezen en hebben ze hem gemaakt, maar lampje bleef branden dus moest er alleen een nieuwe sensor in. Gelukkig koste het me niks het was garantie.