Guest Jaap van Deursen Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 Ik heb als uitermate enthousiast Picanto rijder toch een klein probleempje. Ik heb afgelopen zaterdag weer eens een lege accu gehad omdat klaarblijkelijk de achterklep niet helemaal goed is dichtgeslagen. Deze keer had opladen door de wegenwacht geen zin meer. De accu is helaas op jonge leeftijd van ons heengegaan (snik). Een nieuwe accu kostte me eur 96,- via de dealer. Had deze achteraf beter bij Halfords kunnen halen voor eur 75,-. Wie heeft hier ook wel eens last van gehad?? Volgens mijn vrouw moet ik de achterklep harder dichtslaan maar zoals zij dat doet..... dan springt nog eens een keer het glas uit alle sponningen! Kan ik dit overbodige electronische gedoe niet uitschakelen? Draadje hier of daar doorknippen misschien? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted January 1, 2009 Share Posted January 1, 2009 Een achterklep kan echt wel wat hebben hoor.. Laat je dealer het slotje even nakijken, want in principe zou de klep moeten sluiten net alsof je een deur sluit, maar dan iets harder. En gezien het feit dat je accu wordt leeggetrokken door een miniscuul lampje in de kofferruimte, zegt al genoeg over de accu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jaap van Deursen Posted January 14, 2009 Share Posted January 14, 2009 Een achterklep kan echt wel wat hebben hoor..Laat je dealer het slotje even nakijken, want in principe zou de klep moeten sluiten net alsof je een deur sluit, maar dan iets harder. En gezien het feit dat je accu wordt leeggetrokken door een miniscuul lampje in de kofferruimte, zegt al genoeg over de accu. Bedankt voor je reactie maar de (nieuwe) accu is echt niet leeggetrokken door alleen het lampje natuurlijk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pici Pici Posted February 17, 2009 Share Posted February 17, 2009 ik heb het ook al een keer gehad, had dus blijkbaar de kofferklep niet goed dicht gedaan en na 1 1/2 dag was de accu leeg, door het lampje in de kofferbak. maar we hebben pici aangeduwd en toen deed ie het weer groetjes anita Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dutchdragon Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 De normale accu's zijn natuurlijk goed, maar nog beter is een gel-accu. Dan als tie leeg is gewoon weer laden en klaar is kees. Enz enz enz. Deze gebruikte wij in onze vorige auto en worden ook meestal met de zwaardere audio installaties. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
16_v Posted March 13, 2009 Share Posted March 13, 2009 slot afstellen werkt niet heb zelf ook al heel veel klachten van mensen hier over gehad je moet de achterklep gewoon wat harder dicht gooien kia heeft een tijd stickers geplaatst op de achterklep met goed dichten gooien anders gaat je accu leeg.heel stom het is een gele sticker. werk zelf bij een kia dealer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pe1csv-9 Posted April 26, 2009 Share Posted April 26, 2009 Hallo allemaal. Net van de week heeft mijn vrouw dit probleem ook gehad. Gelukkig wilde de garage langs komen om de zaak te starten want de kia hulpdienst gaf niet thuis! Is een picanto van 2008 dus binnen de "garantie" Heb daar nu ook een klacht over ingedient bij KIA. Ik heb nu wel het lampje buiten werking gesteld.De stekker dus verplaatst op de fitting. Het duurt dus ongeveer 3 dagen om de accu leeg te trekken van 42 AH heb ik gemerkt. Je kunt alleen maar zien dat de klep niet goed dicht zit als je het kontakt weer aanzet door het lampje bij de kilometerteller. Maar ja daar kijk je niet meer naar als je de spulletjes uit de "kofferbak" gaat halen. Groeten uit Culemborg:wink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts