Jump to content

Lege accu door niet afgesloten achterklep

Guest Jaap van Deursen

Recommended Posts

Guest Jaap van Deursen

Ik heb als uitermate enthousiast Picanto rijder toch een klein probleempje. Ik heb afgelopen zaterdag weer eens een lege accu gehad omdat klaarblijkelijk de achterklep niet helemaal goed is dichtgeslagen. Deze keer had opladen door de wegenwacht geen zin meer. De accu is helaas op jonge leeftijd van ons heengegaan (snik). Een nieuwe accu kostte me eur 96,- via de dealer. Had deze achteraf beter bij Halfords kunnen halen voor eur 75,-.

Wie heeft hier ook wel eens last van gehad?? Volgens mijn vrouw moet ik de achterklep harder dichtslaan maar zoals zij dat doet..... dan springt nog eens een keer het glas uit alle sponningen!

Kan ik dit overbodige electronische gedoe niet uitschakelen? Draadje hier of daar doorknippen misschien?

Een achterklep kan echt wel wat hebben hoor..

Laat je dealer het slotje even nakijken, want in principe zou de klep moeten sluiten net alsof je een deur sluit, maar dan iets harder.

En gezien het feit dat je accu wordt leeggetrokken door een miniscuul lampje in de kofferruimte, zegt al genoeg over de accu.

• 2 weeks later...
Guest Jaap van Deursen
Een achterklep kan echt wel wat hebben hoor..

Laat je dealer het slotje even nakijken, want in principe zou de klep moeten sluiten net alsof je een deur sluit, maar dan iets harder.

En gezien het feit dat je accu wordt leeggetrokken door een miniscuul lampje in de kofferruimte, zegt al genoeg over de accu.

Bedankt voor je reactie maar de (nieuwe) accu is echt niet leeggetrokken door alleen het lampje natuurlijk!

• 1 month later...

ik heb het ook al een keer gehad, had dus blijkbaar de kofferklep niet goed dicht gedaan en na 1 1/2 dag was de accu leeg, door het lampje in de kofferbak. maar we hebben pici aangeduwd en toen deed ie het weer

groetjes anita

• 4 weeks later...

slot afstellen werkt niet heb zelf ook al heel veel klachten van mensen hier over gehad je moet de achterklep gewoon wat harder dicht gooien kia heeft een tijd stickers geplaatst op de achterklep met goed dichten gooien anders gaat je accu leeg.heel stom het is een gele sticker.

werk zelf bij een kia dealer

• 1 month later...

Hallo allemaal.

Net van de week heeft mijn vrouw dit probleem ook gehad.

Gelukkig wilde de garage langs komen om de zaak te starten want de kia hulpdienst gaf niet thuis! Is een picanto van 2008 dus binnen de "garantie"

Heb daar nu ook een klacht over ingedient bij KIA.:-(

Ik heb nu wel het lampje buiten werking gesteld.De stekker dus verplaatst op de fitting.

Het duurt dus ongeveer 3 dagen om de accu leeg te trekken van 42 AH heb ik gemerkt.

Je kunt alleen maar zien dat de klep niet goed dicht zit als je het kontakt weer aanzet door het lampje bij de kilometerteller. Maar ja daar kijk je niet meer naar als je de spulletjes uit de "kofferbak" gaat halen.

Groeten uit Culemborg:wink: