Szazzer Posted May 8, 2009 Posted May 8, 2009 Hallo! Ik heb een Picanto uit 2005, en hiervan doet sinds kort de dashboardverlichting het niet meer (toerenteller en snelheidsmeter, verwarming, etc. doen het niet, de waarschuwingslichten, knipperlichten, en de radio doen het wel). Nu is er pas geleden een aanhangwagen aan mijn auto gekoppeld geweest welke een defect linkerachterlicht had, waarna mijn linkerachterlicht het ook niet meer deed. Kan het zijn dat die aanhangwagen kortsluiting heeft veroorzaakt in mijn auto? En moet ik dit dan oplossen door het lampje in het achterlicht te vervangen, of moet ik ook zekeringen vervangen? En als ik het lampje moet vervangen, wat voor een moet er dit dan zijn? En als ik zekeringen moet vervangen, waar kan ik die dan vinden en welke zekeringen heb ik dan nodig? Ik heb het boekje van de auto al 30 keer doorgespit maar er staat helemaal niks in over deze dingen... Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! Alvast ontzettend bedankt voor alle moeite! Groeten, Marloes Quote
floris Posted May 8, 2009 Posted May 8, 2009 Ja, je moet waarschijnlijk zekeringen vervangen. Weet even niet uit me hoofd waar ze zich bevinden maar volgens mij zitten ze linksonder bij je dashboard een aantal en net boven de accu onder de motorkap zit ook een platic bak die je kan openen waar ook een aantal zekeringen zitten. Controleer ze even zou ik zeggen, grote kans dat er een aantal kapot zijn denk ik. Als het niet lukt hoor ik het wel, dan zal ik morgen even kijken voor de precieze locatie. Succes floris Quote
Szazzer Posted May 9, 2009 Author Posted May 9, 2009 Hoi bedankt voor de snelle reactie, het moeten inderdaad de zekeringen zijn want lampje vervangen heeft geen effect... ook de plaats van de zekeringen heb ik al gevonden (links onder het stuur), maar de zekeringen krijg ik er met geen mogelijkheid uit (heb ze geprobeerd ze er zo uit te trekken en met een pincet maar er zit geen beweging in) en ik weet ook niet welke ik moet hebben.... dus als iemand daar nog mee zou kunnen helpen dan heeeeeel graag! alvast bedankt weer!!! Groetjes, Marloes Quote
Szazzer Posted May 9, 2009 Author Posted May 9, 2009 nou verder reactie is - denk ik - niet meer nodig! onder de motorkap vond ik inderdaad een zekeringenbox met een grijpertje, de kapotte zekering vervangen en het achterlicht doet het weer! nu alleen vanavond dan even kijken of de dashboardverlichting weer werkt, maar daar moet het eerst donker voor zijn.... ontzettend bedankt voor de tip!!!!!!!!!! Quote
Recommended Posts