Picanto 1
2004->2011
Alles over de Kia Picanto 1 vind je hier
467 topics in dit forum
-
- 44 antwoorden
- 7,3k weergaven
Yo kia folks, wazzzupp.......??? Ben ik weer! Plaats hier foto's van getunede en restyled picanto's die je op internet of de weg tegen komt! Ben benieuwd en hier alvast een voorproefje..............
-
- 11 antwoorden
- 3,4k weergaven
Hallo folks, Ik heb via internet 14 inch velgen zonder band gevonden voor mijn Picanto 2010. De gegevens die op internet erbij zijn: 4x100, ET 38. Conform deze gegevens is het goed bestemd. Ik wil de huidige band 165/60 r14 erop zetten? Vroeg mij af het mogelijk zou zijn??? Wie heeft wat kennis of advies?:
Laatste antwoord door hankpeters, -
- 7 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi kia folks, Heb een tijdje heel digitaal web gezocht naar een sportdemper voor mijn picanto. Helaas is er weinig voor de 2009/2010 model te vinden. Wat er wel is moet je bevestigen onder de bumper met kans dat je makkelijk de drempel raakt! Anders moet je je bumper gaan bewerken of veranderen! Laatst genoemde wou ik helemaal niet doen. Uit eindelijk een sierstuk gevonden en geplaatst. Na wat uitproberen en knutselen heb ik een andere geluid kunnen krijgen. Normaal krijg je met een sierstuk geen geluid als van een sportdemper. :D
-
- 17 antwoorden
- 10,1k weergaven
Hallo folks:-D, Ja, goed gelezen! :yes:KIA Picanto met 0.6 en 1.3 bar Turbo kit. Superrrrr gaaffffff.........!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :tt1: Hoop dat iemand in nederland (tuning clubje) het ook kan plaatsen:cool: Zie youtube link: [/url] [/url] [/url]Comments please??
Laatste antwoord door Tippmann85, -
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
hoi, ik heb net een schade picanto gekocht maar ik heb een paar onderdelen nodig : motorkap (het liefst rood) voorbumper (liefst rood) de stuurbekrachtings reservoir de koelvloeistof reservoir rechts voor draagarm en het lijkt als of de as er uit ligt hoe kan ik die weer repareren
- 4 antwoorden
- 6k weergaven
Beste iedereen, mijn ouders hebben een nieuwe picanto besteld een witte 1.0 met electrische ramen en airco, nu was de vraag? ze zien nergens een reserve wiel in de optie staan, maar wel een reparatie kitje, klopt dit dat er geen reserve wiel in zit. ik hoor van jullie Gr. Barry
hulp gevraagd
door kiaglower- 16 antwoorden
- 3,6k weergaven
hoi , ik wil een extra toerenteller instaleren maar ik weet niet welke draad van de toerenteller in het dashbord is ... graag hulp gevraagd , ik ben er nu aan bezig dus help me zo snel mogelijk . dank je wel voor de hulp
Laatste antwoord door 16_v, -
- 32 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hallo mede KIA-rijders, Na veel speurwerk op internet, na vele telefoontjes en behoorlijk wat kilometers te hebben gereden voor bezichtigingen en onderhandelingen, is de kogel door de kerk en heb ik mijn wens toch nog weten te vervullen. Heel graag wilden mijn vrouw en ik
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 11 antwoorden
- 14,5k weergaven
Dag, mijn Picanto staat nu op winterbanden op stalen velgen, maar binnenkort gaan de zomerbanden op lichtmetalen velgen er weer op. In het instruktieboekje kan ik het aanhaalmoment van de wielbouten niet vinden. Kan mij iemand hier aan helpen. Groetjes, Hans
Laatste antwoord door bigwade, -
Picanto SportbyKia
door Gast Jolanda- 7 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik had interesse in een witte Picanto SportbyKia, maar deze zijn helaas allemaal verkocht. Nu adviseerde ze mij bij Kia Nederland om dan een X-ecutive wat aan te kleden, want dan heeft hij veel weg van de SportbyKia. Maar om van een plaatje te moeten beslissen is best moeilijk. Daarom bij deze een oproep: is er iemand in Noord-Brabant die een witte Picanto SportbyKia of witte X-ecutive heeft en dat ik naar die auto mag komen kijken. Alvast bedankt
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
nieuwe pica
door brouwer2001- 11 antwoorden
- 2,4k weergaven
hoera mijn vrouw heeft weer een baan gevonden, enigste nadeel dat we er een auto bij moeten hebben. nu waren we op zoek naar een soul, dat gaat nu even in de koelkast want we hebben een picanto aangeschaft een rode picanto x voor de vrouw om naar haar werk te gaan. pica heeft electrische ramen, airco hij heeft 7000 gelopen uit 2009. we hebben de auto vandaag bekeken en vandaag gekregen!!!!!!!!! ik heb alleen nog een foto van de binnen kant in het donker zal morgen een paar buiten foto's maken.
Laatste antwoord door Smart, -
- 13 antwoorden
- 2,6k weergaven
Beste forumleden, In augustus 2007 kocht ik een Kia Picanto D-Light bij de Fa.Kroymans te Amsterdam op een soort lease basis, hiervoor moest ik minimaal 2500,= euro aanbetalen en daarna 79,= euro per maand betalen aan Kia-lease. Na drie jaar zou de restschuld nog 5200,= euro zijn. Er waren na drie jaar drie mogelijkheden. 1) De auto inruilen voor een nieuwe tegen een gegarandeerd bedrag van 5200,= euro bij de Fa.Kroymans te Amsterdam. 2) Het restbedrag (5200,= euro) betalen aan Kia-Lease. 3) De Picanto aan de Fa. Kroymans terug geven en dan zou de Fa.Kroymans het restbedrag betalen aan Kia-Lease en ik was overal van af, einde contract! Die laatste mogelijkheid, dus …
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Vervangen ruitenwissers
door Gast Jaap van Deursen- 10 antwoorden
- 10,4k weergaven
Pas een tijdje na aankoop van mijn zeer geliefde Picanto kwam ik er achter dat de voorruitwissers verschillend zijn. Typisch, nog nooit meegemaakt. Nu heeft de garage ze vorig jaar bij de wintercheck ongevraagd vervangen voor het niet misselijke bedrag van 68 oude guldens. Dit vind ik echt te veel voor twee ruitenwisserblaadjes. Ik vraag me af hoe andere Picantisten dit oplossen en of die ook meer dan 31 euro betalen. Wie heeft er een tip voor me? Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite.
Laatste antwoord door Martin, -
- 13 antwoorden
- 11,6k weergaven
Hallo, Ik ben sinds kort een trotse Kia bezitter uit 2006. Nu heb ik hier een leuke Xplode radio inzitten. Aangezien ik graag naar verre bestemmingen ga , kan ik dus wel navigatie gebruiken. Dus op E-bay gaan kijken voor een 2 dins radio met DVD , navigatie etc. Nu heb ik een 1-dins frontje , met eronder nog een vakje . Dus mijn vraag natuurlijk , kan ik ergens een frontje bestellen voor een 2 dins radio , zodat ik deze daadwerkelijk kan bestellen bij ebay, BVD Domi
Hallo, Ik wil graag een 2e picanto aanschaffen (2e hands). Nu heb ik een mooie gezien van eind 2006. Mijn vraag is: was het krukas probleem toen al verholpen? Op internet las ik ergens dat modellen uit 2004 en 2005 hier last van hadden maar ik wil het graag zeker weten voor ik tot aankoop over ga.
Vervelende rammel
door elzuid- 4 antwoorden
- 3,8k weergaven
Hallo. ik heb een vraag, Sinds september hebben wij onze nieuwe Picanto, maar al snel begon een rammel op te treden , ergens achterin onder de wagen. Natuurlijk hebben we eerst alles eruit gehaald, wat maar kon rammelen. Dus terug naar de dealer , maar deze kon niets vinden. Uiteindelijk kon hij maar
- 3 antwoorden
- 2,6k weergaven
hallo. Is er iemand die het wel eens mee heeft gemaakt dat de auto ineens stilviel? Ik al 2 keer,de laatste keer op een weg waar ik geen kant uit kon. Het bleek de zekering te zijn van de benzinepomp,dit is wel snel te verhelpen,maar dit kan toch niet goed zijn. Mijn Kia is 2 jaar oud. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Alvast bedankt voor je reactie
Luidsprekers in kia picanto
door Gast MetalMind- 5 antwoorden
- 5,9k weergaven
Hoi, ik en nieuw op dit forum en heb enkele vragen over men kia! wat is de diameter voor de plaats van de luidsprekers voor en achter, hier bedoel ik de standaard? hoe diep kan ik gaan? Wat hebben jullie steken van luidsprekers in jullie Pica?
Laatste antwoord door danny87, -
PDF instructieboekje Picanto vanaf 2008
door Gast GreyGriffin- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo Picanto-rijders, Vanmiddag keek ik even op 'MijnKia' en zag tot mijn lichte verbazing dat er eindelijk een PDF-versie beschikbaar is van het complete instructieboekje voor de Picanto vanaf 2008. Je kunt het daar dus downloaden. Mogelijk zijn er mensen die geen toegang hebben tot 'MijnKia' en toch graag over het digitale boekje willen beschikken. Voor deze lieden heb ik de PDF naar El-Rio-Grande gestuurd, zodat hij het bestand in de club-verzameling kan plaatsen voor algemeen gebruik. Groet, GreyGriffin
-
zenders verdwijnen
door edwin- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
hellow heb een nieuwe kia picanto gekocht en radio over laten zetten dit is een pioneer deh-1330r Als de sleutel eruit word gehaald ,dan zijn de zenders allemaal verdwenen Dan moet ik ze opnieuw instellen Weet iemand welk draadje ik moet verwisselen Als het kan liefst met schema erbij Alvast bedankt voor tegen bericht
Laatste antwoord door Smart, -
- 7 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo, Ik heb even zitten zoeken, maar ik kom er niet uit. Ik mag voor mijn verjaardag een set winterband onder mijn Picanto laten plaatsen en wil dat komende woensdag gaan doen. De bandenmaat weet ik, das 165/60, 14" en qua snelheid en draagvermogen categorie T75. Ik heb nu voor Michelin Energy Saver, van de zomer bij de grote beurt eronder laten zetten, achter heb ik nog Hankook die er onder zaten toen ik hem kocht. Nu ben ik er qua band aardig uit, maar ik wil ook een set gewone stalen velgen, maar ik weet de breedte niet. Kan iemand mij helpen? Of zouden ze dat bij bv Profile Tyre Center moeten weten, als ik die maandag bel? groetjes, Nathalie
Laatste antwoord door Naatje, -
- 10 antwoorden
- 2,1k weergaven
Goedemorgen mede KIA-fielen, Vraag: Heeft er iemand ervaring met 16"velgen onder een Picanto? Gaat dat probleemloos en zonder extra aanpassingen en hoe wordt het rijcomfort ervaren? Heb nu een Pica met 15", maar ga deze inruilen voor een nieuwe en overweeg dus 16". Alle ervaringen en adviezen zijn welkom! Dank & groeten, BaBaCC
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
- 20 antwoorden
- 3,1k weergaven
vandaag zijn wij wezen kijken voor een vervangende auto voor onze verkochte pride. ons oog is gevallen op een zwarte picanto diesel. vandaag wezen proef rijden en we waren erg tevreden. auto heeft net 50.000 gelopen met bijna alles er op en eraan. zitten nu in de onderhandeling want ik wil er xenon en een andere instalatie in. ga ook naar mijn eigen dealer of hij hem kan over nemen van de oude eigenaar. ik hou jullie op de hoogte gr ronald
Laatste antwoord door Roderik, -
Goedendag, Bij deze bied ik mijn Picanto 1.0 LX aan! Kleur : Zwart 34.000 KM - NAP Elektronische bediendbare Ramen voor Stuurbekrachtiging Mistlampen / achter airbags Toerenteller middenarmsteun verstelbare koplampen Nieuwe set lichtmetalen velgen 15'' compleet met vredestein banden 195/45/15 sporteindemper Remklauwen wit gespoten xenon imitatie verlichting ledverlichting auto is gekeurd tot eind 2011 alle service / onderhoudsbeurten gehad aantoonbaar, super zuinig lage wegenbelasting auto verkeerd in superstaat weinig km ivm aanschaf grotere auto staat de auto te koop! verdere informatie 0644882226 of via de mail : Dannysmit1987@hotmail.com Groet D…
Laatste antwoord door JUNKSTAR, -
Downsizen: van Cee'd naar Picanto
door Gast GreyGriffin- 16 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo forumleden, Even een verslagje over iets dat wel meer mensen de laatste maanden doen of overwegen. Downsizen naar een kleinere auto. In mijn geval ben ik zelfs wel twee maten 'gekrompen', want ik heb mijn Cee'd 2.0 X-clu automaat ingeruild voor een Picanto 1.1 X-ecutive automaat. Over het waarom zal ik niet te veel optikken, daar kunnen jullie je wel iets bij voorstellen . Het kostenplaatje speelde een hoofdrol. Ik ben nu dus de eigenaar van Kia's kleinste auto en ik moet zeggen dat die hummel me helemaal niet tegenvalt. Natuurlijk rij je anders in een 1.1 dan in een auto met een 2.0-motor. Maar de Pica komt goed mee in het verkeer, is geknipt voor toeristische t…
Laatste antwoord door corne,