PicaHans Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Dag, mijn Picanto staat nu op winterbanden op stalen velgen, maar binnenkort gaan de zomerbanden op lichtmetalen velgen er weer op. In het instruktieboekje kan ik het aanhaalmoment van de wielbouten niet vinden. Kan mij iemand hier aan helpen. Groetjes, Hans Quote
NonkelSimon Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Aanhaal moment maakt allemaal niet veel uit, zorg gwn dat ze goed vast staan Quote
patten Posted March 7, 2010 Posted March 7, 2010 Google, 1ste hit: http://www.autoweek.nl/vraagantwoord.php?id=2760 Tussen de 98 en 118 Nm. Dag, mijn Picanto staat nu op winterbanden op stalen velgen, maar binnenkort gaan de zomerbanden op lichtmetalen velgen er weer op.In het instruktieboekje kan ik het aanhaalmoment van de wielbouten niet vinden. Kan mij iemand hier aan helpen. Groetjes, Hans Quote
Roderik Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 Volgens mij heb je nog wel een maandje de tijd voor je kan gaan wisselen Als ik de langdurige weervoorspelling mag geloven hebben we nog twee weken vorst 's nachts en kans op gladheid in de ochtenden. Quote
brouwer2001 Posted March 8, 2010 Posted March 8, 2010 brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Quote
John Cassels Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Dag, mijn Picanto staat nu op winterbanden op stalen velgen, maar binnenkort gaan de zomerbanden op lichtmetalen velgen er weer op.In het instruktieboekje kan ik het aanhaalmoment van de wielbouten niet vinden. Kan mij iemand hier aan helpen. Groetjes, Hans Ah , nog een nieuw word in het Nederlands - aanhaal moment - torque. Quote
Smart Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Ik heb thuis ook weleens aanhaalmomenten, maar daar heb ik geen momentsleutel bij nodig.......... En daar komt geen Engels aan te pas. Quote
PicaHans Posted March 9, 2010 Author Posted March 9, 2010 Ah , nog een nieuw word in het Nederlands - aanhaal moment - torque. Aanhaalmoment is een volgens het Nederlands woordenboek een normaal woord hoor. Quote
PicaHans Posted March 9, 2010 Author Posted March 9, 2010 Aanhaal moment maakt allemaal niet veel uit,zorg gwn dat ze goed vast staan Wat heet vast, de een zet ze gewoon vast op zijn manier dat ze ook op een normale manier zijn los te draaien, de ander zet zo ook op zijn manier vast, maar dan heb je een kruissleutel met een verlengstuk van 3 meter om ze los te krijgen. Daarom gebruik ik een momensleutel om de wielmoeren op een goede manier vast te zetten zonder dat het schroefdraad verkloot wordt, of dat velgen of remschijven/trommels krom trekken. Quote
John Cassels Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Aanhaalmoment is een volgens het Nederlands woordenboek een normaal woord hoor. Ja , dat weet ik maar voor mij - als buitenlander - was deze een nieuw Nederlands word. Engels woord is torque. Quote
bigwade Posted March 9, 2010 Posted March 9, 2010 Aanhaalmoment is een volgens het Nederlands woordenboek een normaal woord hoor. even ter info, John is Schots. Aanhaalmoment (hoeveel punten?) is dus geen dagelijks woord voor hem. En gelijk heeft-ie ! Quote
Recommended Posts