BaBaCC Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 Goedemorgen mede KIA-fielen, Vraag: Heeft er iemand ervaring met 16"velgen onder een Picanto? Gaat dat probleemloos en zonder extra aanpassingen en hoe wordt het rijcomfort ervaren? Heb nu een Pica met 15", maar ga deze inruilen voor een nieuwe en overweeg dus 16". Alle ervaringen en adviezen zijn welkom! Dank & groeten, BaBaCC Quote
Peterrrrr Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 Rijcomfort zal sterk verminderen, komt omdat je naar een bandenmaat moet van 165-40-16 of evt 195-40-16 maar denk dat de laatste te breed is voor je picanto. Denk wel dat het super vet zou staan !!! Heb je een foto van je huidige Picanto ? Quote
scorpioshuma Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 Gebruiker Pippo had onder zijn pica 195 45 15 terwijl deze 3,5 cm verlaagd was, dus breedte zou moeten lukken. Quote
LeFouduVolant. Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 (edited) Goedemorgen mede KIA-fielen,Vraag: Heeft er iemand ervaring met 16"velgen onder een Picanto? Gaat dat probleemloos en zonder extra aanpassingen en hoe wordt het rijcomfort ervaren? Heb nu een Pica met 15", maar ga deze inruilen voor een nieuwe en overweeg dus 16". Alle ervaringen en adviezen zijn welkom! Dank & groeten, BaBaCC Twee van mijn 3 picanto's ( zie avatar ) hebben 7.16 ET 38 met Dunlop SP 9000 195.40.16 ... er is GEEN vermindering van rijkomfort ( right from the horses mouth en niet van die pseudo allweters die meestal nog nooit een laagprofiel van nabij hebben gezien ... bovendien rijdt ondergetekende met 2.7 bar v Edited January 10, 2010 by LeFouduVolant. Quote
Peterrrrr Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 ( right from the horses mouth en niet van die pseudo allweters die meestal nog nooit een laagprofiel van nabij hebben gezien ... Ik ga er maar vanuit dat je met pseudo allweters mij niet bedoeld (al ben ik de enige die het over comfort had). Ik heb dan wel geen picanto met 16" maar heb al heel wat andere wagens gehad met wat extremere bandenmaten en daar was het comfort gewoon minder dan met een maat kleiner. Aan de andere kant, wie mooi wil zijn moet pijn lijden Quote
LeFouduVolant. Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 Ik ga er maar vanuit dat je met pseudo allweters mij niet bedoeld (al ben ik de enige die het over comfort had). Ik heb dan wel geen picanto met 16" maar heb al heel wat andere wagens gehad met wat extremere bandenmaten en daar was het comfort gewoon minder dan met een maat kleiner. Aan de andere kant, wie mooi wil zijn moet pijn lijden ... mijn derde PIC CRDI heeft 7.15 ET 38 met DUNLOP SP 9000 195.45.15 ... met dezelfde bandenspanningen van V/A zijnde 2.7/2.5 is wat u noemt "comfort" nulement verschillend ... in deze materie is nog wel Quote
Peterrrrr Posted January 11, 2010 Posted January 11, 2010 Ik heb zelf een D-Kadett 2.0 16V gehad met eerst 165-45-15 en later dikke RSL wieltjes 8j 14" 195-45-14. Ik reageerde eigenlijk meer op de eerste maar, dat is gewoon een stuiterbal, niet dat daar iets mis mee is maar de topic starter vraagt juist naar het comfort. Ik hou van stevig geveerd want mijn kadett was 11cm verlaagd ! Quote
Guest Jantje Posted January 11, 2010 Posted January 11, 2010 Qua rij comfort zou het misschien niet zoveel uitmaken en het is bewezen dat het past inclusief foto's. Maar als je van een echt soepel rijdende auto houdt moet je niet te groot gaan met de velgen. Met 17inch onder de oude vw reed hij met 45 bandjes op de 17 inch nog lekker.. met 35 bandjes op de 18inch was het stuiteren voor het leven.. Quote
BaBaCC Posted January 17, 2010 Author Posted January 17, 2010 Hallo KIA-fielen, Dank voor alle reacties en adviezen. Overweeg toch maar weer 15", mede gezien de prijzen van een beetje goede 16"-band! Groeten, BaBaCC Quote
LeFouduVolant. Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Hallo KIA-fielen,Dank voor alle reacties en adviezen. Overweeg toch maar weer 15", mede gezien de prijzen van een beetje goede 16"-band! Groeten, BaBaCC ... 195.45.15 kost MEER dan 195.40.16 in DUNLOP SP 9000 SP ...... !! ... Keep it on the island ... Quote
LeFouduVolant. Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Qua rij comfort zou het misschien niet zoveel uitmaken en het is bewezen dat het past inclusief foto's.Maar als je van een echt soepel rijdende auto houdt moet je niet te groot gaan met de velgen. Met 17inch onder de oude vw reed hij met 45 bandjes op de 17 inch nog lekker.. met 35 bandjes op de 18inch was het stuiteren voor het leven.. ... wil je soepel rijden ,opteer dan voor een standaard Dolfje met terreinwagenrubber ... ... Who Done it ... Quote
Recommended Posts