Guest Jaap van Deursen Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Pas een tijdje na aankoop van mijn zeer geliefde Picanto kwam ik er achter dat de voorruitwissers verschillend zijn. Typisch, nog nooit meegemaakt. Nu heeft de garage ze vorig jaar bij de wintercheck ongevraagd vervangen voor het niet misselijke bedrag van 68 oude guldens. Dit vind ik echt te veel voor twee ruitenwisserblaadjes. Ik vraag me af hoe andere Picantisten dit oplossen en of die ook meer dan 31 euro betalen. Wie heeft er een tip voor me? Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Hoi, Bedoel je een verschil in merk ruitenwissers of in lengte. Wanneer je het laatste bedoeld kan dat wel kloppen. Steeds vaker komt het voor dat ruitenwissers wisselend in lengte zijn, om zo'n groot mogelijke oppervlakte te kunnen bestrijken. Ik vermoed, weer terugrekenend, dat de wisserbladen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 die prijzen vallen nog mee hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Dat valt idd mee. Dat vervangen doen ze niet voor niets, is ook een APK ding, en ik denk dat je er met het huidige kwakkelweer erg blij bent dat je weer wat kan zien.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hankpeters Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Pas een tijdje na aankoop van mijn zeer geliefde Picanto kwam ik er achter dat de voorruitwissers verschillend zijn. Typisch, nog nooit meegemaakt. Nu heeft de garage ze vorig jaar bij de wintercheck ongevraagd vervangen voor het niet misselijke bedrag van 68 oude guldens. Dit vind ik echt te veel voor twee ruitenwisserblaadjes.Ik vraag me af hoe andere Picantisten dit oplossen en of die ook meer dan 31 euro betalen. Wie heeft er een tip voor me? Alvast hartelijk dank voor de te nemen moeite. ik rij een sorento en heb 2 weken geleden mijn ruitenwissers vervangen. in nederland kost een setje bosch type aero, volgens de anwb de beste, 51 euro. via e-bay besteld in duitsland met verzendkosten nog net geen 30 euro. het een en ander verwisselen is makkelijk. succes Hank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jaap van Deursen Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 Bedankt voor jullie reacties. De ruitenwissers die de garage gebruikt heeft, zijn bepaald geen Bosch. Het gaat helaas om merkloze, harde rubbers die ontzettend lawaai maken. Ruitenwissers zijn inderdaad een apk ding maar ik kan ze prima zelf vervangen wanneer ze op dreigen te raken en bovendien wil ik zelf bepalen waar ik ze haal. En ongevraagd iets vervangen heb ik nog nooit meegemaakt bij mijn vorige merken auto's en garages. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 bij ons wordt het altijd eerst gevraagd of ze vervangen mogen worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NonkelSimon Posted February 23, 2010 Share Posted February 23, 2010 De garages moeten van de invoerder de ruitenwissers vervangen indien nodig, dit hoort bij het service plan om de tevredenheid hoog te houden. Stel, je vind zelf dat de ruitenwissers versleten zijn en je hoopt dat ze bij het volgende onderhoud worden vervangen. En de garage vervangt ze dan net weer niet, dan ga je thuis zeggen 'ik doe mijn auto naar de garage, en zelfs mijn ruitenwissers controleren ze niet, noemen ze dat dan goeie service?' . Begrijp je wat ik wil zeggen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kalian Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 De garages moeten van de invoerder de ruitenwissers vervangen indien nodig, dit hoort bij het service plan om de tevredenheid hoog te houden.Stel, je vind zelf dat de ruitenwissers versleten zijn en je hoopt dat ze bij het volgende onderhoud worden vervangen. En de garage vervangt ze dan net weer niet, dan ga je thuis zeggen 'ik doe mijn auto naar de garage, en zelfs mijn ruitenwissers controleren ze niet, noemen ze dat dan goeie service?' . Begrijp je wat ik wil zeggen? Hier ben ik het niet mee eens, je gaat toch niet aan iemands auto sleutelen zonder uberhaupt gevraagd te hebben of de eigenaar het er mee eens is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted February 26, 2010 Share Posted February 26, 2010 Het vervangen van (versleten) ruitenwissers behoort tot de normale onderhoudsvervanging. Het is volgens mij zelfs een APK afkeuronderdeel. Het blijft wel een grijs gebied, het vervangen van ruitenwissers. Ik had twee/drie jaar geleden dure Bosch ruitenwissers gekocht, werden ze na een half jaar al vervangen. Daar heb ik even een opmerking over gemaakt. Dat heb ik ook niet betaald, inclusief 15 minuten vervangingstijd. Deden ze ook helemaal niet moeilijk over. Laat ik het maar houden op een inschattingsfout. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted February 28, 2010 Share Posted February 28, 2010 Ruitewissers vervang ik ieder jaar door universele wissers (Halfords), wel letten op inderdaad de 2 verschillende lengtes. Ik neem voor de langste wisser altijd een versie met een spoiler (drukt iets beter aan), vaak zijn er kortingacties kosten dan ca. 20 euri. Uiteraard kan Bosch oid ook, zijn beter, maar dan ben je ongeveer het dubbele kwijt. De achterruitwisser laat ik vervangen bij de garage Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts