Jump to content

Gekocht KIA Picanto 1.1 Sport eCollection

Recommended Posts

Posted

Hallo mede KIA-rijders,

Na veel speurwerk op internet, na vele telefoontjes en behoorlijk wat kilometers te hebben gereden voor bezichtigingen en onderhandelingen, is de kogel door de kerk en heb ik mijn wens toch nog weten te vervullen.

Heel graag wilden mijn vrouw en ik

Posted
Hallo mede KIA-rijders,

Na veel speurwerk op internet, na vele telefoontjes en behoorlijk wat kilometers te hebben gereden voor bezichtigingen en onderhandelingen, is de kogel door de kerk en heb ik mijn wens toch nog weten te vervullen.

Heel graag wilden mijn vrouw en ik

Posted

Heel veel plezier met de nieuwe Picanto. Gelukkig is de sneeuw weg :wink:

Ik ben ook heel benieuwd naar de foto's.

Posted

Hoi Rio-man en Aart,

Dank voor jullie felicitaties. De foto's volgen.

Groeten,

BaBaCC

Posted

Hoi Philip, Ronald en Maurice,

Dank voor jullie felicitaties en reacties.

De foto's volgen.

Groeten,

BaBaCC

Posted

Gefeliciteert met de aankoop van deze Pica.. Foto's zijn uiteraard meer dan welkom.

MAAR, Er is binnenkort een KIA (Speed) Meeting. Het zou natuurlijk geweldig zijn om jullie Pica in real-life te kunnen aanschouwen.. Misschien dat we BW bereid kunnen vinden enkele mooie foto's te maken (Ondanks het wit) voor op het forum en jullie eigen verzameling.. Lijkt je dit een leuk idee?

Posted

Geweldig om dat te krijgen wat je wil kan niet wachten op de foto's.

Groetjes,

Relena

Posted

ja foto's graag, de chilli saus staat al klaar zodat alex het ook kan proeven :mrgreen:

Posted

Mooi !!! Dikke bak die E-Collection... al zou ik als ik jou was het dakje ff goed nakijken. Ik heb zelf een E-collection verkocht en daar heb ik later het dak en de raamstijlen laten spuiten, ziet er net ff wat mooier uit omdat de folie niet overal even strak op zit !

• 3 weeks later...
Posted

Het nummer is......00/35! De enige echte eerste in Nederland en afkomstig van de importeur, die 'm vervolgens over heeft gedragen aan de KIA-dealer waar ik 'm van gekocht heb.

Zoals gezegd, is het een demo met een zeer lage kilometerstand en tevens de laatste nog beschikbare witte in Nederland.

Heb tevens naar de folie van de deurspijlen en het dak gekeken en ze zitter er (gelukkig!) strak, glad en zonder luchtbellen op!

De foto die Rio-man heeft toegevoegd is exact zoals mijn Pica is.

Overweeg echter nog wel om andere velgen en banden te monteren.

Overigens iedereen nogmaals dank voor de leuke bovenstaande reacties.

Groeten,

Barry

Posted (edited)
Het nummer is......00/35! De enige echte eerste in Nederland en afkomstig van de importeur, die 'm vervolgens over heeft gedragen aan de KIA-dealer waar ik 'm van gekocht heb.

Zoals gezegd, is het een demo met een zeer lage kilometerstand en tevens de laatste nog beschikbare witte in Nederland.

Heb tevens naar de folie van de deurspijlen en het dak gekeken en ze zitter er (gelukkig!) strak, glad en zonder luchtbellen op!

De foto die Rio-man heeft toegevoegd is exact zoals mijn Pica is.

Overweeg echter nog wel om andere velgen en banden te monteren.

Overigens iedereen nogmaals dank voor de leuke bovenstaande reacties.

Groeten,

Barry

... indien je nummer 00 hebt van 35 zijn er niet 35 exemplaren maar ... 36 ...

Edited by LeFouduVolant.
Posted

Er gebeurt zoveel tussen hemel en aarde. Misschien is deze wel geproduceerd in 'The Twilight Zone'.......spooky!:alien:

Posted

Ongeacht de nummering, hetgeen mij overigens niet zoveel zegt en slechts een detail is, vind ik het voor dit segment een hele volwassen auto en ben er nog steeds bere blij mee.

Groeten,

Barry

Posted

Van Harte,

Ik begrijp dat je nog een Pica hebt ?

Foto's van die 2 naast elkaar is natuurlijk helemaal leuk. :-)

Posted

Beste eCollection-kenners,

Jullie opmerkingen zijn heel scherp. Hoe zit het met de nummering?

De 00/35 is de eerste van de serie geweest. Het is de auto, die we gebruikt hebben voor de fotografie op de websites en ibrochure. Zie ook http://www.kia.nl/ecollectionbykia/picanto-sportbykia.aspx

De 00/35 is een maand eerder gebouwd, dan de rest van de serie. Als je goed kijkt op de website foto's kan je zien, dat hij daar nog geen badge 00/35 heeft. Die is er opgekomen toen de badges bij de andere 34 stuks bevestigd zijn.

Er zijn er in totaal toch 35 stuks, want nummer 13/35 bestaat niet. Wie zou er een auto met het ongeluks-getal willen?

De 00/35 is dus een hele speciale. Laten we maar zeggen dat het de "moeder" van de serie is.

Met vriendelijke groet,

Huib Stad

Director Marketing Kia Motors Nederland

Posted

Nou Barry, print uit dit draadje en bewaar bij je auto documentatie.

Je hebt echt een bijzondere auto...

Bedankt voor de toelichting Huib :-)

Posted (edited)
Ongeacht de nummering, hetgeen mij overigens niet zoveel zegt en slechts een detail is, vind ik het voor dit segment een hele volwassen auto en ben er nog steeds bere blij mee.

Groeten,

Barry

... vanzelfsprekend ,heb 3 PICs ( CRDI ) en we zijn er blij meer ... afgezien van de onlogische en toch exclusieve 00 nummering staat wit feitelijk het allermmooiste op de PIC ...

... Oink ... Oink ( Philip Marlow ) ...

Edited by LeFouduVolant.
Posted

Helaas ben ik nu pas op zoek naar een nieuwe auto, en zijn alle witte Sport by Kia auto's allang weg :(

Is het ook mogelijk om een gewone Kia Picanto een klein beetje aan te passen zodat deze wel het uiterlijk krijgt van de Sport by Kia (bv. het dak en de bumpers)

Posted

Nou, dat is wel een hele exclusieve Pica die je daar hebt. Nooit meer wegdoen of voor veel geld verkopen.

Ik kwam er nog