Jump to content

Recommended Posts

Posted

vandaag zijn wij wezen kijken voor een vervangende auto voor onze verkochte pride.

ons oog is gevallen op een zwarte picanto diesel.

vandaag wezen proef rijden en we waren erg tevreden.

auto heeft net 50.000 gelopen met bijna alles er op en eraan.

zitten nu in de onderhandeling want ik wil er xenon en een andere instalatie in. ga ook naar mijn eigen dealer of hij hem kan over nemen van de oude eigenaar.

ik hou jullie op de hoogte

gr ronald

Posted

Is wel een fijne auto hoor een Picanto diesel!! Alleen moet je wel serieus veel kilometers rijden wil je een diesel rendebale krijgen!!! Minimaal 50 duizend per jaar anders krijg je hem nooit rendabel!!

Maar wel een fijne motor hoor zo'n diesel..... Is die van een particulier geweest of zakelijk?

Posted

Ik zou even flink onderhandelen als ik jou was ! Een Picanto op diesel is niet de meest gewilde auto ! En door je eigen dealer overnemen kan altijd natuurlijk maar dan ben je zeker duurder uit. Is het trouwens particulier of via een garage ?

Posted

50.000 km? Dat zal wel meevallen, in aanschaf is een diesel op dit moment veel goedkoper, dat wil ook wel zeggen dat je restwaarde een stukje lager is dan bij benzine. Denk dat met de huidige prijzen en wegenbelasting zo rond de 25.000km al goedkoper uit bent ! Als je een diesel nieuw koopt is dat zo rond de 45.000/50.000km idd !

Posted

Peterrrr ben ik niet helemaal met je eens.... heb aardig wat Picanto diesels verkocht.... (denk de meeste van NL...) en wil wel eens een berekening maken maar denk dat het toch echt de 50.000 km gaat worden!

Komt vooral door de zuinigheid van een benzine versie waardoor het omslag punt een stuk hoger komt te liggen. En inderdaad de restwaarde van een diesel....

Maar dan wil ik graag weten om welke prijs het gaat en hoeveel km er per jaar gereden gaat worden.....

Posted

hallo het gaat om een picanto crdi vgt xecutive.

wat er op zit: ABS, Airbag, Airconditioning, Audio-installatie, Centrale vergrendeling, Elektrische ramen, Lichtmetalen velgen, Stuurbekrachtiging, Anti Blokkeer Systeem, Airbag bestuurder, Airbag passagier, Airconditioning, Stuurbekrachtiging, Mistlampen voor, In hoogte verstelbaar stuur, Elektrisch bedienbare ramen, Ruitenwisser achter, Elektrisch verstelbare buitenspiegels, Achterbank neerklapbaar (ongelijke delen), Lichtmetalen wielen, Centrale deurvergrendeling afstandbediend, Startonderbreking, Bumpers in carrosseriekleur, Getint glas, Hoofdsteunen achter, Radio, Buitenspiegels in carrosseriekleur, Lederen stuurwiel, Koplampen in hoogte verstelbaar, Stootstrips zijkant, verstelbare rug, speakers en half leder. ik kan hem over nemen van een particulier of dealer. (heb toevallig net de eigenaar (een bekende) gesproken die hem wil inruilen). er zal gemiddeld rond de 20/22.000 mee gereden gaan worden.

prijs 6750

Posted

Heb even een simpele berekening gemaakt, wegenbelasting + de brandstof per jaar.

Heb geen rekening gehouden met meer afschrijving op diesel want het gaat om een gebruikte Picanto ! Op een nieuwe krijg je natuurlijk de flinke afschrijving !

Benzine kost nu € 1.41, diesel € 1.07 per liter !

Picanto 1.0 : € 272 wegenbelasting + brandstof p/j: € 2068 = € 2340

Picanto 1.1 CRD: € 708 wegenbelasting + brandstof p/j: € 1177 = € 1885

Posted

Volgens mij rijdt dat ook wel lekker zo'n dieseltje....

Weinig toeren, lekker wat sleurkracht

CO2-uitstoot: 116 g/km en dat is lekker laag als ze die CO2 taks op gaan krikken en volgens mij kun je zo'n turbootje ook nog leuk chippen..

Probeer er nog wat af te krijgen en dan gewoon doen......

Suc6!

Posted

Peterr.....

Jij weet toch ook wel dat je niet zo maar een omslagpunt berekening kan maken met alleen wegenbelasting en brandstof.......

Onderhoud van een Picanto diesel is een serieus andere prijs dan van een Benzine!!! En je rekent met 1:15 voor een benzine...... Als je dat in de showroom meld als gemiddelde voor een Picanto komt het niet helemaal goed denk.

Maar ben wel met je eens dat mijn 50.000 aan de hoge kant ligt maar echt met 22 duizend per jaar is een diesel NOOIT rendabel te maken.

En je hebt ook gelijk met de extra afschrijving dat moet je wel in de gaten houden of de auto helemaal oprijden.

Maar het is wel een fijne auto!

Posted

Dan zou ik graag hier van de Picanto rijders willen weten wat ze gemiddeld rijden ! Kan wel makkelijk de fabrieksopgave vertellen tegen de klant. Maar dan krijg je alleen maar gezeik ! Een picanto rijdt gemiddeld zo rond de 1 op 15, hooguit 1 op 17 en als je echt zuinig gaat rijden misschien ietsjes meer !

Posted

Oke oke..... je hebt de diesel ook schappelijk gezet. Maar dan de onderhoudsprijzen.....

Een kleine beurt benzine: 153 euro en van een diesel....... 218,--

Een grote beurt benzine: 290 euro en van een diesel....... 439,--

Posted

Maar als jij hem voor 6750 kan kopen is dat wel super scherp hoor!!!! Zat even te zoeken op het internet.... en ik vind ze er helemaal niet voor met die kilometers en jaartal...... Zag wel auto's terug welke ik indertijd geleverd heb.... en die zou ik niet willen hebben....

Jongens reden alles kapot aan die auto's (waren soort koeriers door de stad heen)

Posted

Scheelt € 500,- per jaar aan brandstof en wegenbelasting. Daar kan je heel wat onderhoud aan doen ! Op Papier rijdt een Picanto gemiddeld 1 op 23 dus deze heb ik ook aangepast ;)

Waar werk jij eigenlijk ?

Posted (edited)
Oke oke..... je hebt de diesel ook schappelijk gezet. Maar dan de onderhoudsprijzen.....

Een kleine beurt benzine: 153 euro en van een diesel....... 218,--

Een grote beurt benzine: 290 euro en van een diesel....... 439,--

... met 5.3 liter olie ( ja ,u leest goed vijf punt drie ) full syntetic 0W-40 MOBIL 1 voor de diesel ... kan natuurlijk niet goedkoop wezen ... waar die 439 .- vandaan komt is mij een raadsel ,wordt de auto gedemonteerd ofwel onderhoud uitgevoerd in een MERC garage ... er is bij de CRDI niets te stellen ,alleen filters ( brandstof/lucht ) ,kleppen hydraulisch en vooral in tegenstelling tot de benzine GEEN DISTRIBUTIERIEM ( om de 60 dk's ) daar veel bedrijfszekere DISTERIBUTIEKETTING bij CRDI .

... ik kan u verzekeren ( 3 PIC's diesel wordt dagelijks gereden ) dat het rijplezier op een eenzame en snelle hoogte staat ,in tegenstelling tot de 1.1 en 1.0 gaat het verbazend goed vooruit ...

... als het natuurlijk primair gaat om de befaamde en beruchte Nederlandse zuinigheid ... verbruik diesel ( en er wordt stevig doorgereden + breed rubber ) 4.9 tot 5.65 liter.100 km^-1 ...

... die eindeloze dagen met mijn eindeloze vragen ... ( DE ROOVERE ) ...

Edited by LeFouduVolant.
Posted

hallo, na een nachtje slapen en wat gediscuseerd met moeder de vrouw (en de druk om vlug te beslissen) hebben we overwogen om de pica te laten voor wat het is.

we gaan op zoek naar een grotere auto die beter bij onze situatie past.

dan zal mijn vrouw met de rio verder gaan rijden.

dus nu gaan we rustig rond kijken naar wat we willen.

aangezien we de tijd hebben wil ik er 1 die aan bijna alle eisen voldoet en niet te vlug beslissen moet. zelf vind ik de carens wel wat maar de vrouw weer niet die heeft liever en "gewone" auto die opperde een magnetis (wel een erg grote auto waar ik haar eens in wil laten proef rijden.)

voor een ceed sw ben ik wel te porren alleen liggen ze nog wat hoog in prijs. ja ik wil ook buiten de kia sfeer gaan kijken want ik ben en blijf er geintresserd in een sw mondeo.

we blijven zoeken.

in ieder geval alvast weer bedank voor het mee denken.

Posted

439 dat kost hier volgens opgave Kia NL per 1 januari 2009 dus zal nu wel duurder zijn..... een grote beurt van een Picanto......

PS peter ik werk niet meer bij een dealer....

Posted
hallo, na een nachtje slapen en wat gediscuseerd met moeder de vrouw (en de druk om vlug te beslissen) hebben we overwogen om de pica te laten voor wat het is.

we gaan op zoek naar een grotere auto die beter bij onze situatie past.

dan zal mijn vrouw met de rio verder gaan rijden.

dus nu gaan we rustig rond kijken naar wat we willen.

aangezien we de tijd hebben wil ik er 1 die aan bijna alle eisen voldoet en niet te vlug beslissen moet. zelf vind ik de carens wel wat maar de vrouw weer niet die heeft liever en "gewone" auto die opperde een magnetis (wel een erg grote auto waar ik haar eens in wil laten proef rijden.)

voor een ceed sw ben ik wel te porren alleen liggen ze nog wat hoog in prijs. ja ik wil ook buiten de kia sfeer gaan kijken want ik ben en blijf er geintresserd in een sw mondeo.

we blijven zoeken.

in ieder geval alvast weer bedank voor het mee denken.

En wat dacht je misschien van een Cerato 1.6 CRDI VGT? Die zijn opzich ook niet zo heel gek duur meer.. in elk geval goedkoper dan de Cee'd, en ze zijn opzich lekker ruim.

Posted

ha rio-man,

op zich ook geen verkeerde keuze alleen vind ik hem zelf niet zo mooi.

maar ik ga er zeker eens 1 bekijken. mogelijk brengt het mij en mijn vrouw op andere gedachten. zeker als hij leuk geprijst is.

groet ronald

Posted

Is een nieuw type Rio niks voor je ?

Stond vanavond (hebben op donderdag koopavond) onze afleveringen voor morgen klaar te zetten (wederom 6 stuks..) en hadden het over de Rio Fifteen Sport, dat is gewoon

Posted

Een nieuw type Rio is ook zeker mooi! En een van 2006 hoeft ook de kop niet meer te kosten.

Ik zou d'r zelf ook wel een willen hebben, maargoed als vervanging voor de Rio is hij te klein, en als vervanging voor de Pride net ff iets te duur. Maargoed, wellicht over een half jaartje, als ik de Pride goed kan verkopen... Tijd zal het leren hahaha :)

Posted
Een nieuw type Rio is ook zeker mooi! En een van 2006 hoeft ook de kop niet meer te kosten.

Ik schat dat je daar toch rond de 8k (8.000 euro) voor op tafel moet leggen.

Al zag ik eentje op Autotrack staan van 7.000 euro, uit 2006 die net de motor ingelopen heeft (17.000 km) laten we eerlijk zijn dat zijn toch mooie wagentjes om te kopen, 4 jaar oud. Ga eens 6 jaar in zo;n wagen rijden en ste dat je er dan nog