Picanto 1
2004->2011
Alles over de Kia Picanto 1 vind je hier
467 topics in dit forum
-
hey, ik heb van de week xenon ingebouwd in mijn picanto, resultaat: perfect ik kan het iedereen aanraden. ik zit alleen met het volgende: mijn dimlicht brand als ik mijn grootlicht aan doe en grootlicht branch als ik mijn dimlicht aan doe dus net andersom mijn vraag is weet iemand hier een oplossing voor? ik heb in totaak 4 draden: rood= komt van de lamp vandaan> deze is op de rode aangesloten op de orginele stekker zwart= 2 maal vanuit de lamp, 1 hiervan is aangesloten op de massa die vanaf de balast komt en een zwarte - massa afkomstig van de ballast
Laatste antwoord door Mauri, -
- 8 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hallo, Mijn vrouw heeft een nieuwe Kia Picanto gekocht, en het is de bedoeling dat ik er zelf een radio in ga zetten. Nu zit er op de plaats van de radio een zwart afdekkapje, en tot nu toe is het me nog niet gelukt om dit te verwijderen , gaat lekker dus. Normaal gesproken wip je die plaatjes zo weg, maar deze zit echt goed vast. Wat is de truck om dit plaatje er uit te halen? Bedankt alvast, Frits
Laatste antwoord door LeFouduVolant., -
Betere Krukas ?
door josua- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo vanaf welk bwj. heeft de picanto betere ( steviger) krukassen gekregen? gr. jos
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
hallo, ik heb een kia picanto met cv zonder ab. heb vandaag eentje gekocht en wil deze aanlsuiten. Ik heb alles aangesloten behalve 12v ik heb dus een constante 12v nodig maar kon deze niet vinden, kan iemand mij helpen? groeten
Laatste antwoord door Tazteam, -
- 24 antwoorden
- 4k weergaven
Mine!: Zo is die dus geworden. Verdere plannen; een grome grill als iemand die voor mij heeft 2dehands pm me even;) Verder miss ramen tinten
- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Na alle commotie om de Picanto, ben ik wel benieuwd hoe het zit met het vertrouwen onder alle Kia-rijders over Kia's benjamin. Dus... De vraag is: Hoe staat het met jouw vertrouwen in de Picanto?
Laatste antwoord door Takis, -
- 15 antwoorden
- 4,5k weergaven
De krukas van mij KIA Picanto, 45.000 km, altijd dealeronderhouden, is na net 3 jaar gebroken, ondanks een modificatie na 1 jaar. Schade: 2.300 euro. (':lol:') KIA vindt dat ik dat maar zo goed als geheel zelf mag betalen. Mij is met Googelen op "KIA krukas" of "Picanto krukas" gebleken dat dit vaker voorkomt. Zie ook http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&_uc=no&cat=588&qid=349765 Zijn er meer clubleden met dergelijke ervaringen?
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
Er is hier al een keer over geschreven: afgebroken krukassen bij de Picanto. Vanavond wordt bij Kassa hierover gesproken. http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws_artikel&no=3993837&nodes=all Wij blijven dit volgen. Philip
Laatste antwoord door daab, -
wij zijn hier nieuw
door tanja- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
hallo, wij zijn ferdinand en tanja en zijn sinds vandaag de trotse eigenaar van een kia picanto 1.1 x-ecutive kleur is bleu dimond matllic na lang wachten is hij er eindelijk en hij rijd fantastisch de foto s volgen later groetjes
Laatste antwoord door xurf4xs, -
- 2 antwoorden
- 3,6k weergaven
Vraag: Heeft de Kia Picanto er met de komst van de nieuwe Hyundai i10 een geduchte concurrent bij? Wat zelfs de duurste versie van deze i10 met alle standaard extra's, zoals RDS radio/cd/mp3-speler met AUX en 6 luidsprekers, dakspoiler met ge?ntegreerd derde remlicht, elektrisch bedienbare ramen voor en achter, elektrisch bedienbare spiegels, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, zij-airbag bestuurder en voorpassagier, mistlampen voor, airconditioning en lichtmetalen velgen (14") vtegen een prijs van ? 10.995,00 is toch behoorlijk scherp en concurrerend te noemen. Barry
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 11 antwoorden
- 1,8k weergaven
Poll: Wat vind u van de nieuwe Kia Picanto?
Laatste antwoord door BaBaCC, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
I have seen Kia is offering a Sport Package for facelifted Picanto! There is better looking grille, front and rear bumper. Some styling changes are made to it's interior also... I wish I knew more about it, but Kia doesn't offer any details. Does anyone know where it is valiable?...here are some pics: http://www.kia-world.net/index.php/2008/02/27/2008-kia-picanto-sport-package/
Laatste antwoord door ata10, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo weet iemand wat voor een speakers er in de nieuwe Kia picanto X-tra in de achterdeur moeten,als je de garage belt krijg je de raarste antwoorden over de prijs en het model. Groetjes vincent
Laatste antwoord door vinnie, -
Midden armsteun
door Wisper- 6 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hallo wie heeft er ervaring met een armsteun tussen de voorstoelen? Is het een gemak en handig of is het een zit in de weg. Ik heb geprobeerd te zoeken op dit forum echter zonder resultaat, maar misschien zoek ik niet goed Groetjes Wisper.
Laatste antwoord door Harald, -
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Goeiedag allemaal!! Ik ben Mauri en ben 20 jaar en heb een kia picanto aangeschaft. Waarom ik een kia picanto? Omdat het lekker compact autootje is en goedkoop kwa wegenbelasting enz. Opzich heb ik wel plannen voor het autootje; Ik heb de speakers in me voor deuren al vervangen door kickers 13cm. alleen achter heb ik dus die raamlsinger zoals vele andere weet ik ook niet wat ik moet verwachten van dat raamslingertje met het veertje En m'n lampjes vervangen voor Philips xenon light (blauw/wit) Maargoed verder wil ik wel leuke zwarte velgen met een grome randje ben nog er nog niet uit 15 of 16" , grome spiegels, grome grill en nog me subie erin zetten van kicker …
Nieuw forumlid
door Gast Jaap van Deursen- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo iedereen, Ben sinds 9-2-08 de trotse eigenaar van een kobalt blauwe 2e hands M-bition Airco. Rijdt super in vergelijk met onze oude Corsa. Veel stiller, comfortabeler, soepeler, kraakvrij en hopelijk veel zuiniger. Ik ben alleen nog op zoek naar tweedehands dakdragers om een ladder op te vervoeren. Wie oh wie kan mij helpen of verwijzen? Ook heb ik problemen met het aansluiten van een nieuwe Sony autoradio. Het snoer van de radio past niet en het verloopsnoer van de Kia dealer ook niet. Is dat eenvoudig op te lossen voor een niet-technische sukkel zoals ik?
Fiat Panda 1.2 Edizione Cool
door Gast Paul van Gils- 5 antwoorden
- 1,6k weergaven
Nou, hier is dan de vervanger voor onze 'probleem Picanto' Hij loopt als een zonnetje, we zitten nog iets hoger, de bagageruimte is groter en ik denk dat we h??l veel plezier aan dit karretje gaan beleven! Groetjes Paul en Silvia
-
Keuze ne comfort
door bapatise- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Allemaal, Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een goede 2de auto. Ikzelf rij een default bedrijfsbak (passat comfortline). Nu zijn wij samen onder de indruk van de picanto, de kleuren de opties en de prijs natuurlijk, Echter zie ik veel berichten over het verbruik van de auto. Daarnaast ben ik net bij een kia dealer geweest "kia wolters"te ijsselstein. Werd daar goed geinformeerd en natuurlijk heb ik wat onderzoek gedaan naar mogelijkheden en dat soort dingen. Wat mij opviel is dat ik tegen deze verkoper het gestelde verbruik zoals jullie aangeven wat verschilt met het geen dat vermeld staat. En inderdaad kreeg ik een mooi verhaal over Tros radar en consument…
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
hallo allemaal...VRAAGJE!!hoe kan ik mijn speakers erin krijgen en heb wat gelezen over 'ringetjes'bij de raamslinger...Ik heb een LX-extra.ik hoop dat iemand mij snel kan helpen.dank jullie alvast!(mooie auto TAZ-TEAM)
Laatste antwoord door Robinmike, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
... vlak in het gezichtsveld bestuurder ... zal dus een nieuwe voorruit worden vrees ik ... iemand idee of dit bij een Pic een moeilijke plaatsing is ??? Who done it ...
picanto met stickers
door Gast vla- 2 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi ik heb een picanto uit feb 2007 met stickers. Helemaal leuk vind ik. De beerdies zaten er al op want het was een demo model waar mee gereden werd. Maarr...ben ik nu de enige met stickers of zitten hier nog meer mensen die hun picanto hebben opgepimpt.
-
achterruitenwisser
door Gast vla- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo ik vraag mij of het normaal is als je achterruit wisser constant wist achter elkaar? Mijn mazda deed dat namelijk niet. Groetjes vla
-
- 4 antwoorden
- 8,6k weergaven
Hallo, ik heb me hier zojuist aangemeld, omdat ik wat dingetjes wil weten over mijn Picanto. Ik heb hem in mei van dit jaar gekocht, toen was hij precies 2 jaar oud. Nu heb ik hem tot nu toe netjes met het handje gewassen, vandaag wilde ik hem door de wasstraat rijden. Ik heb nog geprobeerd om mijn antenne los te schroeven, omdat ik bang was dat het problemen zou oplveren in de wasstraat. Dat losschroeven lukte echter niet, en het wassen ging goed, alleen toen de droger erover heen ging, was het "pang!" Heb nu een losse antenne Heeft iemand een idee hoe ik dat afgebroken stukje schroefdraad wat nu nog op mijn Pica'tje zit, los kan krijgen? En ik las al ergens iet…
- 3 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo Allemaal, Ik ben nu al bijna 1 jaar trotse en tevreden eigenaar van mijn Picanto LX "festival" uitvoering. Maar begin me steeds meer de ergeren dat ik geen afstandsbediening heb, op mijn reeds af fabriek gemonteerde centrale portier vergrendeling. In de garage dat laten "aanleggen" kost ruim ?200. Vind ik eigenlijk teveel geld. Heeft iemand zoiets ook, of een goede tip voor mij hoe het ook anders kan? Ik hoor het graag! Gr. Picantomuis
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
Nog een vraagje... Ik heb de hond nog al eens mee in mijn Pica'tje. Nu heb ik zo'n mooie beschermdeken erin hangen, zodat mijn oranje bekleding ook mooi oranje blijft... Die deken is echter een keer opgetild geweest, en nu is er zand uit die deken op mijn bank terecht gekomen. Helaas niet alleen daar, ook daar waar je je autogordel in vastklikt Die doen het dus ff niet meer... Nu heb ik vandaag de stofzuiger erop gezet, dat werkt niet afdoende. Mijn vriend had het over een busje perslucht, maar bij de Halfords hadden ze alleen perslucht om je band te repareren, dat durfde ik dus niet aan. Bij KwikFit kwamen ze niet verder dan proberen met "iets" erin te gaan om …
Laatste antwoord door Rio-man,