bapatise Posted January 30, 2008 Posted January 30, 2008 Hallo Allemaal, Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een goede 2de auto. Ikzelf rij een default bedrijfsbak (passat comfortline). Nu zijn wij samen onder de indruk van de picanto, de kleuren de opties en de prijs natuurlijk, Echter zie ik veel berichten over het verbruik van de auto. Daarnaast ben ik net bij een kia dealer geweest "kia wolters"te ijsselstein. Werd daar goed geinformeerd en natuurlijk heb ik wat onderzoek gedaan naar mogelijkheden en dat soort dingen. Wat mij opviel is dat ik tegen deze verkoper het gestelde verbruik zoals jullie aangeven wat verschilt met het geen dat vermeld staat. En inderdaad kreeg ik een mooi verhaal over Tros radar en consumenten bond. zij hebben via een rechterlijk bevel hun excuses moeten aanbieden. Helaas kan ik dat nog niet hier vinden op het forum, Misschien kijk ik verkeerd. Maar wat me toch zorgen baat is dat er inderdaad veel onder jullie toch over het verbruik klagen. Nu rijd mijn vrouw gemiddelt 350 a 400 km op een 35 liter tank dit houd in dat zij 1:10 - 1:11.5 verstookt, Ikzelf met mijn passat rij 1:15/16. Maar dan heb je het ook over een andere klasse en motor. Het is voor ons wel een factor om een beslissing te maken we lonken ook naar een goed 2dehands fiat punto. Mijn vraag is wat nu echt het gemiddelde is. is dit zoals ik hier op het forum zie 1:13 of wat ik ook zie 1:17/18 Beide is altijd beter dan de ford die nu gereden wordt. Echter ben ik benieuwd naar een ieder en zijn ervaring. Grt Bas Quote
Rio-man Posted January 30, 2008 Posted January 30, 2008 Die 1.0-motortjes moeten er (te) hard aan trekken, waardoor het verbruikscijfer hoger komt te liggen. Als ik het goed heb, zijn de genoemde verbruikscijfers van de 1.1-liter motor. Je moet er rekening mee houden dat verbruikscijfers altijd negatief uitvallen. Waarom, zul je je afvragen. Dit komt doordat deze cijfers berekend worden onder perfecte omstandigheden. Oftewel: op een rollerbank in een ruimte met de perfecte temperatuur, zonder tegenwind en dergelijke. Op de weg heb je ook te maken met rolweerstand, weerstand door wind, temperatuurverschillen die een nadelige invloed hebben, slijtage aan onderdelen en dergelijke. 1 op 16 moet een prima haalbare score zijn voor een Picanto 1.1. Quote
Wisper Posted January 30, 2008 Posted January 30, 2008 Hallo Bas, ik rijd nu een half jaar in een Picanto 1.0 Festival Airco en ik moet zeggen het bevalt mij prima. Hij is lekker stil en rijdt echt lekker, ook op de grote weg. Het verbruik, dat wil nog wel eens schommelen en heb dit bij gehouden. Ik zit nu op een gemiddelde van 1 : 16.9 en dat is dan stad/grote weg. Ook wil ik nog wel eens een beetje te hard op z'n staart trappen en dat merk je dan wel in de tank hoor. Maar als je gewoon rijdt dus 100/110 p.u. dan kom je best goed uit. Ik heb zelf al eens een keer 1 : 19 gehaald, dus het is mogelijk:) Ik hoop, dat je hier iets aan hebt en succes met het kiezen. Quote
bapatise Posted January 30, 2008 Author Posted January 30, 2008 Hey Rio-man, Het is altijd beter dan 1:10 en wat je ook zegt over die rollerbank, ben ik met je eens. daarbij komt ook kijken dat je vrijving minimaal is. We zitten te kijke naar de nieuwe kia picanto 1.1, ook omdat je hoort dat een iets sterkere motor meer gebruikers gemak geeft. Bedankt voor je reactie Whisper, Bedankt voor je info ik laat wel weten wat het wordt. Bedankt allen Die 1.0-motortjes moeten er (te) hard aan trekken, waardoor het verbruikscijfer hoger komt te liggen. Als ik het goed heb, zijn de genoemde verbruikscijfers van de 1.1-liter motor.Je moet er rekening mee houden dat verbruikscijfers altijd negatief uitvallen. Waarom, zul je je afvragen. Dit komt doordat deze cijfers berekend worden onder perfecte omstandigheden. Oftewel: op een rollerbank in een ruimte met de perfecte temperatuur, zonder tegenwind en dergelijke. Op de weg heb je ook te maken met rolweerstand, weerstand door wind, temperatuurverschillen die een nadelige invloed hebben, slijtage aan onderdelen en dergelijke. 1 op 16 moet een prima haalbare score zijn voor een Picanto 1.1. Quote
Tazteam Posted January 30, 2008 Posted January 30, 2008 Wij rijden momenteel onze 2e Pica. Altijd alles netjes bijgehouden op www.autoverbruik.nl En na een beetje knutselen ziet het er zo uit. Overtuig jezelf. Philip Quote
bapatise Posted January 30, 2008 Author Posted January 30, 2008 Beste Philip, Bedankt voor je info. Uit belangstelling even op je site geweest. Zie dat tuning een belangrijk onderdeel is van je picanto. Ziet er goed uit. Grt Bas Wij rijden momenteel onze 2e Pica.Altijd alles netjes bijgehouden op www.autoverbruik.nl En na een beetje knutselen ziet het er zo uit. Overtuig jezelf. Philip Quote
Pici Pici Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 hoi mijn kia heeft nu bijna 10.000 km gereden en rijdt wisselend.. op de snelweg 1: 13/14 in de stad 1: 10/11 ik hoor wel vaker van mijn tante die heeft ook een picanto en die rijdt nu 1: 16 in de stad.. waar ligt dat toch aan.. had ze de kleppen anders af laten stellen en was het verbruik schrikbarend 1: 6/7 maar dat is nu weer teruggedraaid... Quote
LeFouduVolant. Posted January 31, 2008 Posted January 31, 2008 ... valabel alternatief .... PIC CRDI DIESEL ... Mijn beide PICs ( 17 en 9 mille k's ) ,huidig 5.20 liter / 100 kilometer ... en er wordt gezellig mee doorgereden ( om van de dagelijkse files te zwijgen ),die met de meeste kilometer is wel degelijk een stuk soepeler uit rodage ... met de beide tuningbox gaan ze als een speer ... Tot op heden bijzonder enrhouisiast betreffende motor ,versnellingsbak ,wegligging ... feitelijk het ganse pakket zeg maar ... moet echt een nachtje over slapen om ook maar een negatief item te ontdekken . Van ontdekken gesproken ,net de zwarte met de meeste kilometer geserviced ,prettige verassing ,zie dat de motor een distributieketting heeft en geen riem zoals bij de benzines !! Reden om nog een stukje positiever te oordelen ,was tot hiertoe in de waan dat om de 60 duizend de riem diende vervangen te worden ( heb overigens helemaal g??n goede attentie voor distributie door middel van riem ... ) . So what about breakfirst at Tiffanys ... Quote
Recommended Posts