Jump to content

Picanto bij Kassa !!

Tazteam

Recommended Posts

Net de utzending gezien ... de gedupeerden zullen dan toch 100% worden vergoed ,ook en vooral diegenen die de krukasbreuk buiten de garantieperiode meemaken ... wat me tegenviel is dat afgestoffeerd niemendalletje dat KIA NEDERLAND placht te vertegenwoordigen ... het wat voor een uitgeslapen opgeladen boorlingetje doorging ,kon het maar niet over zijn lippen krijgen dat het hier een een matertiaalfehler / constructiefout ging en kon toch uit zijn nek een alternatief verhaal kletsen dat het niet was wat het in feite voorstelde ... hier heb ik het nu ,sta me even toe ,een menge moeilijk mede ... :?

Vanaf maandag op mijnkia.nl althans volgens het niemendalletje ,kan "alles" van nabij worden gevolgd ... :shock:

So what about ... breakfirst at Tiffany's ... :wink:

Wat mij erg tegen valt van Kia Nederland is, dat ze eerst met de billen bloot moeten bij het programma Kassa en dan toch ineens 100% gaan vergoeden. Wel ben ik reuze blij, dat de gedupeerden geholpen zijn. Maar ik blijf er bij het siert Kia Nederland niet, ze hadden gelijk zo sportief moeten zijn en dit gebrek aan de krukas gelijk voor 100% moeten vergoeden, dit had ze veel meer goodwill opgeleverd. Nu nog even afwachten, wat ze er van gaan bakken in Mijn Kia a.s. maandag. :?

Ik ben blij dat iedereen volledig wordt gecompenseerd.

Maar.......................als men destijds wel de rekening heeft betaald voor de reparatie, krijgen die dan hun geld ook terug??

Hierover wordt niet gepraat.

Maar het belangrijkste: even maandag afwachten en kijken wat ze via

Mijnkia.nl gaan vertellen.

Hopelijk staan er de juiste gegevens op wat betreft de uitvoeringen/bouwjaar of wat dan ook welke deze slechte bout/krukas hebben.

Onze Pica heeft geen melding gekregen dat hij terug moest voor het nieuwe onderdeel, maar ik hoop toch wel dat de auto een dag bij de dealer mag blijven om het uitsluiten van een te korte bout/ slechte krukas kan uitsluiten.

Ik zou zeggen: wordt vervolgd.

Philip

Hier het bericht van MijnKia:

Graag informeren wij u naar aanleiding van de TV-uitzending van 15 maart 2008 van het programma ?Kassa?. Hierin is gesproken over de eventuele mogelijkheid van het breken van de krukas van uw Kia Picanto. Aan de hand van onderstaande vragen kunt u kijken of het ook op uw auto van toepassing is.

Kan het ook bij u auto gebeuren?

Het betreft alleen voertuigen die voor het eerst verkocht zijn in 2004 & 2005. Alleen op deze voertuigen is de campagne uitgevoerd waarbij de ?krukasbout? werd vervangen. Uit onderzoek is gebleken dat er een kleine kans is dat de krukas breekt.

Wat moet ik doen als ik niet zeker weet of bij mijn auto de ?krukasbout? is vervangen?

Indien u niet zeker bent dat ook uw ?krukasbout? is vervangen kunt u contact opnemen met uw Kia dealer. Deze kan voor u nagaan of de bout is vervangen, of dat dit nog moet gebeuren.

Wat moet ik doen als bij mijn auto de ?krukasbout? is vervangen?

Indien bij uw auto de krukasbout is vervangen wil dit niet zeggen dat ook de krukas zal breken. De kans dat ook bij uw auto de krukas breekt is kleiner dan 1%.

Wat doet Kia als mijn krukas breekt?

Indien ook bij uw auto de krukas breekt zal Kia de volledige kosten voor herstel vergoeden.

Wat moet ik doen als ik nog vragen heb?

U kunt altijd tijdens kantooruren contact opnemen met onze klantenservice op telefoonnummer: 0347-324300.

Morgen maar eens bellen, want die van ons is wel van 2006 (kenteken) maar overduidelijk gefabriceerd in 2005.

Naar mijn weten is er geen modificatie aan onze Pica gedaan, daarom snel iets regelen.

Philip

Persbericht op:

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=6403

Kia compenseert Picanto rijders 18-03-2008 16:55

Eigenaren van een Kia Picanto waarvan de krukas buiten hun schuld kapot is gegaan, worden door de importeur schadeloos gesteld, ook wanneer het euvel na de garantieperiode optrad. Dit besluit is genomen naar aanleiding van een uitzending van Kassa.

Volgens woordvoerder Sebastiaan van de Pol van Kia Nederland gaat het om 11 klanten van het merk. Zij worden binnenkort op de hoogte gesteld.

In 2005 werd de Picanto naar de garage teruggeroepen omdat er een te korte bout in de krukas zat. Deze bout is kosteloos vervangen door een langere, maar desondanks kon er toch metaalmoeheid optreden waardoor de krukas alsnog kapot kon gaan.

Aanvankelijk zei Kia dat consumenten met dit probleem voor een deel zelf voor de kosten moesten opdraaien: zij krijgen bij de reparatie immers een nieuwe motor, waar Kia een afschrijving op toepast. Volgens Yda Matthijssen van de ANWB ligt dit bij de krukas echter anders. Een krukas hoort in principe niet kapot te gaan. Het is opmerkelijk dat van ??n model auto meerdere krukassen het begeven. Dat zou kunnen wijzen op een slechte constructie. Volgens de ANWB is het dan ook niet redelijk dat consumenten opdraaien voor de kosten van deze reparatie. Kia kan zich volgens de bond alleen op 'afschrijvingkosten' beroepen bij onderdelen die in het bestaan van een auto vaker moeten worden vervangen. De krukas hoeft normaal gesproken echter nooit vervangen te worden. Bovendien wordt een auto niet beter of meer waard door een nieuwe krukas.

Nu heeft het Zuid Koreaanse merk alsnog besloten de reparatiekosten volledig te vergoeden. Volgens Van de Pol zijn de Kia dealers via het intranet op de hoogte gesteld. Bezorgde Picanto rijders kunnen voor meer informatie over het probleem kijken op www.mijnkia.nl .

Zie ook:

http://www.kiaclub.nl/forum/viewtopic.php?t=1162&highlight=krukas

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=3996249

http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3433589

Het heeft even geduurd, maar het recht heeft gezegevierd!

Nu nog even afwachten of KIA zich gaat houden aan haar belofte de gedupeerden schadeloos te stellen.

11 lijkt me overigens eerlijk gezegd zeker niet overdreven...

En daarvoor een KASSA! uitzending riskeren... :roll: