Jump to content

Recommended Posts

Posted

hallo,

ik heb een kia picanto met cv zonder ab. heb vandaag eentje gekocht en wil deze aanlsuiten. Ik heb alles aangesloten behalve 12v

ik heb dus een constante 12v nodig maar kon deze niet vinden, kan iemand mij helpen?

groeten

Posted

Hallo,

ik weet niet waar je de ontvanger gaat inbouwen??

Als je hem onder het dashbord inbouwt, zit links van het stuur de zekeringenkast, even wat meten, en je ziet snel waar constante stroom zit.

Maar............je kan ook de ontvanger in het linkervoorportier bouwen, er zit al constante stroom ivm de cv in het portier.

Nog meer vragen.............................we horen het wel.

Philip

Posted
Hallo,

ik weet niet waar je de ontvanger gaat inbouwen??

Als je hem onder het dashbord inbouwt, zit links van het stuur de zekeringenkast, even wat meten, en je ziet snel waar constante stroom zit.

Maar............je kan ook de ontvanger in het linkervoorportier bouwen, er zit al constante stroom ivm de cv in het portier.

Nog meer vragen.............................we horen het wel.

Philip

Bedankt voor de snelle reactie

ik wil hem onder het dashbord doen, in de buurt van zekeringkast, ik zal zo ff meten bedankt.

weet jij misschien ook welke kabels ik moet hebben voor de knipperlichten, zodat ik die ook kan aasluiten op de cv?

en nog een totale andere vraag: speakers: voor en achter kunnen er standaard 13cm speakers in, weet je misschien ook hoe diep? of heb je een tip voor een bepaalde type speaker die ik kan aanschaffen

Posted

pijlopzekeringkast3iw.jpg

Hier de foto van mijn zekeringkast, de pijlen geven de kabels aan voor de knipperlichten :wink:

Ik heb er toen een stuk over geschreven in mijn dagboek:

Geplaatst: za 01 apr, 2006 16:54 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Yes, yes, de ledjes zijn aangesloten

Voordat ik daadwerkelijk aan de gang kon, her en der wat betrouwbare info opgevraagd.

Daar stond duidelijk in: aansluiten op oranje/witte en grijze kabel in 21 polige ZWARTE stekker.

In heel de zekeringkast geen ZWARTE 21 polige stekker te vinden met deze kleur kabels, maar wel een 22 polige WITTE stekker met deze kleur kabels.

En meten is weten, dus gelukkig moest ik deze hebben, volgens mijn andere bron gebruiken automerken regelmatig andere kleur stekkers om de updates in een bepaalde kabelstreng aan te geven dus ook bij die van ons

Voor diegene die willen weten hoe het er uit ziet in de buurt van de zekeringenkast, hier een overzicht met pijlen welke draden die je dus nodig hebt:

Over de speakers: 13 cm kan erin, ook een zg dualcone, maar houdt er rekening mee, dat het niet te hoog wordt, dus de tweeter mag NIET boven de conus uitsteken.

De inbouwdiepte is gewoon standaard.

Merken zijn gelang het budget wat je wilt uitgeven.

Kijk even op:

www.rondevries.nl

www.pimtensen.nl

Kijk even rond, en vraag dan maar weer.

Groeten

Philip