Jump to content

> De Dikste Picanto < Check hem ff :)


Mauri

Recommended Posts

Heel netjes.

Nog even wat verlagen, kofferspoiler, lekker wat folie op de ruiten, dan issie helemaal top!!!

Netjes...........ga verder met de ingeslagen weg.

Philip

Kofferbakspoiler heb ik al ;)

Hmm verder ben ik niet van plan om meer geld erin te stoppen. Ik heb ook mijn motorrijbewijs ik wil graag even sparen voor een motor:)

Link to comment
Share on other sites


Maar om de dikste Picanto te worden..............moet je investeren.

Zonder enige twijfel............issie idd lekker dik :wink:

Succes met je rijbewijs.

Philip

Ja thanks. Maar m'n rijbewijs heb ik al ;)

Maar zowieso hoef ik alleen velgen te doen bij een kia dan heb je al de dikste haha

Want weinig mensen kopen een picanto en maken hem dik.

Dus alleen jij en ik :shock: haha

Link to comment
Share on other sites


Want weinig mensen kopen een picanto en maken hem dik.

Dus alleen jij en ik :shock: haha

Mmmm, denk je dat toch met alle respect nog heeeel veel meer moet doen om maar enigszins in de schaduw te komen van Philip :wink:

Wat-ie niet allemaal heeft uitgespookt met z'n Picanto is voor een leek gewoon niet te bevatten. Daarom valt Philip ook steeds in de prijzen op het allerhoogste (Europese) niveau, tja!

Link to comment
Share on other sites


Niet om lullig te zijn hoor, maar er is er maar een de dikste en dat is die van Philip.

Je hebt er mooie velgjes onder liggen trouwens. Echter, ik had persoonlijk voor een maatje kleiner gegaan want dat vind ik mooier op een kleinere auto.

Link to comment
Share on other sites


... 16 inch ?? ... en wat is het maatje van de band 195/40 ??? ... :shock:

... valt me op hoeveel hoger deze benzine PIC staat in cfr mijn CRDI's ... :idea:

Keep things up ... :wink:

ja 16 inch.

Met band: 195/40/r16

... wat is de ET van de velg ??? ( belangrijk als je wilt verlagen ) ... :shock:

... an Attori Hanzo sword ... :wink:

Link to comment
Share on other sites


Echter, ik had persoonlijk voor een maatje kleiner gegaan want dat vind ik mooier op een kleinere auto.

... absoluut niet akkoord met deze stelling ... :?

... Kill Bill ... :wink:

Het is zijn mening en ieder zijn eigen mening.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik persoonlijk de 15" van Philip heel mooi bij de pica vind passen qua maat en dat de 16" net ff te groot zijn voor de pica. De verhouding klopt niet helemaal meer.

Overigens past de vormgeving wel goed bij de auto.

Maar dat is mijn mening en ieder heeft recht op zijn eigen mening.

Sommige mensen vinden mijn spoiler te groot of de uitlaat, dat is hun mening, die mogen ze hebben, maar ik ben er gewoon heel tevreden mee.

Mauri volg je eigen weg, jij weet het beste wat JIJ mooi vind en daar gaat het om.

Dave

Maar de dikste picanto ben je nog lang niet, daar is nog een lange weg en/of heel veel geld voor nodig. :wink:

Link to comment
Share on other sites


Mine!:

dsc01650ll7.jpg

... zie op de bandenflank gemarkeerd " ... outside ... ... " hier begrijp ik nu niets van ... zijn het dan banden zonder draairichting ( aangegeven door een pijl voor de verplichte draaizin ... :shock:

Immers "outside" en "draaizin" kunnen nooit compatibel zijn door links en rechtse kant van de montage ,waardoor outside aan de ene kant inside wordt aan de andere ... indien draaizin op de band is aangegeven ... :roll:

Welk merk zijn deze banden feitelijk ... :?::?:

Keep things up ... :wink:

Link to comment
Share on other sites


inch of duim = hetzelfde :lol:

ET;

ET van een velg, ook wel de offset of Einpress Tiefe genoemd, bepaalt hoever een velg naar binnen valt of naar buiten steekt in de wielkast. Een ET van 38 wil zeggen dat het bevestigingspunt 38 mm aan de buitenkant van het midden van de velg ligt.

Steekt een velg te ver naar buiten, dan moet er een velg met een hogere ET worden gemonteerd. Bij ET 42 valt de velg 4 mm meer naar binnen dan bij ET 38. Omgedraaid geldt: hoe lager de ET, hoe meer een velg naar buiten steekt.

Fabrikanten produceren elke velgtype maar in een beperkt aantal fitments. Het kan dus zo zijn dat de velg die je gekozen hebt niet gemaakt wordt in een ET waarde die voor jouw auto geschikt is.

Of de velg van je keuze ook daadwerkelijk past op jouw auto kun je het best navragen bij je plaatselijke specialist, Julian Groenendijk bv. in Ridderkerk. Deze weet in welke fitments de velg geleverd wordt en zal je o.a. op basis van de ET-waarde adviseren de velg wel of niet te monteren. Hier is geen ijzeren regel voor. Natuurlijk zijn er per autotype bepaalde toleranties, maar ook persoonlijke voorkeur speelt een rol. De ene automoblist wil tot het uiterste gaan en is bereid de carrosserie iets aan te passen, terwijl de andere automoblist hier absoluut niets van wil weten.

Het is mogelijk om een hoge offset te verminderen door gebruik te maken van spacers - metalen schijfjes die tussen de velg en de auto worden geplaatst. De velg komt dus meer naar buiten te staan. Let wel dat de auto hierop niet berekend is, de dragende onderdelen krijgen krachten te verduren die groter zijn dan normaal. De rij-eigenschappen worden slechter en met spacers komt een auto ook niet door de APK, want ze zijn verboden......tja-

Let wel: de wielen mogen niet buiten de wielkassen uitsteken, dit is ook verboden.... :wink:

Link to comment
Share on other sites


Hier wordt het nodige door elkaar, bij elkaar gezet.

Komt neer op:

Picanto is het beste uit te rusten met 15", en een bandenmaat van 195/45/15 en een ET waarde van 35.

Dan blijft alles goed en betrouwbaar.

Ga je groter, bv 16", wordt de auto stugger, comfort verlies.

Kies je net als mij 15"en gaat hem verlagen, ca 4-5 cm, dan past het net, en heb je comfort verlies, en regelmatig de wielen tegen de spatborden, bij erg diepe kuilen in de weg.

Mauri kan met zijn 16" zijn auto niet meer verlagen, hij zal al problemen krijgen als de auto max beladen wordt, de Pica zal snel zakken en de wielen regelmatig de spatborden raken, en bij een hoge ET zelfs de randen, en dat is niet bevordelijk.

Verder............ziet zijn auto er netjes uit, zoals velen die hem naar eigen behoefte hebben aangekleed..........lekker dik gemaakt.

Philip

Link to comment
Share on other sites


Hier wordt het nodige door elkaar, bij elkaar gezet.

Komt neer op:

Picanto is het beste uit te rusten met 15", en een bandenmaat van 195/45/15 en een ET waarde van 35.

Dan blijft alles goed en betrouwbaar.

Ga je groter, bv 16", wordt de auto stugger, comfort verlies.

Kies je net als mij 15"en gaat hem verlagen, ca 4-5 cm, dan past het net, en heb je comfort verlies, en regelmatig de wielen tegen de spatborden, bij erg diepe kuilen in de weg.

Mauri kan met zijn 16" zijn auto niet meer verlagen, hij zal al problemen krijgen als de auto max beladen wordt, de Pica zal snel zakken en de wielen regelmatig de spatborden raken, en bij een hoge ET zelfs de randen, en dat is niet bevordelijk.

Verder............ziet zijn auto er netjes uit, zoals velen die hem naar eigen behoefte hebben aangekleed..........lekker dik gemaakt.

Philip

... even enkel zaken op een rijtje ... een 195/40/16 is niet noodzakelijke minder confortabel dan een 195/45/15 ... hangt voornamelijk af van merk band ,zum Beispiel de 16 duimer in DUNLOP SP 9000 is aanzienlijik comfortabeler dan de japanners ,YOKOHAMA in 15 duim ... tweede factor is de bandenspanning ... ondergetekende rijdt met de 16 duimers met 2.5 bar en heeft daarmee PULMAN comfort in tegenstelling tot de 195/45 PILRELLI op mijn SMART Ltd1 ,dus een derde punt is het merk van het voertuig ... :cool:

Met 195/45 ,gemonteerd voor de PIC op 6.5 of 7 " breedte ( ET 42 tot 35 ) kun je probleemloos verlagen ... het is een halve waarheid dat je met de 195/40 op 7.16 ET 38 niet zou kunnen verlagen ... kan wel doch er dient gebordeld te worden aan de wielkasten ( warm / koud "rollen" van de randen ) ... overigens geeft een kleinere ET meer negatieve vlucht aan de velg en komt dus meer naar buiten en niet omgekeerd ... :shock:

En omdat in mijn ervaring bandenmontagecentra de bal nogal eens mis slaan ,is er een betere methode om te weten wat kan ... raadpleeg de TUV in funtie van het wagentype - velgtype - verlagen of niet ... een correcte databank waar niets is tegen in te brengen ... of topic ,als de europese "tuningspecialisten" ,die dus de toekomstige regeltjes uitvinden wat kan en vooral niet mag ook maar ??n cent verstand zouden laten blijken met het europess standariseren van de TUV ... wat zou het leven voor iederen die bezig is met tunen er meteen zonnig uitzien ... :o

Keep things up ... :wink:

Link to comment
Share on other sites


Het is mogelijk om een hoge offset te verminderen door gebruik te maken van spacers - metalen schijfjes die tussen de velg en de auto worden geplaatst. De velg komt dus meer naar buiten te staan. Let wel dat de auto hierop niet berekend is, de dragende onderdelen krijgen krachten te verduren die groter zijn dan normaal. De rij-eigenschappen worden slechter en met spacers komt een auto ook niet door de APK, want ze zijn verboden......tja-

... klopt ,de technische reden is dat de schuurstraal meer positief wordt met de waarde gelijk aan de breedte van de spacer ... tevens de arm van het ( vertikaal ) stuurdraaimoment eveneens toeneemt met de breedte van de spacer ... :cool:

Regel is die van de TUV ... maximaal de Einpresstiefe van de velg meer negatief van 20 millimeter ... :idea:

... Hattori HANZO ... :wink:

Link to comment
Share on other sites


Mine!:

dsc01650ll7.jpg

... zie op de bandenflank gemarkeerd " ... outside ... ... " hier begrijp ik nu niets van ... zijn het dan banden zonder draairichting ( aangegeven door een pijl voor de verplichte draaizin ... :shock:

Immers "outside" en "draaizin" kunnen nooit compatibel zijn door links en rechtse kant van de montage ,waardoor outside aan de ene kant inside wordt aan de andere ... indien draaizin op de band is aangegeven ... :roll:

Welk merk zijn deze banden feitelijk ... :?::?:

Keep things up ... :wink:

FALKEN.

Verder heeft ieder z'n mening.. ik ben niet van plan om er meer aan te doen. En ja phillips pica is natuurlijk dikker omdat hij er meer aan heeft gedaan.

Ik vind hem zo leuk. Veel bekijks.

Erg blij mee alleen een min puntje gister tegen de stoep. paar krasjes op me velg (ik zat weer niet op te letten) Ach het zou toch wel gebeuren vroeg of laat.

:oops::(

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...

... de perfectie ... zelfde velgmaat 7.16ET38 / bandmerk-maat als ondergetekendes beide PIC CRDI's ... en m?t TUV !! ... :lol:

Tip : bandenspanning 2.5 bar ,lijkt veel doch doet het comfort g??n schade ,en ... beschermt de geliefde velgjes tegen beschadiging putten in de weg ... kan er van meepraten ,vorige week velg+band om zeep in een kuil van het befaamde Belgische wegdek ... klachtenlegging tegen de Vlaamse Overheid via mijn raadsman reeds onderweg ... :shock:

Keep it on the island ... :wink:

Link to comment
Share on other sites


Oke, bedankt.

Bij de garage zeiden ze een bandenspanning van 2.4 te hanteren, maar 0.1 meer of minder maakt niet veel. Dus zullen we meer gaan proberen!

Maar de dunlop banden met velgen rijden wel een stuk lekkerder dan de originele licht metalen velgjes met hankook banden!

Link to comment
Share on other sites


Oke, bedankt.

Bij de garage zeiden ze een bandenspanning van 2.4 te hanteren, maar 0.1 meer of minder maakt niet veel. Dus zullen we meer gaan proberen!

Maar de dunlop banden met velgen rijden wel een stuk lekkerder dan de originele licht metalen velgjes met hankook banden!

... inderdaad ,het ??ntje bar maakt g??n verschil ,belangrijk is dat je geen gangbare soanning 1.8 ? 2.0 bar hanteert ... :cool:

Dat de DUNLOPs een stuk lekkerder rijden dan de HANKOOKs is het understatment van de week ... dag en nacht verschil in directheid stuurgedrag ( zelfs in die mate dat het herinnert aan mijn op chassis getunde MX5 NA ... ) ,afrolcomfort ( geluid ,reacties demping ... ) ... meer goed nieuws is dat op mijn CRDI's ( met het hogere gewicht ,dito koppel op de voortrein ) de bandjes zeer goed slijtvast blijken te zijn ... pronostiekje .... 45 mille vooraan ,achteraan ... stuk meer ... :o

En nog steeds vergeten te vragen ... wat heb je betaald voor de set ?? :?:

Heb hier in Belgie 844.- per set neergeteld ,montageklaar en chroom schachten/dopjes in ...

Where will it all end ... :wink:

Link to comment
Share on other sites


  • 2 weeks later...
Oke, bedankt.

Bij de garage zeiden ze een bandenspanning van 2.4 te hanteren, maar 0.1 meer of minder maakt niet veel. Dus zullen we meer gaan proberen!

Maar de dunlop banden met velgen rijden wel een stuk lekkerder dan de originele licht metalen velgjes met hankook banden!

... inderdaad ,het ??ntje bar maakt g??n verschil ,belangrijk is dat je geen gangbare soanning 1.8 ? 2.0 bar hanteert ... :cool:

Dat de DUNLOPs een stuk lekkerder rijden dan de HANKOOKs is het understatment van de week ... dag en nacht verschil in directheid stuurgedrag ( zelfs in die mate dat het herinnert aan mijn op chassis getunde MX5 NA ... ) ,afrolcomfort ( geluid ,reacties demping ... ) ... meer goed nieuws is dat op mijn CRDI's ( met het hogere gewicht ,dito koppel op de voortrein ) de bandjes zeer goed slijtvast blijken te zijn ... pronostiekje .... 45 mille vooraan ,achteraan ... stuk meer ... :o

En nog steeds vergeten te vragen ... wat heb je betaald voor de set ?? :?:

Heb hier in Belgie 844.- per set neergeteld ,montageklaar en chroom schachten/dopjes in ...

Where will it all end ... :wink:

afgerond op 900 euro compleet met sloten

Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...