Jump to content

Antenne en wasstraat?

Naatje

Recommended Posts

Hallo, ik heb me hier zojuist aangemeld, omdat ik wat dingetjes wil weten over mijn Picanto.

Ik heb hem in mei van dit jaar gekocht, toen was hij precies 2 jaar oud.

Nu heb ik hem tot nu toe netjes met het handje gewassen, vandaag wilde ik hem door de wasstraat rijden.

Ik heb nog geprobeerd om mijn antenne los te schroeven, omdat ik bang was dat het problemen zou oplveren in de wasstraat.

Dat losschroeven lukte echter niet, en het wassen ging goed, alleen toen de droger erover heen ging, was het "pang!"

Heb nu een losse antenne :cry:

Heeft iemand een idee hoe ik dat afgebroken stukje schroefdraad wat nu nog op mijn Pica'tje zit, los kan krijgen?

En ik las al ergens iets over zo'n korte antenne, kan iemand mij een beetje vertellen hoe dat werkt en hoe ik dat het beste kan aanpakken?

Of is er een soort inschuifbare antenne te krijgen?

En hoe doen jullie dat met die antenne? Of gaan jullie nooit naar een wasstraat met het Pica'tje?

Ik hoop dat jullie tips hebben!

Allereerst: welkom hier op het forum.

Over dat losse stukje antenne.

Is nu nog een stukje schroefdraad te zien in de houder OP de auto??

Zo ja, gelukkig, dat kan je met een tang eruit draaien.

Zo nee, heb je een serieus probleem.

De enige optie KAN zijn een compleet andere antenne te plaatsen, incl voet.

De antennespriet is bij een goede autoshop wel te koop, maar zou wel gaan voor een lange spriet, heeft een beter ontvangst dan een korte spriet.

Wij rijden normaal altijd met de lange spriet, en tijdens shows en wedstrijden plaatsen we we een korte spriet, maar zetten de radio maar niet aan................zeer slecht ontvangst.

Ik hoor het verder wel.

Philip

Uitboren. Voorizchtig met een heel dun boortje een beetje heen en weer (rechts en links draaiend) proberen het dingetje eruit te halen. Met een beetje mazzel draait hij dan vanzelf mee.

Zo niet, dan kun je altijd nog een nieuwe antennevoet halen. Haal je er een universele dan ben je waarschijnlijk een eurootje of 30 kwijt. Origineel gaan ze denk ik al gauw naar de 60 als het al niet 90 is.

Zit er overigens geen mogelijkheid op om de antenne in te klappen?

Nee, deze was niet inschuifbaar...

Ik zal eens kijken of ik dat laatste stukje met een tangetje te pakken kan krijgen...

En dan kijken of ik iets inschuifbaars kan kopen.

De radio doet het gelukkig nog wel nu, maar er moet wel een andere op komen.

Denk wel dat als ik die regelmatig losdraai, dat ie dan los te draaien blijft...

Deze heeft er zo'n 2,5 jaar opgezeten, en is misschien wel nooit eraf geweest...

Als het goed is zit er ook een pinnetje in, dat bij jou dus afgebroken is. Kijk even of je deze ook uit de antenne kan schroeven. Zo ja, neem de twee gebroken stukken en de antenne even mee naar je automaterialenzaak en vraag om een nieuw pinnetje. Mag niet meer dan drie euro kosten lijkt me.