Jump to content

Krukas KIA Picanto na net 3 jaar gebroken. Zelf betalen?


Recommended Posts

Posted

De krukas van mij KIA Picanto, 45.000 km, altijd dealeronderhouden, is na net 3 jaar gebroken, ondanks een modificatie na 1 jaar.

Schade: 2.300 euro. (':lol:')

KIA vindt dat ik dat maar zo goed als geheel zelf mag betalen.

Mij is met Googelen op

"KIA krukas" of

"Picanto krukas"

gebleken dat dit vaker voorkomt.

Zie ook

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&_uc=no&cat=588&qid=349765

Zijn er meer clubleden met dergelijke ervaringen? :twisted::evil:

Posted

Het lijkt mij dat je van Kia mag verwachten dat een krukas langer dan 3 jaar of 45000 km meegaat.

Je geeft zelf al aan dat er een modificatie heeft plaatgevonden, maar wat was die modificatie dan??

Misschien even hier vermelden, dan kunnen ander Kia rijders van tevoren maatregelen treffen ipv achteraf met een berg kosten blijven zitten.

Ik denk dat als je er een advokaat op zal loslaten, dat de schade in zijn geheel door Kia vergoed dient te worden.

Ik hoop dat er iets uitkomt waar iedereen iets aan zal hebben, want die van ons is net 2 jaar en heeft ruim 37000 km gelopen................en dan begin ik toch een beetje zenuwachtig te worden.

Philip

Posted

Je geeft zelf al aan dat er een modificatie heeft plaatgevonden, maar wat was die modificatie dan??

Philip

Krukaspoeliebout is vervangen

Posted

Het kan natuurlijk altijd wel eens een keer gebeuren, maar een krukas gaat en moet zeker meerdere malen het klokje rond gaan, m.a.w. de auto ligt dan allang op de sloop maar de motor leeft nog!

Ik zou maar een advocaat in de arm nemen, Kia verliest dit altijd.

Posted

Ik heb inderdaad inmiddels een advocaat in de hand moeten nemen. Zit intussen wel zonder vervoer.

Valt me wel heeeel erg tegen van KIA en het lijkt me ook erg onverstandig om je klanten zo in de kou te laten staan.

Zijn er hier meer mensen met krukasproblemen?

zie ook:

http://www.trosradar.nl/index.php?id=douchedetail&tx_ttnews%5Btt_news%5D=15784&no_cache=1

en

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&_uc=no&cat=588&qid=349765

In de VS schijnen ze ook niet helemaal tevreden te zijn en laten ze dat duidelijk merken:

http://www.ripoffreport.com/searchresults.asp?q1=ALL&q2=&q3=&q4=&q5=&q7=&q6=KIA%20MOTORS%20AMERICA&searchtype=0

Posted

... lees hier uitsluitend voor de benzinemotoren ... en wat de CRDI diesel betreft ??? :shock:

Heb "hiervoor" altijd MAZDA gereden ... honderdduizende k's volledig probleemloos ... of de PIC's ook maar half zo goed zullen blijken ... that's the question ... :cool:

Romeo is Bleeding ... :wink:

Posted

Geen idee hou het met de dieseltjes gaat. Houd mijn hart vast.

Heb inmiddels vervangend vervoer, zodat ik vol vertrouwen en geduld de afloop van deze soap kan afwachten. :D

Posted

Wat is dan de achterliggende argumentatie van Kia Nederland??

Ik vind het echt een laffe zet van Kia Nederland, want je koopt immers HUN produkt, laat hem onderhouden door HUN dealer, en dan laten ze HUN consumenten zo vallen.

Ik heb er geen woorden voor, oja toch wel K#T !!!!

Succes met de afloop.

Philip

Posted

Dit is zeer jammer en erg , het blijkt dus dat het geen profesionele importeur is, ze moeten erg veel leren.

Je moet dit echt voor het gerecht brengen met je advocaat, dit mag gewoon niet na deze km. stand en zeker niet na 3 jaar.

Die krukas moet honderdenduizenden km. meegaan , of het ne een diesel of een benzine motor is.

  • 1 month later...
Posted

Eindelijk gerechtigheid:

KIA heeft in de KASSA! uitzending van 15 maart j.l. bij monde van haar PR manager de heer Sebastiaan van de Pol toegezegd haar Picantoklanten met gebroken krukassen schadeloos te zullen stellen:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=3996249

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id/VARA/serie/VARA_101162899/VARA_101162928/bb.20080315.asf?start=0:18:32.446&end=0:26:1.48

:D

Dit i.t.t. hetgeen op MijnKIA.nl wordt gemeld: hier is slechts sprake van vergoeding van de herstelkosten.

Velen hebben bijvoorbeeld ook kosten moeten maken voor vervangend vervoer.

Wel merkwaardig en jammer dat daar eerst een KASSA! uitzending voor nodig was.

We blijven volgen of KIA zich inderdaad aan deze belofte houdt!

Posted

Wel merkwaardig en jammer dat daar eerst een KASSA! uitzending voor nodig was.

... een stel verantwoordelijken bij KIA die men zou dienen af te rekenen op hun onkunde ... buiten ermee en klantgerichtheid altijd first ... :?

Oink .... Oink ... :wink:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...