daab Posted January 20, 2008 Posted January 20, 2008 De krukas van mij KIA Picanto, 45.000 km, altijd dealeronderhouden, is na net 3 jaar gebroken, ondanks een modificatie na 1 jaar. Schade: 2.300 euro. (':lol:') KIA vindt dat ik dat maar zo goed als geheel zelf mag betalen. Mij is met Googelen op "KIA krukas" of "Picanto krukas" gebleken dat dit vaker voorkomt. Zie ook http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&_uc=no&cat=588&qid=349765 Zijn er meer clubleden met dergelijke ervaringen? Quote
Tazteam Posted January 20, 2008 Posted January 20, 2008 Het lijkt mij dat je van Kia mag verwachten dat een krukas langer dan 3 jaar of 45000 km meegaat. Je geeft zelf al aan dat er een modificatie heeft plaatgevonden, maar wat was die modificatie dan?? Misschien even hier vermelden, dan kunnen ander Kia rijders van tevoren maatregelen treffen ipv achteraf met een berg kosten blijven zitten. Ik denk dat als je er een advokaat op zal loslaten, dat de schade in zijn geheel door Kia vergoed dient te worden. Ik hoop dat er iets uitkomt waar iedereen iets aan zal hebben, want die van ons is net 2 jaar en heeft ruim 37000 km gelopen................en dan begin ik toch een beetje zenuwachtig te worden. Philip Quote
Rio-man Posted January 21, 2008 Posted January 21, 2008 Je geeft zelf al aan dat er een modificatie heeft plaatgevonden, maar wat was die modificatie dan?? Philip Krukaspoeliebout is vervangen Quote
Henk.W Posted January 21, 2008 Posted January 21, 2008 Het kan natuurlijk altijd wel eens een keer gebeuren, maar een krukas gaat en moet zeker meerdere malen het klokje rond gaan, m.a.w. de auto ligt dan allang op de sloop maar de motor leeft nog! Ik zou maar een advocaat in de arm nemen, Kia verliest dit altijd. Quote
daab Posted January 21, 2008 Author Posted January 21, 2008 Ik heb inderdaad inmiddels een advocaat in de hand moeten nemen. Zit intussen wel zonder vervoer. Valt me wel heeeel erg tegen van KIA en het lijkt me ook erg onverstandig om je klanten zo in de kou te laten staan. Zijn er hier meer mensen met krukasproblemen? zie ook: http://www.trosradar.nl/index.php?id=douchedetail&tx_ttnews%5Btt_news%5D=15784&no_cache=1 en http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&_uc=no&cat=588&qid=349765 In de VS schijnen ze ook niet helemaal tevreden te zijn en laten ze dat duidelijk merken: http://www.ripoffreport.com/searchresults.asp?q1=ALL&q2=&q3=&q4=&q5=&q7=&q6=KIA%20MOTORS%20AMERICA&searchtype=0 Quote
LeFouduVolant. Posted January 21, 2008 Posted January 21, 2008 ... lees hier uitsluitend voor de benzinemotoren ... en wat de CRDI diesel betreft ??? Heb "hiervoor" altijd MAZDA gereden ... honderdduizende k's volledig probleemloos ... of de PIC's ook maar half zo goed zullen blijken ... that's the question ... Romeo is Bleeding ... Quote
daab Posted January 21, 2008 Author Posted January 21, 2008 Geen idee hou het met de dieseltjes gaat. Houd mijn hart vast. Heb inmiddels vervangend vervoer, zodat ik vol vertrouwen en geduld de afloop van deze soap kan afwachten. Quote
LeFouduVolant. Posted January 21, 2008 Posted January 21, 2008 ... op het duitse forum ook niet onbekend blijkbaar ... http://www.kia-board.de/forum/thread.php?threadid=9226 Lena Olin ... Quote
daab Posted January 22, 2008 Author Posted January 22, 2008 Vandaag nog eens schriftelijk gemeld gekregen, dat KIA Nederland niet bereid is de herstelkosten van de gebroken krukas van mijn net 3 jaar oude KIA Picanto te vergoeden. Lijkt me niet verstandig. Dat ik niet de enige ben, moge blijken uit: http://www.garageblog.nl/default.asp?action=pagina&pagina=1508&taal=1&sId=99&click=978&path=_978 Quote
Tazteam Posted January 22, 2008 Posted January 22, 2008 Wat is dan de achterliggende argumentatie van Kia Nederland?? Ik vind het echt een laffe zet van Kia Nederland, want je koopt immers HUN produkt, laat hem onderhouden door HUN dealer, en dan laten ze HUN consumenten zo vallen. Ik heb er geen woorden voor, oja toch wel K#T !!!! Succes met de afloop. Philip Quote
Henk.W Posted January 23, 2008 Posted January 23, 2008 Dit is zeer jammer en erg , het blijkt dus dat het geen profesionele importeur is, ze moeten erg veel leren. Je moet dit echt voor het gerecht brengen met je advocaat, dit mag gewoon niet na deze km. stand en zeker niet na 3 jaar. Die krukas moet honderdenduizenden km. meegaan , of het ne een diesel of een benzine motor is. Quote
daab Posted January 23, 2008 Author Posted January 23, 2008 Op de site van autoweek (AutoweekForum) http://www.autoweek.nl/forum/search.php?0,search=kia,page=1,match_type=ALL,match_dates=30,match_forum=ALL wordt gediscussieerd over KIA. Merkwaardig genoeg worden de discussies over het KIA krukasprobleem door de moderator afgebroken... http://www.autoweek.nl/forum/read.php?3,3342054,3342078#msg-3342078 Quote
Rio-man Posted January 23, 2008 Posted January 23, 2008 @Daab, dat heeft een reden hoor Lees de laatste posts maar eens door... http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,3338283,3344372#msg-3344372 Quote
daab Posted January 24, 2008 Author Posted January 24, 2008 Ondanks alles zou ik dit nog even niet doen: http://www.liveleak.com/view?i=795_1200801155 Naar mijn idee verdient de Picanto duidelijk meer dan de magere 3 sterretjes die de Picanto in de NCAP Crashtest kreeg! Quote
daab Posted March 22, 2008 Author Posted March 22, 2008 Eindelijk gerechtigheid: KIA heeft in de KASSA! uitzending van 15 maart j.l. bij monde van haar PR manager de heer Sebastiaan van de Pol toegezegd haar Picantoklanten met gebroken krukassen schadeloos te zullen stellen: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=3996249 http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/id/VARA/serie/VARA_101162899/VARA_101162928/bb.20080315.asf?start=0:18:32.446&end=0:26:1.48 Dit i.t.t. hetgeen op MijnKIA.nl wordt gemeld: hier is slechts sprake van vergoeding van de herstelkosten. Velen hebben bijvoorbeeld ook kosten moeten maken voor vervangend vervoer. Wel merkwaardig en jammer dat daar eerst een KASSA! uitzending voor nodig was. We blijven volgen of KIA zich inderdaad aan deze belofte houdt! Quote
LeFouduVolant. Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Wel merkwaardig en jammer dat daar eerst een KASSA! uitzending voor nodig was. ... een stel verantwoordelijken bij KIA die men zou dienen af te rekenen op hun onkunde ... buiten ermee en klantgerichtheid altijd first ... Oink .... Oink ... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.