Mauri Posted June 20, 2008 Share Posted June 20, 2008 Ik wil mischien mijn picanto verlagen voor betere wegligging natuurlijk en als ik een bocht maak gaat me pica zo overhellen. Hoeveel milimeter moet ik nou gaan verlagen ? En welke site zijn er goeie veren verkrijgbaar ? Kan elke garage me veren vervangen ? Gr Mauri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted June 20, 2008 Share Posted June 20, 2008 Hallo, Een Picanto kan je met veren, al gelang het merk en uitvoering, verlagen tot 45 mm. De originele verlagingsveren van Kia gaan tot 35 mm, rondom. Je kan ze zelf monteren, maar goed gereedschap en kennis is noodzakelijk. Elke garage kan ze monteren, zonder probleem. Zelf heb ik de voorzijde verlaagd met BUD-springs, uit USA, met een verlaging van 45 mm. Achter is de auto tot 60 mm verlaagd, alleen door het gewicht van de install Maar voor de beste rij-eigenschappen: originele Kia veren eronder, blijft het comfort ook aanwezig. Groeten Philip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauri Posted June 24, 2008 Author Share Posted June 24, 2008 Okee bedankt.. Ik ging naar een zaak bij mij in Den Haag waar ik me velgen ook heb gekocht, hij zei over veren van eibach 30 mm lager met monteren uitlijnen enz voor 375.- Mauri Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeFouduVolant. Posted June 24, 2008 Share Posted June 24, 2008 Okee bedankt..Ik ging naar een zaak bij mij in Den Haag waar ik me velgen ook heb gekocht, hij zei over veren van eibach 30 mm lager met monteren uitlijnen enz voor 375.- Mauri ... indien het 16 duimers zijn ( 7.16 ... ??? moeilijk te zien op de foto ... ) dien je bij verlaging de randen te ( laten ) bordelen ... Zoniet raakt de band bij inveren ... ... In my Eyes you'll see ,the way it used to be ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennisb Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Hey zat even te neuzen en was geen lid heb me snel aangemeld om je te waarschuwen voor de risicos die het meebrengt om hem te verlagen!! Het betekent dat je nooit meer iemand mee kan nemen ! Ik heb nu 15" eronder en loop als ik iemand achterin heb al vast op normale drempels!!! gr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 Hey zat even te neuzen en was geen lid heb me snel aangemeld om je te waarschuwen voor de risicos die het meebrengt om hem te verlagen!!Het betekent dat je nooit meer iemand mee kan nemen ! Ik heb nu 15" eronder en loop als ik iemand achterin heb al vast op normale drempels!!! gr Allereerst: welkom hier!!! Maar................. wij hebben onze auto ook drastisch verlaagd, en rijden met een zware install, en rijden bijna altijd met 3 personen in de auto. Ook 15"onder de auto, en GEEN problemen. Die krijg ik wel als ik drempels hard neem, maar dat is niet de bedoeling van dit soort irritante dingen in de weg. Kortom: verlagen met 15"is mogelijk!! Wel rekening houden dat je banden dezelfde omtrek houden als origineel Anders ga je wel problemen krijgen. Philip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennisb Posted August 2, 2008 Share Posted August 2, 2008 thanx voor het verwelkomen! ja als er 1 iemand meerij heb ik ook geen problemen maar zodra er 4 man in zit en ik rij over de snelweg met 120 en er zit een flauw heuveltje in de weg loop ik al vast op me wielkasten! zwaar iri!! morgen zal ik fotos maken van mijn pico en probeer hem dan hier op te krijgen gr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauri Posted August 3, 2008 Author Share Posted August 3, 2008 Oke ik ben benieuwdd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennisb Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 hij staat er op bij album!! die groene! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted August 3, 2008 Share Posted August 3, 2008 Nette auto, zeer mooie kleur. Maar gelijk een vraag: wat is jouw bandenmaat. Ben bang dat er dan iets verkeerd is gegaan. Wij rijden momenteel met 195/40/15 banden. Veelal worden de 45 serie aangeboden, maar is daardoor te hoog/groot in diameter, waardoor de band vast KAN lopen in het spatbord. Kijk even wat je hebt aan bandenmaat, misschien zit daar het probleem. Philip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted August 4, 2008 Share Posted August 4, 2008 OP de 1ste foto is de maat 195/45/15 te lezen.. Maar als de deze Picanto gewoon staat is er zo te zien toch nog genoeg ruimte tussen de band en wielkas.. Weet je ongeveer hoe ver hij inzakt als er iemand of meerdere instappen? Misschien is het (iets) handiger om een schroefset te monteren bij je veren/schokdempers.. Je kan dan de stugheid en hoogte iets makkelijker controleren volgens mij... ik vermoed gewoon dat je veren te slap zijn voor het gewicht dat je meeneemt af en toe.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennisb Posted August 5, 2008 Share Posted August 5, 2008 ja wat is het gewicht... 4 volwassen mensen moet lijk mij toch wel kenne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts