Picanto 1
2004->2011
Alles over de Kia Picanto 1 vind je hier
467 topics in dit forum
-
- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Beste forumleden, Sinds een week ben ik trotse eigenaar van een KIA Picanto uit 2004. Nu wil ik mijn JBL-Subwoofer (die nét aan in de achterklep past) plaatsen. De voedingskabel van de sub moet worden doorgetrokken naar de accu. Mijn vraag is; hoe ik deze het beste naar de accu kan trekken. Ik heb zelf een beetje rondgekeken onder de kap, maar zie niet echt geschikte mogelijkheden. Eén kapje ben ik tegengekomen, maar die zit met twee boutjes vast en kan daar bijna niet bijkomen.. Op internet staat ook niet zo veel waar ik wat aan heb.. Misschien heeft iemand van jullie hier ervaringen mee? Tips zijn altijd welkom! Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
picanto 2006
door poekeltje- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
HOi, Ik heb een kia picanto uit 2006 sinds 4 maanden. Met volle tevreden heid in gereden tot afgelopen Maandag. Dahsboard verlichting ging knipperen en alle lampen vielen uit. Zekering geprobeerd maar dat was het niet. Naar de garage en deze kon het niet vinden en heeft de verlichting omgeleid naar manueel. nou ging dat de eerste dagen perfect maar nu als ik de sleutel uit het contact haal blijven de kleine voorlampen en de achter lampen branden. Weer naar de garage maar deze weet het niet. Zijn hier mensen die wel een idee hebben wat het kan zijn ben nu al bijna 500.00 euro kwijt om te horen dat ze het niet weten. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Laatste antwoord door poekeltje, -
Accessoires,
door MVoetee- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Na goede ervaringen met de Kia Rio Sedan model 2003, nu weer een Kia. A.s Vrijdag 30 Januari wordt mijn Kia picanto 1.1 EX - Extreme modeljaar 2005 afgeleverd. Het is een leuk kek karretje met alle opties zelfs stoelverwarming. behalve cruiscontrol ontbreekt. Ik vroeg mij af is er een webpagina waar je accessoires kunt bestellen? Niet onderdelen zoals koppelingsplaten filters enzv enzv, maar dan bijv. Spatlappen, windvangers bij de ramen, enzv enzv. En bestaat er ook een Kia picanto club. Ik heb al beetje onder (google) (MP) (ebay) gesnuffeld maar kom er toch niet uit. Graag hoor ik wat, eventueel een link er bij zou handig zijn. MVG MV
Laatste antwoord door xKimpetrus, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo ik wil graag te weten komen over Kia picanto mijn picanto heeft airco maar de airco slaat automatisch aan daarna na zoveel seconden weer aan dat is normaal maar mijn vraag is wat kan ik aan doen om de airco constant te laten draaien als ik het aan zet zonder dat die aan uit slaat is dat sensor of relay graag jullie reactie bedankt alvast
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Stotteren
door Picanto-1.0-LX- 1 antwoord
- 2,8k weergaven
Beste forumleden, Sinds alweer bijna 5 jaar zijn wij in het bezit van een Picanto 1.0 van 2005, gekocht met 51.000km, inmiddels bijna 142.000km op de teller. Ruim 90.000km gereden naar volle tevredenheid. Althans, bijna... Al sinds we de auto hebben stottert de auto bij zwaardere belasting (bijvoorbeeld invoegen op de snelweg). Stotteren in de zin van net niet vloeiend door de toeren heen lopen, en af en toe echt een hik. Ik ben meer thuis op het gebied van Volvo. Met m'n eigen auto (een '98 V70) ook problemen gehad (inhouden bij belasting) en daar bood het vervangen van de bougiekabels de oplossing. Die hebben we dus ook al een keer vervangen op de Picanto, maar …
Laatste antwoord door John Kanon, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hey ik heb een kia picanto uit 2006 en kan maar geen plek vinden om een kabel vanaf mijn accu de auto binnen te krijgen... kan iemand mij helpen?
- 5 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo, Bij onze kia picanto uit 2004 zit fabrieksaf cv met afstandbediening. Lampje op de sleutel functioneert alleen schakelt er niks. Cv met de sleutel werkt verder prima. Kun je deze opnieuw inleren? Of zit er een module tussen die apart gezekerd is misschien? Enig idee waar die dan zit achter het dashboard? Zoekfunctie wel gebruikt maar kon helaas niet zo 123 wat vinden. Alvast bedankt voor enige reacties.
Laatste antwoord door Picawhite, -
km teller met toerenteller vervangen een Picanto LX 2007
door Gast rick_picanto_84- 6 antwoorden
- 4,5k weergaven
Hoi Picanto leden trouwens de wensen allemaal, ik ben a.s. zaterdag een gelukkig iemand die de Picanto van me zus gaat overnemen, die is van 2007 met 53,000 km op de klok, maar in die Picanto zit geen toerenteller erin. maar alleen grote tankmeter en km teller klok!!!!!, maar ik zal graag willen weten van jullie die het misschien weet, is het mogelijk om een exemplaar te vervangen met toerenteller??? en zo ja kan die kan zo overgezet gemonteerd worden zonder dat km stand per ongeluk veranderd?? of moet de km stand ook helemaal her progammeerd worden??? ik wacht op jullie reactie alvast bedankt !!!!! Rick
- 1 antwoord
- 7k weergaven
wie kanme vertellen hoe ik de handrem van mijn picanto moet afstellen
Laatste antwoord door bigmac, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb een kia picanto uit 2005. Ik ben eigenlijk benieuwd welke banden je hier allemaal onder kan zetten ? Als ik zoek op google kom ik de volgende maten tegen 155/70 R13 165/60 R14 175/50 R15 175/60 R14
Laatste antwoord door Jeroensw, -
- 4 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hallo allemaal, Voor de 2e keer in 2,5 jaar tijd problemen met de bout van de krukaspoelie. Achtergrondverhaal; In januari 2012 het eerste type Kia Picanto 2e hands gekocht bj 07-2004 bij een garage in het oosten van het land waar mijn moeder woont en bij die garage laat zij ook onderhoud doen op haar auto. Afgesproken daar voor onderhoud te blijven en dan gezellig een paar daagjes iedere keer bij mijn moeder te logeren. 9 maanden na aankoop vliegwielachtige klapprende geluiden; problemen met krukaspoelie; laten vervangen bij Kia Tinholt in Velsen. Balen natuurlijk want volgens hen had de garage in Overijssel, de bout niet goed vast gedraaid waardoor deze was lo…
Laatste antwoord door karenv, -
- 15 antwoorden
- 22,4k weergaven
Hallo allemaal, Ik heb 3 jaar geleden een Kia Picanto 1.1 Mt gekocht Bj 07-2004. Ik heb m in onderhoud bij de garage waar ik m gekocht heb, dit is geen Kia garage. Afgelopen vrijdag na grote beurt en APK meldde de garagehouder mij dat volgens hem de koppelingsset vervangen moet worden omdat hij denkt dat de drukgroep niet meer oke werkt. Als je nl het koppelingspedaal indrukt moet je nl. over een soort 'hobbeltje' heen voor hij goed intrapt. Ik had het zelf niet echt gemerkt maar toen hij het zei kon ik inderdaad wel iets van een hobbeltje merken (alsof iets de koppeling even tegenhoudt). Er staat 130.000 km op de teller en ik rijdt veel stadsverkeer. Kostenplaatj…
Laatste antwoord door Lique, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
Ik heb een Kia Picanto EX Sport 1.0 uit 2005. Ik merk, zeker nadat ik in een andere auto heb gereden, dat ik hard de koppeling in moet drukken. Wat kan hiervan de oorzaak zijn ? Kwestie van afstellen ?
-
- 3 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hallo allen, Zojuist heb ik mij aangemeld om een vraag aan de kenners te stellen. Mijn vriendin heeft een Picanto Bling uit 2006. Sinds een aantal weken heeft het koppelingspedaal ineens een flinke speling. Bij het intrappen is er eerst een aantal cm speling, voor de koppeling aangrijpt. Met als resultaat dat deze waarschijnlijk niet helemaal goed ontkoppelt. Ik heb ergens gevonden dat dit een kwestie is van de koppelingskabel aanspannen, maar dit was van een nieuwe model. Een andere bron stelde dat het een hydraulische koppeling is en dat deze "er compleet uit moet". Kan iemand op het forum opheldering / tips geven rondom deze kwaal? Met vriendelijke …
Laatste antwoord door Crum, -
- 5 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo, Ik heb een picantotje van 2007, het model werd gebouwd tot 2007. Motor is 1.0 benzine. Is het mogelijk hier een stuurbekrachtiging op te installeren? Indien ja, waar? En hoeveel kost dit? Alvast bedankt Dimitri
Laatste antwoord door Crum, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Gisteren bij aankomst op schiphol werd ik verrast met een gebroken rechter buitenspiegel en de dader ....... tja. Nu was mijn vraag is dit makkelijk zelf te vervangen, want op internet kost alleen de spiegel niet veel geld.
Laatste antwoord door kopietje, -
hoi, Mijn vrouw klacht over dat ze af en toe door de rem trap,is hij al een keer naar de garage geweest konden niets vinden hebben wel olie ververst. Als ze zachtjes rem dan moet ze flink op het rempedaal gaan staan om tot stilstand te komen abs werkt dan wel. Iemand hier bekend mee??? Gaat over een picanto van 2006
Laatste antwoord door john6619, -
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Vandaag de bandenplakset van onze Picanto vervangen voor een echt reservewiel. Was ook nodig omdat de pot 'lijm' zijn houdbaarheidsdatum inmiddels met ruim 5 jaar had overschreden. Pot opengemaakt....was één blok rubber, niet vloeibaar meer. Dat had dus langs de kant van de weg geheid een probleem gegeven. Vond het een beetje vreemd dit te moeten vaststellen bij een dealeronderhouden Kia die zijn laatste onderhoud in januari van dit had gehad. Misschien dus best handig eens te kijken in je eigen Picanto of die bandenplakset (als je hem hebt) nog wel 'up to date' is. Het bij elkaar scharrelen van de onderdelen was fun. Brandnieuwe velg via Marktplaats € 10; bandje via …
Laatste antwoord door oude, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Om het verhaal over krukasbouten van Picanto's van voor 2006 volledig te maken, het volgende. Recentelijk een Kia Picanto aangeschaft en deze vraag meteen getackeld op advies uit dit forum. Kijk naar het chassisnummer van de auto die je wilt kopen. Tot en met bouwjaar 2005 heeft dit probleem gespeeld. Het bouwjaar lees je af aan het getal dat voor de letter T staat in het chassis/VIN-nummer. 5T in het chassisnummer is een 2005, 4T een 2004 etc. Vanaf 2006 zit je safe (6T en hoger dus) Alleen Picantos van 2005 en daarvoor zijn verdacht en kunnen een te korte krukaspoeliebout hebben. De te korte bout is herkenbaar aan de kleur: die is zwart. De goede krukasbout is her…
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 4,9k weergaven
Voor mijn dochters heb ik particulier dit voertuig aangeschaft. Een 2006 versie KIA Picanto met 11222 km op de teller en splinternieuwe banden omdat de oude droogte scheuren hadden van het stilstaan.... Leuk wagentje, was van een 81 jarige die haar rijbewijs niet meer verlengd kreeg. Dat het wagentje een tijd stilgestaan had was goed te merken; remmen werkten al als je er alleen maar naar keek (roest op rem trommels en -schijven?). Verder reed hij soepel. Picantootje had ook een ander probleempje. Kwamen we achter toen iemand voor een verkeerslicht stond te snurken en het licht op groen ging en we een bescheiden geluidsignaaltje wilde geven om de bestuurder t…
Laatste antwoord door Thunderstreak, -
- 4 antwoorden
- 4,5k weergaven
Bij mij brandt al geruime tijd het lampje in de airco schakelaar niet meer. Ik ben hierop aan het zoeken geweest, kwam wel een aanbieding voor gebruikte schakelaar tegen, ca 15 euro. En dit forum gevonden! Dus mijn vraag, is dit gemakkelijk zelf te vervangen? Of mijn (bovag) garage vragen bij de jaarlijkse beurt? Picanto 2007 1.0 met airco. Knopje met groen licht bij ingeschakelde airco. Alvast bedankt, Theo
Laatste antwoord door theoc, -
mijn Picanto bonkt
door roos30- 5 antwoorden
- 4,2k weergaven
Hallo, ik ben nieuw hier en heb deze site via Google ontdekt. Ben 2 jaar met volle tevredenheid de eigenaresse van een Picanto bj. 2005. Sinds een maand hoor ik links voor een soort bonkend geluid als ik over een oneffenheid rij. Wat kan de oorzaak zijn behalve de schokdempers? Ik rij liever naar een goede Bovag garage dan naar de dealer. Overigens heb ik een broer, die mits er geen speciaal gereedschap nodig is, de nodige kleine reparaties kan uitvoeren. Bij voorbaat bedankt Roos
Laatste antwoord door roos30, -
- 14 antwoorden
- 5,3k weergaven
Als ik met onze 2004 Picanto 1.1 LXE over drempels rijdt, dan kraakt het voorin nogal. Het is niet constant, want de ene keer is het minder dan de andere keer en het is niet afhankelijk van het weer. Ik heb de rubbers van de stabilisatorstang als ingespoten met wat smeer, maar dat hielp niet. Verder ziet alles er prima uit onder de auto, ook de 'endlinks'. Geen speling. Geen losse bouten / moeren. Mijn vrouw rijdt verreweg het meeste in de Picanto en zij rijdt NIET voorzichtig over drempels. Moet ik denken aan slijtage van de schokbrekers? Er staat iets meer dan 100.000 op de teller. De auto staat best vaak stil, dus ik denk eerder aan rubbers, maar welke? …
Laatste antwoord door Smart, -
- 11 antwoorden
- 8,1k weergaven
Het zal vast wel ergens te vinden zijn hier op het forum, maar via de zoekfunctie kom ik niet verder. Welke olie kan ik het beste gebruiken? Ik weet al dat ik het beste 5W30 kan gebruiken, maar welke? Mijn ervaring met Kia motoren is niet goed genoeg om in te kunnen schatten of ik top olie moet nemen. Volstaat de instap kwaliteit van Castrol bijvoorbeeld? We maken vooral kilometers binnen de bebouwde kom en een beetje daarbuiten, weinig snelweg.
Laatste antwoord door Rookbom, -
- 2 antwoorden
- 2,4k weergaven
Ik heb internet internationaal afgezocht, maar kom er niet uit. Vanavond heb ik de zomerwielen weer onder de 2004 Picanto LXE gezet, het luchtfilter vervangen en vervolgens wilde ik het pollenfilter vervangen. Maar...volgens mij zit dat er helemaal niet in. Er lijkt geen afdekkapje de zitten achter het dashboard kastje en op de plek waar normaal de sleuf voor het filter zit zie je wel de contouren van de sleuf, maar het zit potdicht. Nu weet ik dat veel auto's van deze leeftijd geen pollenfilter hebben, zeker niet als er geen airco is, maar nu komt de vraag: Wat als ik de sleuf er uitsnijd en toch een filter plaats? Mijn vrouw en ik hebben allebei hooikoorts en …
Laatste antwoord door Rookbom,