Picanto 1
2004->2011
Alles over de Kia Picanto 1 vind je hier
467 topics in dit forum
-
- 1 volger
- 4 antwoorden
- 4k weergaven
Goedemiddag allemaal, Ik zit met het volgende probleem. De kabel om de motorkap te openen is gebroken of los geraakt. Dit betreft een picanto uit 2007. Heeft iemand een idee en/of ervaring met het openen van de klep als de kabel niet functioneert ? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Wes
Laatste antwoord door Ledie416, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Na een fantastisch mooie duik een talud af ( test erg goed doorstaan ) .Een perfecte berger die geen takelschade achterliet ,ben ik eigenaar van deze Kia. 3 Velgen en 2 banden weggegooid en andere eronder , 4 vervangen dus. velgen met winterbanden en wieldoppen !00 Euro, mooie prijs , de niet weggegooide velg is nu reservewiel. Na een poosje zoeken kwam mijn echte probleem tevoorschijn , eerst gesnuffeld boven radiator , Blauwe vloeistof bleef blauw , dus geen lekke koppakking. wel soms een koelvloeistof luchtje via kachel tijdens rijden . na 1000 km 100ml, erg weinig dus. Oorzaak radiateur onderkant. alles heeft normaal en goed zijn werk gedaan , zal onderdeel …
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo ik heb nu sinds 2 maanden een kia picanto. Na een dag de auto gekocht te hebben bleef die hangen op de autobaan hield gas in meteen de garage gebelt waar ik hem gekocht had zei dat ik het maar uitlezen gedaan gaf die code p1309 aan en als die weer gas in hield moest ik maar weer bellen. Toen reed ik weer een stukje en parkeerde de auto kwam er rook uit bij de rechtse voorwiel schrok me kapot garage gebelt bleek dat de remklauw vervangen moest worden en de remschijven gedaan en nu na een week word die weer warm. Wat kan ik nu doen? En de garage waar ik de auto heb gekocht gaf geen garantie en nu draai ik wel voor de kosten op. De wielklauw kan toch niet n…
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 3,1k weergaven
Hallo allemaal, ik heb een vraag m.b.t. de Picanto 1.0 '2008 Sinds kort zit er een zingend geluid in de aandrijving, ik twijfel aan de bak of een voorwiellager. Als ik de koppeling in trap dan veranderd het geluid niet, het is snelheid afhankelijk. Waar kan ik het niveau van de bakolie controleren en hoe kom ik daar bij, moet er nog iets uitgebouwd worden of kan ik daar zo bij. Ik heb al even onder de auto gekeken, maar zag zo geen stop zitten. Ik hoop dat ik hier een antwoord krijg op mijn vraag.
Laatste antwoord door ArnoldB, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hoihoi, Mijn auto start een tijdje wat slechter. De ene keer start hij dagen gewoon goed, en de andere keer start hij niet in 1x. Dan moet ik de sleutel 2 a 3x draaien voordat hij het doet. Als hij dan niet start hoor je 1x een tik geluid. Wat zou dit kunnen zijn? Wij dachten zelf aan de startmotor maar ik lees zoveel verschillende dingen.
- 1 antwoord
- 876 weergaven
Zou iemand mij kunnen helpen,zoek fietsendrager voor achterklep op een Picanto uit 2015. Kan er 1 van Thule vonden maar hangt dan voor de achterlichten,Kia helpt mij niet echt verder.
- 2 antwoorden
- 843 weergaven
Hoi, M'n vriendin heeft de airco pomp kapot. Nu wil ik die vervangen, maar door alle verschillende soorten zie ik niet welke het moet zijn. Bij autodoc staan er ook maarliefst 20. Kan iemand mij aangeven welke of hoe ik achter het oem nummer kan komen? Adhv die kan ik de juiste wel bestellen lijkt me. Kenteken is TT-141-B Thanks!
DAB+ inbouwen
door BsCremers- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
deze week is in de wasstraat de antennevoet van mijn kia afgebroken. nu dacht ik meschien is het handig om een DAB radio erbij in te bouen als ik toch al bezig ben. ik heb geen zin om antennes op de ramen van mijn auto te gaan plakken dus wik zou graag het antennevoetje vervangen voor een die comatible is met een dab+ radio, ziet er gelijk ook netter uit. ik kan best gemakkijk bij die antenne komen maar mijn vraag is moet ik dan ook alle kabels die er bij zitten gaan vervangen of kan ik de bestaande kabels gewoon blijven gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee en zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden.
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
de motorkap van de Kia picanto valt niet meer in het slot. Wie kan mij helpen met een tip?
- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
beste mensen, Ik ben sinds een paar maanden eigenaar van een Kia Picanto 1.0 Comfortline uit 2016. Ik houd zelf enorm van muziek luisteren en heb het de hele dag aan. Het geluid het audiosysteem van de picanto is best slecht. Ik zoek naar tips om dit beter te maken. Ik ben al wat topics tegen gekomen maar heb nog niet de gouden tip te pakken. Ik denk aan het vervangen van de speakers in het dashboard en een subwoofer met versterker onder de stoel of in de kofferbak. Ik twijfel nog om de radio te vervangen. Ik heb de standaard kia radio er in. Ik las ergens dat iemand er een dubbele dinradio radio in heeft gezet. Is dit aan te raden, of is vervangen speaker en plaatse…
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo. Ik heb op me picanto 2010 een nieuwe ruitenwissermoter voor geplaatst. De oude was kapot. Alleen nu gaan me wissers niet meer in de goeie stand. Ik moet dit dus opnieuw afstellen. Iemand een idee of ik dit op t motertje zelf moet doen of moet dat via de as waar t mechaniek op bevestigd zit? Ik kom er effe niet meer uit
Laatste antwoord door Alexwinter, -
- 2 antwoorden
- 890 weergaven
Hallo allemaal ik ben op zoek naar de lampjes die in de schakelaars van de mistlampen en van het achterruitverwarming schakelaar zitten ik kan niet vinden waar ik deze kan kopen de dealer zegt dat je de complete schakelaar moet vervangen maar dat lijkt me niet wie helpt me veder gaat om een picanto van 2004
Laatste antwoord door Rick Horst, -
- 5 antwoorden
- 2,9k weergaven
Beste Leden, Sinds kort ben ik in het bezit van de Kia Picanto 2005 LX, in deze model zitten geen voor mistlampen in, terwijl de aansluitingen er wel allemaal zitten in het middenconsole en voor bij de bumper. het enigste wat ik moest hebben is een nieuwe mist lampen set en een relais en de schakelaar voor in het middenconsole. De mistlicht schakelaar en de blauwe blokje relais komen uit een sloop auto vandaan, de mistlampen nieuw besteld en ook nieuwe gloei lampen, de gloeilampen zijn verstralers. ik heb dus alles vandaag ingebouwd zelf de kapjes eruit gezaagd. Ik heb de mistlampen erin geplaatst plus de schakelaar en de relais. maar nu heb ik het probleem dat de mi…
Laatste antwoord door samsungguy, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Beste allen, Ik zit met een probleem en vroeg me af of jullie mij kunnen adviseren: Onlangs heb ik een prachtige Kia Picanto uit 2010 gekocht, hier ontbrak de radio maar ik was van mening dat ik dat simpel met een goedkoop radiootje kon oplossen. Derhalve heb ik een DIN1 radio gekocht, echter is de opening nét iets te groot waardoor ik de radio niet vast kan zetten. Het frontje wat er op zit heeft ook een bakje onder (zie foto). Mis ik een tussenstukje? Iets om de radio op te klikken? Zo ja, wat moet ik halen? Alvast hartelijk bedankt! Grt
Laatste antwoord door Roodkapje013, -
Ecu picanto ex
door CJL- 7 antwoorden
- 1,5k weergaven
Goede dag, Wij hebben een probleem met de Ecu of de aansturing unit. Kilometerteller en toerental meter en bezinemeter en de digitale klok komen niet in beeld! Heeft iemand hier ervaring mee?
Laatste antwoord door CJL, -
Achterlicht led
door Petrusz- 3 antwoorden
- 1,9k weergaven
Weet iemand toevallig of je led achterlichten op een picanto zonder led lampen kan zetten, zonder dat je kabels moet vervangen. maakt dit voor de stroomtoevoer nog wat uit of kan dit gewoon? En zijn er toevallig nog mensen met een setje waar ze vanaf moeten
Laatste antwoord door Petrusz, -
Gerwin
door Gerwin lubbers- 0 antwoorden
- 839 weergaven
Even een vraag, wij missen een reserve sleutel bij onze picanto nu willen wij er een sleutel bij laten maken iemand een idee waar wij de nieuwe sleutel in kunnen laten lezen en wat het kost.
Laatste antwoord door Gerwin lubbers, -
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, wij zijn op zoek naar een tweede auto, voornamelijk zgn boodschappen wagen. Nou is mijn oog gevallen op de eerste generatie Picanto’s. Ik kom er echter 1 tegen die geleverd wordt met 1 sleutel. Zijn de sloten te vervangen, en voor een redelijke prijs? Ik kan niets concreets vinden online. Bedankt voor de reactie!
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik heb dus zo een apparaat besteld om een sleutel met afstands bediening in mijn auto te plaatsen, omdat ik er gek van wordt om elke keer weer die sleutel om te draaien... Hoe moet ik zon apparaat installeren? Groetjes Leni!
Laatste antwoord door meeder, -
Contactslot
door teeuwen- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Halo, Mijn contactslot is stuk. En nu hebben wij dit vervangen door een tweede hands. Nu maakt hij wel contact maar start niet. Waar kan ik de computer vinden in de auto om hem bij een bedrijf te laten resetten? En kan dit ook wel? mvg teeuwen
- 38 antwoorden
- 24k weergaven
Hoi allen, ik zit met een probleem. ik wil een afstand bedienbare cv inbouwen in mijn picanto uit bouwjaar 2008+. wat ik begrepen heb is dat de centrale vergrendeling al in het systeem van de picanto zit aan de bestuurders kant. is het mogelijk om deze uit te breiden met: graag wil ik ook weten waarop ik deze moet aansluiten. nou weet ik dat in de deur 4 draden naar de CV gaan(Althans dat denk ik dat ze van de CV zijn weet ik niet eens zeker) : Groen: Dicht Oranje: Open Bruin: +12 (denk ik) Zwart: - nou zou ik het volgende graag willen weten: Waar vind ik de CV en hoe herken ik deze? wat is de kleur codering om de CV aan te sturen? is de CV + of…
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hi allemaal, Ik heb een vraag over mijn kia picanto 1.0 uit 2006. De linker achterbank kan ik niet meer inklappen, het hendeltje bovenop is lam en ligt slap in de uitsparing, is de hendel stuk of is het mechanisme in de bank niet goed meer? Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Groetjes,
Laatste antwoord door N_1, -
- 0 antwoorden
- 979 weergaven
Mijn vriendin heeft een Picanto uit 2004, een automaatje. Zit niets op, kan niets kapot. Maar sinds een aantal weken heeft hij soms problemen met starten (gebeurt misschien 2 op de 25 keer0, de sleutel omdraaien zorgt ervoor dat er geluid gemaakt wordt. Echter niet het echte startgeluid, maar er gaat wat rond. Bij een handgeschakelde wagen zou ik denken aan de bendix die niet naarbuiten komt maar binnen in de startmotor blijft zitten maar de startmotor wel ronddraait. Maar wat dus wel helpt is een paar keer met de pook tussen P&D wisselen en weer opnieuw proberen te starten (mijn vriendin haalt dan ook de sleutel er even uit, maar zie dat niet direct nodig zij…
Laatste antwoord door Speeddragon, -
nokkenassensor
door Dedoper- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hoi, Het motorlampje gaat steeds branden. Lees de melding uit met Torque die dan de Fault P0340 geeft. Na een beetje zoeken kom ik uit bij de nokkenassensor die het schijnbaar wel vaker wil begeven. Natuurlijk kan er nog meer aan de hand zijn maar ik wil eerst beginnen met om die sensor te vervangen. Kan iemand mij uitleggen waar de nokkenassensor bij de Picanto uit 2006 zit? Alvast bedankt
Laatste antwoord door Dedoper, -
- 2 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hallo allemaal, Al veel gelezen hier over de nokkenassensor bij Kia's maar geen finale oplossing? Ik heb een Kia Picanto van juli 2004. Vorige maand ging motormanagementlampje branden, uit laten lezen door garage (geen dealer); nokkenassensor. Garage vertelde dat het een bekend probleem was, vermoedelijk niks aan de hand. Heb ook geen problemen tijdens rijden, stottert niet, niks. Toch maar sensor laten vervangen (E 125,-), perfect, lampje uit en met een gerust hart weer rijden. Nu, een maand later, brand motormanagementlampje weer. Nog niet uit laten lezen (laat ik morgen doen) maar als het weer melding nokkenassensor is, wat dan? En om welke fou…
Laatste antwoord door Dedoper,