Jump to content

DAB+ inbouwen

BsCremers
 Share

Recommended Posts

deze week is in de wasstraat de antennevoet van mijn kia afgebroken.
nu dacht ik meschien is het handig om een DAB radio erbij in te bouen als ik toch al bezig ben.
ik heb geen zin om antennes op de ramen van mijn auto te gaan plakken dus wik zou graag het antennevoetje vervangen voor een die comatible is met een dab+ radio, ziet er gelijk ook netter uit.
ik kan best gemakkijk bij die antenne komen maar mijn vraag is moet ik dan ook alle kabels die er bij zitten gaan vervangen of kan ik de bestaande kabels gewoon blijven gebruiken.
Heeft iemand daar ervaring mee en zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden.

bij diverse antennes zit er n versterker in het voetje , dus er is n stuurspanning nodig , denk dat een haaientand of iets dergelijks wel mooi staat. in het kiaboekje staat duidelijk antenne eraf voordat men de wasstraat ingaat . voor n Dab antenne zorg dan wel dat het antennegat goed gedicht word , deze word in de auto op het raam geplakt, groet

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By .nl
      Hey hallo. Iemand die me kan adviseren met dit. Ik heb me een Spaanstalig filmpje gekeken waar het inbouwen van de cruise controle op de 3 een fluitje van een cent is. Nu heb ik me zo’n module laten bezorgen en ben eraan begonnen de airbag los onderkant stuur geen probleem maar met de D gaten aan de zijkant stuur krijg ik na uren proberen maar niet los. Wat doe ik verkeerd?? Graag zsm de juiste tips
      mvg..Hvn
    • By Drew Musiq
      Hallo allemaal, 
      Ik ben troste eigenaar van een een mooie Kia Cee'd 2018, alleen heeft deze geen DAB of DAB+ beschikbaar. 
      Terwijl bij het kopen van de auto dit wel op het optie en accessoires lijst stond. 

Ik ben hiermee naar de autodealer gegaan en deze zegt dat DAB of DAB+ via Android auto of Iphone auto (mobiel aansluiten via USB) 
      Deze optie beschikbaar komt. Ik heb dat geprobeerd maar ik zie geen DAB of DAB+. Op mijn scherm zie ik alleen staan FM en AM in de auto

Weet iemand hoe dat zit? Software update? Ik heb de optie lijst gedeeld. 
      Auto gegevens:
      Kia Cee'd 1.4 T-GDI - DynamicPlusLine - Full Led - Navi - Camera - 141PK
      Bouwjaar 2018

• By RvEijk1990
      Beste mede eigenaren,

ik heb sind ik een paar maanden een kia cee’d uit 2015,
      Nu heb ik de standaard halogeen verlichting vervangen door Led,. Dimlicht, grootlicht, en mistlampen(voor) 
      wanneer de motor uit staat en contact aan werkt alles perfect, zoals je zou verwachten! Maar zodra ik de motor aanzet schakelt de verlichting in zoals zou moeten,. Maar direct daarna valt die weer uit!  Dit gebeurd zowel bij dimlicht grootlicht en mistverlichting! 

als ik dan met de voltmeter ga meten valt de stroom dus helemaal weg naar 0volt,. 

Ik snap niet waarom dot zich voordoet en hoop via hier een antwoord te krijgen,, ik heb nu tijdelijk t dimlicht via een relais direct op de accu aangesloten (afgezekerd) tot ik weet wat het probleem is en waardoor dit gebeurd,. Het ligt in iedergeval aan de Leds maar aangezien ze wel perfect werken bij alleen contact aan, probeer ik deze leds die overigens mooi en helder licht geven toch te behouden en ze te kunnen gebruiken zonder het relais wat ik nu gebruik!!

hoop snel een antwoord te kunnen krijgen! 

groeten Rick van Eijk
    • By Helemaalnieuw
      Hallo mensen.

ik ben helemaal nieuw hier bij de kia club.
      ik heb weinig verstand van auto's maar heb dus een kia 1.2 2011 cvvt plus gekocht.

nu zou ik graag willen weten wat een degelijke prijs is voor xenon setje en wat het inbouwen kost..

heeft iemand een idee wat xenon kost en wat inbouwen kost?

alvast bedankt!
    • By Zarpax
      Beste allemaal,
      Ik ben sinds kort Kia E-Soul eigenaar en ik ben erg blij met de auto. Ik heb er al 1000km op zitten en er zullen ongetwijfeld vele km's volgen.
      Wat mij tot nu opvalt is dat de DAB+ radio niet laat zien welke artiest met welk liedje wordt afgespeeld. Die informatie wordt volgens mij standaard de ether ingestuurd, maar de DAB+ radio van mijn KIa kan dit niet weergeven. Of is er een manier om dat wel voor elkaar te krijgen? Of wachten op een update?
      Ik had hiervoor een oude Magentis met een nieuw hifi-systeem van Pioneer. Deze Pioneer radio had een spotify app zodat je via bluetooth verbinding met je mobiel ook je spotify kan beluisteren. Het is jammer dat de Kia radio dit niet heeft.

Als er iemand hier tips en trucs heeft voor het infotainment systeem dan hoor ik het graag.
      Alvast bedankt,
  • Create New...