Picanto 1
2004->2011
Alles over de Kia Picanto 1 vind je hier
467 topics in dit forum
-
- 30 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hallo heb een Kia picanto 2005 en wil er graag een cruisecontrol inbouwen. kan iemand mij vertellen welk draadje van de diagnose stekker de snelheidsdraad is en welke kleur? bijvoorbaat dank.
Laatste antwoord door johnnieb, -
- 1 antwoord
- 1,8k weergaven
Waar vind ik het intervalrelais van mijn ruitenwissers (voor). Ik kan het niet vinden in het instructie boekje. De inteval werkt niet meer
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Ik heb een kia picantovan het jaar 2008. Nu gaat op moment datik mijn auto op slot zet het alarm aan. Alleen die gaat zonder reden in een keer af. Zoals nu midden in de nacht. Weet iemand hoe je het alarm uit kunt zetten? Aangezien we in de bouw wonen worden de buren er nie blij van
Laatste antwoord door Fennie, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik ben Anja en heb een Kia Picanto van 2004en ben op zoek naar de naam van een onderdeel, zodat ik dit kan vervangen! Dit is het plastic onderdeel waar de ruitenwisserarmen uitkomen, deze is beschadigd, omdat mijn motorkap omhoog waaide tegen mijn voorruit toen ik op de snelweg reed. Het onderdeel is kapot omdat de motorkapscharnieren erin werden gedrukt. Weet iemand misschien hoe dit onderdeel genoemd wordt, bij voorbaat dank voor de hulp. Mvg. Anja
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Bij onze Picanto 2006 is spontaan de achterruit gesprongen. Ik wilde graag weten of andere eigenaren dit ook overkomen is. Er was geen aanleiding voor de breuk en de wagen stond gewoon geparkeerd. Het glasbedrijf dat de ruit verving zei dat dit niet de eerste achterruit was die in een Picanto vervangen werd.
Laatste antwoord door ArtO, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Beste allen, Ik zat te kijken naar een OBD2 scanner en kwam toen uit op verschillende protocollen en al. Ik heb neit echt kunnen vinden welke geschikt is voor de 2006 variant, ik hoop dat jullie hier misschien meer over weten. Alvast bedankt.
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo allemaal ik ben Michelle en ben nieuw hier en sinds 4 weken eigenaar van een Kia picanto. Ik heb een vraagje sinds 4 weken heb ik een picanto first edition 1.1 2007 nieuw model. Ik had vanaf het begin al wat problemen airco lampje deed het niet geluidje van gordel deed het soms en opeens na een week de radio die af en toe het niet meer deed en mijn dashboard verlichting deed het niet meer daarbij ook mijn linker achterlicht rechts was allemaal prima. Ik ben terug gegaan en ze hebben er een nieuwe zekering ingedaan alles deed het weer na een dag weer stuk ik ben terug gegaan en moest auto 4 dagen achter laten gister terug gehad maar na half uur weer kapot ik zag…
Laatste antwoord door Michelle, -
Hr.
door Henk Weppelink- 0 antwoorden
- 790 weergaven
Motor achterruitwisser van Picanto type 5/11 69 pk,5 deurs, werkt niet meer. Stroomvoorziening werkt. Hoe kan ik de motor uitbouwen en eventueel repareren. graag advies.
Laatste antwoord door Henk Weppelink, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 8,9k weergaven
Beste lezers, Hoeveel (samen) kan mijn Kia Picanto 1.0 LX hebben. Weet het draaggewicht wel en het trekgewicht, maar die combinatie kan veel van de auto vergen, neem ik aan. Met dank, Marc
Laatste antwoord door xtra40, -
- 0 antwoorden
- 1,9k weergaven
Beste leden, Sinds paar weken zijn wij trotse eigenaar van een Picanto X-ecutive uit 2010. Echter was een sleutel kwijt dus heb ik deze gekocht met 1 sleutel. Vandaag heb ik een sleutel bij laten maken (niet bij dealer want die vraagt 250-300). Nu werkt een deel wel een deel niet. Namelijk het volgende, ik kan de auto openen, sluiten en starten met sleutel maar de AB werkt niet. Deze hebben we geprobeerd te programmeren echter krijgen we een foutmelding. We starten het proces op de diagnoseapparaat en op een gegeven moment moet de sleutel eruit voor het programmeer proces, na een aantal seconden wachten geeft het diagnose/programmeer apparaat een communicatie …
Laatste antwoord door Ilyas Kocak, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Bij het op contact zetten van de Kia Picanto 1 uit 2006 lichten de lampjes van de ABS en airbag niet op. Nu weet ik dat de ABS ook echt niet functioneerd. Van de airbag weet ik dit gelukkig niet. Hij is hiermee al 2x door de apk gekomen maar wil dit toch graag oplossen. Alle zekeringen zitten erin en zijn heel. Lampjes kapot in het dashboard dat zou kunnen maar dat vind ik wel erg toevallig dat dat die 2 lampjes allebei zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of een idee wat dit zou kunnen zijn. Heb al veel gezocht maar kan alleen vinden dat het lampje aanblijft. Bij mij gaat hij dus helemaal niet aan.
Laatste antwoord door PicantoEJ, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Dag iedereen Heb een Picanto uit 2009 die vrij weinig kilometers had bij aankoop. Doet het wel goed (wel beschamend om bergop te rijden) maar na ongeveer een jaar mee te rijden zit ik met drie problemen. 1) Gerammel: Vooral wanneer ik op kasseien rij hoor ik een verschrikkelijk gerammel en geschud vooraan waardoor je zou denken dat er op ieder moment belangrijke onderdelen zouden afvallen ofzo... 2) Gekraak: Als ik van 1ste naar 2de ga hoor ik precies een soort rekkend/krakend geluid alsof de auto ieder moment uit elkaar kan scheuren, het is het duidelijkst te horen op hellende wegen. 3) Ratelen: Wanneer ik de auto start hoor ik een soort van ratelend ge…
Laatste antwoord door Ish, -
Zware koppeling Picanto 2005
door Gast rodirida- 1 volger
- 9 antwoorden
- 17,3k weergaven
Hallo allemaal. Ben nieuw lid en heb onlangs 2e hands Picanto uit mei 2005 gekocht voor ega. Zij klaagt over 'zware' koppelingspedaal bij indrukken, moet veel kracht zetten. Verder geen klachten over het ont-/koppelen zelf. Bij dealer langs geweest en deze heeft kabel gesmeerd; zonder merkbare verbetering. Las onlangs ergens dat koppelingskabel en/of 'katrol' problemen kan geven en deze dan te vervangen.. ; ook in het blad AutoBild 'gebrauchwagen' een opmerking hierover, het zou daarbij liggen aan "klemmende umlenkmechanik des kupplungsseils". Kan iemand misschien melden of hij/zij ervaring heeft met deze klacht en/of oplossing bekend/uitgevoerd is? Tevens i…
Laatste antwoord door Heesemans, -
- 5 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hallo, Ik heb een Kia Picanto uit 2009, en heb hierin de standaard radio vervangen door een aftermarket chinese android radio. Ik heb hierbij een verloopkabel naar din gekocht, zodat aansluiten plug and play was (de radio dan, voor de rest nog een hoop problemen gehad om alles werkend te krijgen). De radio werkt nu prima, maar helaas de centrale deurvergrendeling (CV) niet meer. Zekering heb ik gecheckt, dat is het niet. Kan het zijn dat de radio verkeerd aangesloten is en dat daardoor de CV niet meer werkt? Alvast dank voor het meedenken!
Laatste antwoord door Job_04, -
- 0 antwoorden
- 1k weergaven
Hallo, Aangezien ik niet veel verstand van autos heb wil ik graag vragen of deze blow off valve op mijn Kia Picanto uit 2012 kan. Zie afbeelding. Met vriendelijke groet, Dyon
Laatste antwoord door Mensing, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Heb een picanto bj 2005 met banden 175-50-15.nu wil het dat deze maat in all season uitvoering niet te krijgen /niet de gewenste kwaliteit /prijs te verkrijgen is Welke maat is hiervoor een passend alternatief, bijv 175-65-15
Laatste antwoord door ewijk, -
- 1 antwoord
- 966 weergaven
Mijn Kia Picanto van 2004 schakelt sinds gisteren niet meer. Als de auto uit staat kan ik soepeltjes de koppelingen in zn 1,2,3,4 of 5 zetten. Maar zodra de auto aan staat schiet de schakelbak vast en kan ik niets meer. Het lijkt alsof de schakelbak blokkeert. Daarnaast is het aangrijpingspunt van de schakelpedaal erg laag. Herkent iemand deze problemen. Wat kan ik doen?
- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Goedendag, Afgelopen winter was het slot van mijn passagiers deur iets bevroren. Ik had het te laat door en probeerde de deur met de sleutel te openen. Het leek alsof er iets af brak. De deur wil nu sinds die tijd bijna niet meer open. Ongeveer 1 keer per dag krijg ik de deur open maar als ik hem weer dicht doe, wil de deur niet meer open, niet van buiten af of binnen uit. Mochten jullie ideeën hebben wat het kan zijn en hoe het opgelost kan worden dan hoor ik het graag.
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 7,3k weergaven
Beste mensen Sinds een jaar rij ik Kia Picanto 2012 superpack .ik heb noot probleem me gehad. Maar vanmorgen na nachtdienst wou niet starten. Hij doet helemaal niks. Lampjes gaan aan maar geen tik tik of een enkele geluid. Start stop systeem vaak aan uit gezet ik hoor niks. Key in zie ik wel op het scherm dus ligt niet aan sleutel denk ik. Ik vermoed batterij. Maar ik heb met een collega naar huis gereden moet uitslapen. Heeft iemand hier ervaring mee misschien. Middag ga ik terug naar de auto dus weet iemand wat kan het zijn. Gisteren heb ik gedachte hou wou niet eerst druk starten maar 2de dus ik dacht ik had niet goed de koppeling ingedrukt. Ik weet niet heb noo…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 3 antwoorden
- 921 weergaven
De accu is vernieuwd van een picanto van 2008 en nu werkr de cv niet meer. Moet je dit opnieuw inregellen?
Hoofdsteun
door jay-are- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb een probleem met mijn hoofdsteun. Ik ben bijna 2 meter lang en de steun kan voor mij niet hoog genoeg. De onderkant van de hoofdsteun drukt zelfs vervelend op de bovenkant van mijn rug, waardoor ik niet lekker zit. Zijn er hoofdsteunen te koop die een stuk hoger ingesteld kunnen worden? Ik kan er amper iets over vinden. Hebben jullie ideeën?
Laatste antwoord door jay-are, -
- 8 antwoorden
- 18,5k weergaven
mijn kia picanto 2007 zijn lampje op de dashbord brand vrij geregeld. is er dan een sensor stuk?
- 12 antwoorden
- 1,7k weergaven
Hallo met Martin een vraagje over picanto uit 2007. De verlichting in de schakelaars van mist/voor en achter en achterruitverwarming doen het niet nu heb ik na veel zoeken een paar led-lampen t3 besteld maar die passen niet krijgt zo niet aangedraaid.Deze heb ik besteld iemand een goede link waar ik de juiste kan bestellen
Laatste antwoord door mannekkepis, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, Ik heb een vraag. Sinds een tijdje hoor ik een vreemd piepend geluid van achter mijn auto. Voornamelijk als is 90-100 kmh rij. Ik denk dat het met de rem te maken heeft, want als ik dan de rem iets indruk is het piepen voorbij. Het is een vrij hinderlijk geluid. Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat ik er mee kan of moet doen?
Laatste antwoord door jay-are, -
Piepende multiriem
door Gast LSNN86- 1 volger
- 16 antwoorden
- 4,2k weergaven
Koude start en stuuruitslag zorgt voor veel gepiep. Riem is vervangen door verkoper die niet in de buurt woont. Waarschijnlijk moet eea nagespannen worden bij de dynamo. Hoe doe ik dat voor deze Picanto?