Jump to content

nokkenassensor picanto 2004 vervangen maar brand weer

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Al veel gelezen hier over de nokkenassensor bij Kia's maar geen finale oplossing?

Ik heb een Kia Picanto van juli 2004. Vorige maand ging motormanagementlampje branden, uit laten lezen door garage (geen dealer); nokkenassensor.

Garage vertelde dat het een bekend probleem was, vermoedelijk niks aan de hand. Heb ook geen problemen tijdens rijden, stottert niet, niks.

Toch maar sensor laten vervangen (E 125,-), perfect, lampje uit en met een gerust hart weer rijden.

Nu, een maand later, brand motormanagementlampje weer. Nog niet uit laten lezen (laat ik morgen doen) maar als het weer melding nokkenassensor is, wat dan? En om welke foutcode zou het dan gaan?

Ik lees hier dat het kan dat je er niks van merkt als de nokkenas niet oke is? Dus terechte melding vd sensor in dat geval? Moet de garage dan alles uitbouwen om de nokkenas zelf te inspecteren? Ook lees ik over controleren krukasbout of deze goed vast zit...?

Over een maand gaan we met vakantie, wil ik toch wel graag met een gerust hart kunnen doen... zonder brandend lampje en met redelijke zekerheid dat alles oke is.

Iemand suggesties?

Alvast veel dank,

Karen

Posted

Gisteren had mijn man de auto mee, bij wegrijden 's morgens brandde t motormanagementlampje nog steeds. 's Middags na diverse stops bij wegrijden ging ineens lampje uit en is nu nog steeds uit.

Niemand een suggestie wat er aan de hand kan zijn?

Groet,

Karen

• 2 years later...
Posted

Hoi Allemaal,

Ik heb ook problemen met de nokkenascensor en wil die zelf vervangen maar heb geen idee waar dat ding zit.
Kan iemand mij uitleggen waar de nokkenassensor bij de Picanto uit 2006 zit?

Alvast bedank.