Picanto 1
2004->2011
Alles over de Kia Picanto 1 vind je hier
467 topics in dit forum
-
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Goedenavond, Van de week reed ik s'avonds op een file af en wilde ik mijn alarmlichten aan doen. Toen ontdekte ik dat het lampje van de schakelaar het niet doet. Nu heb ik de schakelaar uit het dashboard gehaald en zag ik dat er helemaal geen lampje inzit. Bij de dealer geweest en deze kon mij niet vertellen welk lampje er in hoort en dat ik maar een nieuwe schakelaar a €23,50 moet kopen (moet eerst besteld worden). Mijn vraag: weet iemand welk type lampje ik moet hebben? Mijn Picanto is een 1.1 ex uit 2005. Alvast bedankt voor de info. Mvg John van der Veen
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 3,1k weergaven
Ik heb een KIA Picanto uit 2010 waarvan de laatste tijd soms de komplete dashboardverlichting en achterlichten uitvallen. Op onderzoek uit gegaan want ik dacht aan een slechte zekering, volgens de gegevens in het instructieboekje zou het de 10 ampere zekering kunnen zijn die aangeduid wordt als 'Cluster'. Ik kan namelijk nergens een aanduiding vinden naar een andere zekering die voor deze verlichting is. Deze zekering verwijderd en doorgemeten, deze bleek gewoon goed te zijn. Vervolgens toch voor de zekerheid gewisseld met een andere zekering van 10A maar het probleem blijft. Er is geen peil op te trekken wanneer zoiets gebeurd maar wel zeer vervelend en vooralsnog he…
Laatste antwoord door picanto2010, -
- 2 antwoorden
- 3,1k weergaven
Beste mede kia rijders Ik ben Michel en trots eigenaar van een kia picanto uit 2005 waar ik altijd zonder problemen en met veel plezier in rond rij. Nu heb ik een probleempje en hoopte dat iemand van jullie mij misschien verder kan helpen. Sinds eergisteren is een deel van de dashboard verlichting uitgevallen (bezinemeter en snelheidsmeter) De andere verlichting op het midden console werken voor een groot gedeelte nog wel. Laatst een klein tikje tegen gegeven en toen sprongen ze weer deels aan, maar sinds eergisteren helpt die niet meer. Ik heb vandaag alle zekeringen nagelopen en ook de relais helaas zonder succes. Weet iemand van jullie wat ik hier aan kan doen a…
Laatste antwoord door Michel7394, -
- 2 antwoorden
- 1,4k weergaven
De radio/cd speler van mijn Picanto uit 2008 wil ik vervangen door een radio/navigatie. Is dit mogelijk met mijn 2 linkerhanden?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
Zoals in mijn introductiepost al gemeld, ben ik nieuw met een Kia Picanto uit 2004. Ik heb inmiddels een vraagbaak besteld, echter die komt pas over 5-8 werkdagen. In de tussentijd heb ik wat vragen die ik hopelijk hier kan stellen Als eerste weet ik niet of- en wanneer de distriebutieriem en automaat olie is vervangen. Hij heeft 60.000 gelopen, en de laatste beurt bij 56.000 gehad in december 2012. Er staat nergens in het boekje een melding over de distriebutieriem en automaatolie. Een zoektocht op internet leerde mij dat beide na 6 jaar of 90.000 km vervangen moeten worden. Als ik nu aanneem dat dat bij mij niet gebeurd is, dan is het qua kilometers geen probleem, …
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
- 2 antwoorden
- 4,7k weergaven
Hallo, Mijn vrouw heeft sinds een week een Kia picanto uit 2007. Overgenomen van vrienden die gingen emigreren naar Frankrijk. Nu brandt er continue het lampje van de abs en de handrem. Remvloeistof reservoir is goed gevuld dus dat is het niet wat betreft het rem lampje. Nu staat in de boekjes dat de combinatie van het branden van de twee lampen een probleen met de ebd of iets dergelijks is of abs. Ja dit was me al duidelijk. Ik dacht voor de apk even de lampjes eruit en keuren. Ja niet dus bij starten vam de auto moet het lampje wel gaan branden, dus afkeur. Nu wil ik mijn vrouw natuurlijk veilig de weg op hebben dus aan de computer bij het garagebedrijf. Oorzaak…
Laatste antwoord door fastback, -
- 10 antwoorden
- 13,4k weergaven
Hallo ik rij in een picantot 1.1 uit dec 2005 maar het lichtje van de management brand dus ik naar de garage en uit laten lezen. En ja hoor een sensor van de nokas moest vervangen worden. Inderdaad met de scope te zien was de oude overleden dus het lampje was uit. De volgende dag start ik de auto weer en ja hoor was het lampje weer. Iemand enig idee wat het kan wezen. dank u collega kia rijders mvg ron
Laatste antwoord door norrie, -
- 5 antwoorden
- 5,8k weergaven
Mijn zuster, heeft net als ik een Kia Picanto en deze moest naar de garage voor een jaarbeurt. De wagen heeft slechts 3500 km gereden in twee jaar tijd. De wagen heeft een kleine beurt gehad en er werd achteraf gezegd bij het afrekenen, dat ook de kleppen gesteld waren en dit altijd werd gedaan na twee jaar en stond dus ook op de rekening. Klopt dit wel, dat de kleppen van de picanto na twee jaar en bij weinig km gesteld moeten worden. Graag hoor ik jullie ractie.
Laatste antwoord door Jiskefet, -
- 23 antwoorden
- 28,5k weergaven
Mederijders, ik krijg over enkele dagen mijn Kia Picanto M-bition Airco . Ik wil zelf de speakers voorin vervangen door de Sony XS-F1324. Ik heb gelezen dat hier de 13 cm speakers in gaan. Heeft iemand foto's / handleiding hoe deze speakers te vervangen zijn? Waar moet ik op letten? Wat moet er losgeschroefd worden? Gaarne uw reactie! (Waarvoor dank!). Marco.
Laatste antwoord door SlamJam, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 4,3k weergaven
goedemorgen allen, wanneer ik vanuit stilstand optrek en rond de 40 á 60 km/u rij begint het lampje van mijn motormanagement te knipperen. en na een seconde of 5 stopt het knipperen. misschien dat 1 van jullie weet wat dit inhoudt? want op het internet kan ik niet specifiek iets vinden over dit probleem. met vriendelijke groet, Mike. kia picanto 1.0 d light 2007.
Laatste antwoord door kimtreinen, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
hele simpele vraag: hoe vervang ik de mistlampen van mijn kia picanto 2007? moet ik er helemaal mee de brug op of kan het met een krik ook gedaan worden? met vriendelijke groet, Mike
Laatste antwoord door ghost13, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Hoi, Weet iemand of er op de " inklapsleutel" ook garantie zit. Op dit moment moet ik geforceerd de sleutel in- en uitklappen, ik ben bang dat de sleutel een keer afbreekt. Ik weet van mijn vorige auto dat een sleutel aardig aan de prijs is. Auto is bijna 3 jaar oud. Roosje
Laatste antwoord door Smart, -
- 10 antwoorden
- 5,1k weergaven
Hallo, Ik ben van plan een Kia Picanto aan te schaffen. Ik heb vandaag een afspraak om een proefrit te maken in een Kia Picanto uit 2004 met 32000 km op de teller. Ik zou graag jullie advies vragen waar ik op moet letten, wat zijn er bijvoorbeeld veelvoorkomende problemen met de Kia Picanto? Bij voorbaat dank, Jordie Derksen
Laatste antwoord door Kiaky, -
- 23 antwoorden
- 4,2k weergaven
Af en toe kijk ik wel eens naar de picanto. Ik vraag me dan toch altijd af wat doen, nieuw kopen of gebruikt. Ze zeggen altijd bij nieuw rijd je met meteen een paar duizend euro minder de straat uit. Volgens mij gaat dat wel op voor de grotere auto;s maar voor de picanto ligt de prijs zoals ik dat nu kan zien behoorlijk bij elkaar dus is dit verschil volgens mij een stuk minder. Wat is jullie mening hierover, dus een nieuwe of twee jaar oud bijvoorbeeld.
Laatste antwoord door bigmac, -
- 10 antwoorden
- 3,9k weergaven
Hoi allemaal. Allereerst: tnx for having me! Ik heb sind 2 maanden een picanto uit 2004 met alle opties die daar op kunnen zitten. Dus ook mistlampen voor. Nu leek het mij leuk om zoals bij de nieuwe autos het mistlicht aan te laten gaan als je een bocht maakt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ov heeft iemand een schema van hoe de verlichting geschakeld is. Deze kan ik ook nergens vinden. Ik wilde eigenlijk deze lampen gewoon meeschakelen met het knipperlicht Alvast heel erg bedankt!! Bart
Laatste antwoord door Bcvdb, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 4,2k weergaven
Allen, 3 vragen: Dinsdag 11 december heb ik mijn Kia Picanto 1.0 sport uit 2005 APK laten keuren. Tevens heb ik de verlichting laten maken van de airco/ventilatie knop waar een ventilator icoontje staat met de stand 1, 2 ,3, 4. Hij is niet bij een Kia dealer gemaakt en de kosten waren rond de 80 euro alleen hiervoor omdat het kennelijk veel tijd duurde om het dashboard te verwijderen en het lampje te vervangen. 1. Kan het kloppen dat het vervangen van het dashboard veel werk is en is 80 euro hiervoor een normaal bedrag? Tevens lijkt de verlichting bij de toerentellen en tankinhoud sindsdien minder zichtbaar. De nummers 4, 5, 6 bij de toerentellen en het beginstreepj…
Laatste antwoord door xtra40, -
- 5 antwoorden
- 2,2k weergaven
goedemorgen, ik ben eigenlijk opzoek naar een sportgrill voor een kia picanto uit 2007, maar na uren het internet doorzocht te hebben kon ik nagenoeg niets vinden. dus ben ik de standaard grill eens van dichtbij gaan bekijken en volgens mij is het mogelijk om die iets te modificeren! heeft hier iemand ervaring mee? of is er iemand die een site weet waar ik die dingen kant en klaar kan kopen? Met vriendelijke groet, Mike
Laatste antwoord door Bob55, -
- 8 antwoorden
- 4,1k weergaven
goededag, ik ben de trotse eigenaar van een kia picanto uit 2007. en heb onlangs nieuwe velgen gekocht voor onder de kia, maar de bijgeleverde banden waren te groot en liepen dus aan in mijn wielkast nu is mijn vraag wat zijn de juiste afmetingen voor de banden die om de velgen kunnen. afmetingen 15 inch 195 6j et 42 met vriendelijke groet, Mike
Laatste antwoord door ghost13, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoi Picanto-rijders, Ik ben al even niet op het forum geweest, maar ik heb nu toch weer een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden. Het betreft een set winterbanden op stalen velg die ik kan overnemen van iemand.... Vraag is: gaat dit passen? 175/70/R13 4 x 100 ET 46 naaf 55 Ik reed afgelopen winter namelijk op banden van de Yaris die ik niet meer heb. De maat daarvan was 175/65/R14. Het paste opzicht wel (steek e.d. waren gelijk), ware het niet dat als er een kuil in de weg zat of iets dat de banden in de wielkassen liepen. Haha, dat moet ik met de aanschaf van een nieuwe set natuurlijk wel zien te voorkomen. Bedankt weer allen! Mies
Laatste antwoord door Farino, -
- 1 volger
- 14 antwoorden
- 9,8k weergaven
Hallo, Ik vroeg me af of er OBD-uitlees software bestaat voor de Picanto. Zoiets als Vag-com voor de VAG groep en Vol-FCR voor Volvo. Ik heb een OBD-II kabel aangeschaft, in eerste instantie voor de Volvo, maar leek me leuk om de Picanto er ook mee uit te kunnen lezen. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door Tzeunis, -
Thuiskomer/reservewiel gevraag voor 2006 Picanto
door Gast Jaap van Deursen- 4 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hallo mede Picantisten, Wie heeft voor mij een thuiskomer/reservewiel te koop met krik voor een 2006 Picanto? Dit i.v.m. nare ervaring met een lekke band in Frankrijk. De compressor met de kit bood geen soelaas. Graag hoor ik van iemand. Of heeft iemand een andere tip/goed idee? Met vriendelijke groet.
-
- 0 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo mede Kia liefhebbers, Sinds een poosje is de verlichting achter de tellerunit half stuk, dus ik wil deze graag repareren. Kan iemand mij alleen vertellen hoe dat in z'n werk gaat? Heb alleen ervaring met Volvo's, bij ons model V70 moet namelijk het hele bovendek van het dashboard eraf om de tellerunit eruit te kunnen krijgen, terwijl bij het nieuwe model je de tellerunit zo door het stuur kunt pakken. Hoe gaat dat bij de Picanto? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Picanto-1.0-LX, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Mijn excuses als ik verkeert zit hier. Behuizing vervagen van de Kia Picanto 1.0 LX. Ik heb een Kia Picanto 1.0 LX gekocht en binnen ziten er redelijk wat krassen op, ik wil graag de behuizing vervangen van de deuren. de behuizing is van plastic dus dat moet denk ik wel gaan. Wat ik wil vervangen is de voordeuren en de achterdeuren. Als iemand ze tweedehands aan bied roep maar! Ook wil ik graag weten hoeveel ze nieuw kosten.
Laatste antwoord door nesoor, -
- 1 volger
- 6 antwoorden
- 4,8k weergaven
Hallo, Sinds 3 maanden ben ik de trotse eigenaar van een Kia Picanto LX uit 2007. Tot vorige week dik tevreden, maar nu begint het. De auto houd soms erg in op de autosnelweg. Hij zakt dan terug tot een 100km per uur en plankgas komt hij niet boven de 110 km per uur. Toerental loopt niet op, geen lampjes geen rook, alleen een soort gebrom komt er bij de motor vandaan. Ben maandag bij de dealer geweest en ze hebben hem uitgelezen maar kwam niks uit. Vandaag weer op de autosnelweg en daar gingen we weer. Meteen richting dealer, stukje van de autosnelweg afgeweest dus zachter gereden, daarna weer de autosnelweg op en er was niks meer aan de hand. Dit is nu al 3x voo…
Laatste antwoord door riodriver, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Goedendag, Vorige week hebben ik en mijn vrouw een Kia Picanto LX 2005 gekocht. Met het inbouwen van een nieuwe autoradio kwam ik erachter dat er geen spanning (12v) staat op de sleutelstand ACC. Het lijkt mij dat in de ACC sleutelstand spanning aanwezig dient te zijn en dat de blower aan gaat?? Ben al in beide zekeringboxen geweest maar kan het niet vinden? Wie o wie heeft de oplossing? Alvast bedankt. Groet,
Laatste antwoord door picanto newbe,