Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Mistlicht meeschakelen met knipperlicht

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal.

Allereerst: tnx for having me!

Ik heb sind 2 maanden een picanto uit 2004 met alle opties die daar op kunnen zitten. Dus ook mistlampen voor.

Nu leek het mij leuk om zoals bij de nieuwe autos het mistlicht aan te laten gaan als je een bocht maakt.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ov heeft iemand een schema van hoe de verlichting geschakeld is. Deze kan ik ook nergens vinden.

Ik wilde eigenlijk deze lampen gewoon meeschakelen met het knipperlicht

Alvast heel erg bedankt!!

Bart

Geplaatst

Zoek eens naar bochtverlichtingsmodules met Google.

Wel met de opmerking dat de meeste modules die ik vind niet helemaal voldoen

aan de wetgeving: bij snelheden boven 50kmh mag dit volgens mij niet meer werken.

Ik weet dat Hella een set had die voldeed, maar DIE kan ik dus niet meer vinden...

Geplaatst
Zoek eens naar bochtverlichtingsmodules met Google.

Wel met de opmerking dat de meeste modules die ik vind niet helemaal voldoen

aan de wetgeving: bij snelheden boven 50kmh mag dit volgens mij niet meer werken.

Ik weet dat Hella een set had die voldeed, maar DIE kan ik dus niet meer vinden...

is dat zo? De bochtverlichting in de Ceed blijft gewoon boven die snelheid werken.
Geplaatst

het gaat om de mistlampen die aangaan bij een bocht nemen, cee'd heeft ( in mijn geval ) meesturende koplampen, de mistlampen die onderin de bumper zitten blijven bij een bocht nemen gewoon uit

Geplaatst

Meesturende lampen is dynamische bochtverlichting, die mag volgens mij idd bij iedere snelheid en ook zowel groot- als dimlicht.

Statische bochtverlichting (met de mistlampen of speciale armaturen) is voor zover ik weet niet toegestaan (of nuttig) boven 50kmh.

Ik heb nog wel een set van Hella gevonden, maar dat is incl. speciale lampen. Die gebruikt ook een "giersensor" naast de input van richtingaanwijzer en snelheidssignaal, waardoor ook bij zijdelingse verplaatsingen ZONDER richting aan te geven het systeem werkt.

Na inbouw moet je die dan ijken op de snelheid door bij 50kmh je alarmlichten aan te zetten of zoiets....

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Die modules zijn wel makkelijk ja, zoiets zoek ik.

Maar ik wist niet dat het bij 50 km per uur niet meer mag werken... want hij doet het anders natuurlijk ook als ik van rijbaan wissel op de snelweg.

Had je een link van die set van Hella waar alles op zit. Zal wel prijzig zijn verwacht ik.

Alvast bedankt allemaal!!

Bart

Geplaatst

Ik zit op mijn werk achter een URL-filter, dus kan niet zoeken :-(

Maar Google eens op Hella Dynaview Evo2

Ik meen dat je dan rond de EUR.300 kwijt bent en dat is een set met

extra te plaatsen lampen, dus die moet je ook nog ergens kwijt kunnen...

Geplaatst
Hoi Allemaal,

Die modules zijn wel makkelijk ja, zoiets zoek ik.

Maar ik wist niet dat het bij 50 km per uur niet meer mag werken... want hij doet het anders natuurlijk ook als ik van rijbaan wissel op de snelweg.

Had je een link van die set van Hella waar alles op zit. Zal wel prijzig zijn verwacht ik.

Alvast bedankt allemaal!!

Bart

In de wet is niks opgenomen over de snelheid waarbij de bochtverlichting niet meer mag werken, tenminste niet kunnen vinden.

Bij de Ceed werkt de verlichting pas bij een bepaalde draaihoek (de statische verlichting), boven de 50 werkt deze trouwens nog wel. Maar bij de Ceed is het alleen gekoppeld aan de stuuruitslag, en is niet gekoppeld aan de knipperlicht. Tevens zijn de stuuruitslagen op de snelweg zo klein dat daar de verlichting nooit aangaat.

Geplaatst

wat je beter zou kunnen doen is de mistlampen vervangen voor een led variant en er een dagrijverlichting schakeling in maken

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik heb middels een setje besteld bij Xeonverlichting.nl. Het setje dat eerder al gelinkt werd via Ebay.

Alleen heb ik hem nu voor 55 euro. incl verzendkosten.

Nu zit ik me af te vragen... Is het slim deze functie in/uitschakelaarbaar te maken? Als dat is heb een extra schakelaar nodig in mijn auto.

Heb hiervoor nog 1 plekje vrij. Aan de andere kant van de airco schakelaar. Weet iemand hoe ik aan zo een schakelaar kan komen? Dus eigenlijk een airco schakelaar zonder de tekst erop?

Alvast bedankt!

Bart

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...