Roderik Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Af en toe kijk ik wel eens naar de picanto. Ik vraag me dan toch altijd af wat doen, nieuw kopen of gebruikt. Ze zeggen altijd bij nieuw rijd je met meteen een paar duizend euro minder de straat uit. Volgens mij gaat dat wel op voor de grotere auto;s maar voor de picanto ligt de prijs zoals ik dat nu kan zien behoorlijk bij elkaar dus is dit verschil volgens mij een stuk minder. Wat is jullie mening hierover, dus een nieuwe of twee jaar oud bijvoorbeeld. Quote
Guest Jantje Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Af en toe kijk ik wel eens naar de picanto.Ik vraag me dan toch altijd af wat doen, nieuw kopen of gebruikt. Ze zeggen altijd bij nieuw rijd je met meteen een paar duizend euro minder de straat uit. Volgens mij gaat dat wel op voor de grotere auto;s maar voor de picanto ligt de prijs zoals ik dat nu kan zien behoorlijk bij elkaar dus is dit verschil volgens mij een stuk minder. Wat is jullie mening hierover, dus een nieuwe of twee jaar oud bijvoorbeeld. voor kleinere auto's geldt dit niet zo heel erg als voor de grotere auto's. Maar een 2e hands met lage kilometerstand scheelt natuurlijk wel. Dat wordt bij een kleine auto als de picanto of aygo toch een persoonlijke keuze. Quote
BaBaCC Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Blijft altijd een lastige keuze en ligt er aan wat je onder "gebruikt" verstaat. Een paar jaar oud of (zeer) jong gebruikt of demo met lage kilometrage. Ook beschikbaar budget is daarbij niet geheel van ondergeschikt belang. Wat onder de streep moet worden bijbetaald, is vaak ook bepalend voor de te maken keuze. Een Picanto van 2 jaar oud, zoals jij schetst, is vanzelfsprekend voordeliger dan een nieuwe. Een niet geheel onbelangrijk aspect is dat je dan ook praat over het "vorige" model, wat ook bepalend is voor de vraagprijs. Vergeet niet dat je bij een nieuwe ook meteen 7 jaar garantie hebt. Ook niet geheel onbelangrijk. Zoals je zelf al opmerkt, is en blijft het een lastige afweging, waarbij een ander je helaas niet kan adviseren. Succes! Barry Quote
Peterrrrr Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Ik zou het wel weten, ik zou een mooie 2e handse van 2007 kopen met airco en 25.000km ! Zou dan wel licht blauw nemen, dan ben je voor € 6250,- klaar ! hehehe. Met andere woorden, de auto van mijn vrouw staat te koop, het is vaak een geldkwestie van wat je uit wil geven.... Quote
Roderik Posted April 13, 2010 Author Posted April 13, 2010 @ Peterrrr Heb jij idee hoelang de Picanto nog mee loopt? Staat er al een nieuw model op de planning o.i.d. Begin volgend jaar is de planning eens te kijken naar een leuke auto voor mezelf Quote
Peterrrrr Posted April 13, 2010 Posted April 13, 2010 Ik heb wel eens gehoord dat begin 2011 een vervanger voor de picanto komt, maar of dat waar is ? Quote
KIASOULAP Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 ... en dan nog? Ieder model is verouderd op het moment dat je de showroom uitrijdt. 't Is een grappig autootje, en als de picanto op dat moment aan jouw eisen voldoet, waarom niet? Quote
Guest GreyGriffin Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 Hallo Roderik, De forumleden hierboven hebben al een hoop wijze geluiden laten horen. Ik wil er graag nog Quote
Crum Posted April 14, 2010 Posted April 14, 2010 bij een nieuwe doet het eerste krasje wel meer zeer.. tuurlijk, op een nieuwe schrijf je wel wat af, qua model is het wat je zelf mooier/leuker vind. voor de motor maakt het niet veel uit, het oude model picanto is iets feller qua onderhoud, tja. een oudere auto heeft wat meer onderhoud nodig, maar de picanto's die wij in onderhoud hebben, vertonen geen extra mankementen o.i.d., op dat punt betrouwbare auto's.. je kan ook een mooie m-bition uit 2006 nemen, heb je ook gelijk licht metalen velgjes en nog wat extra dingen erbij, als je die van mij neemt in ieder geval Quote
nortukker Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Hallo Roderick, Ik heb toevallig zaterdag een picanto voor mijn vrouw gekocht en deze is van 2008 de executive met diverse acc. Een km stand van 4.500. en hij ziet er uit als nieuw voor de somma van 8.000 euro. Quote
Roderik Posted April 19, 2010 Author Posted April 19, 2010 @nortukker Hoeveel moest je voor dezelfde uitvoering nieuw betalen? En dit nog overwogen? Quote
infra Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 Ik vind, dat de prijzen van een jonge tweede hands toch behoorlijk dicht bij de nieuwprijs liggen. Ook ik heb een gebruikte overwogen, toen ik zag hoe een buur met zijn auto omging en het eerder genoemde overzag, werd het een nieuwe Picanto. Het blijft echter moeilijk, dat is waar. Quote
Martin Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 het is afhankelijk van de eventuele ''aanbieding'' die je tegenkomt. Wij hebben 3 jaar geleden na onze eigenlijke zoektocht voor een nieuwe Pica toch gekozen voor een zeer jonge 2e hands (had toen slechts 5000km en 1,5 jaar oud..), scheelt toch weer de nodige euri's. Na enkele jaren merk je toch dat je iets minder afschrijft dan een volledige nieuwe auto (en de Picanto blijkt redelijk waardevast) Oh ja; wat betreft de garantie, die is tegenwoordig ook 7 jaar ook voor de pica dus .... Quote
Guest Jantje Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 het is afhankelijk van de eventuele ''aanbieding'' die je tegenkomt. Wij hebben 3 jaar geleden na onze eigenlijke zoektocht voor een nieuwe Pica toch gekozen voor een zeer jonge 2e hands (had toen slechts 5000km en 1,5 jaar oud..), scheelt toch weer de nodige euri's. Na enkele jaren merk je toch dat je iets minder afschrijft dan een volledige nieuwe auto (en de Picanto blijkt redelijk waardevast)Oh ja; wat betreft de garantie, die is tegenwoordig ook 7 jaar ook voor de pica dus .... ja op nieuw afgeleverde.. niet op al rond rijdende modellen.. Quote
Roderik Posted April 30, 2010 Author Posted April 30, 2010 Afgelopen weken het allemaal nog eens bekeken en tot de conclusie gekomen dat voor mij lengte de picanto waarschijnlijk te klein is. Heb dan ook nu besloten te wachtten op Venga Occasions, over een jaar of 2 met 50 Quote
nortukker Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Hallo Roderik, Een nieuwe picanto in deze uitvoering kost ong. €12.500,= omdat er nog extra acc. op zitten. gr.Tom. 1 Quote
Woeper Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 (edited) Zelf kiezen we het liefst voor een nieuwe , waarom omdat we zeker zijn hoe er met de auto wordt omgegaan, bovendien (en zonder ego) gaan we altijd zuinig met onze nieuwe auto's om. Bij een 2e hands kan je een goede auto treffen, maar ook een auto waar niet zuinig mee omgegaan is of zelfs schade heeft gehad, dit laatste hoeft geen probleem te zijn als de schadeherstel goed is uitgevoerd, maar heeft bij bepaalde dealers toch invloed op de inruilprijs als je de auto weer wilt inruilen . En zoals hier al eens aangegeven niets rijd zo lekker als een nieuwe auto Edited May 1, 2010 by Woeper Quote
Url Posted May 1, 2010 Posted May 1, 2010 Waarom kijk je dan ook niet voor een RIO 2de hands als een pica to klein is, of vind je die niks? Quote
Roderik Posted May 26, 2010 Author Posted May 26, 2010 (edited) http://www.autoweek.nl/weblog/2081/Kias-mooier-dan-Hyundais http://www.autoweek.nl/autonieuws/14194/Nieuwe-Kia-Picanto-en-Rio-in-2011 Volgens dit stukje komt er begin 2011 een nieuwe picanto Edited May 26, 2010 by Roderik Quote
riodriver Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 kijk eens voor een demo ergens bij een dealer zit vaak lekker veel op waar je vaak niet voor of veel betaald. Quote
picanto22-6-2010 Posted June 22, 2010 Posted June 22, 2010 net een nieuwe picanto Seven voor 8000€ gekocht, met 7 jaar garantie. Heb hiervoor veel onderhoud gehad aan de auto's, dus voor mij is dit een grote besparing op de onkosten. weet nu wat ik per jaar kwijt ben aan kosten, en dat is veel minder dan afgelopen jaren marc Quote
Smart Posted June 23, 2010 Posted June 23, 2010 Welkom op het forum. Veel plezier met je aankoop! Quote
bigmac Posted September 7, 2012 Posted September 7, 2012 Even een overzichtje van mijn laatste 3 auto's die vergelijkbaar in klasse/grootte/motor zijn, allemaal 1.0 liter 3 cilinder en 30.000-35.000 km per jaar, Occasion tegenover Nieuw: 8 jaar oude Daihatsu Sirion: 1 op 17,2 onderhoud 599/jaar belasting 240/jaar benzine (@1,80):3349/jaar= totaal EUR 4188 /jaar 10 jaar oude Daihatsu Sirion:1op 17,5 onderhoud 1031/jaar belasting 240/jaar benzine(@1,80): 3247/jaar= totaal EUR 4518/jaar Nieuwe Kia Picanto 1.0 2011:1 op 19,5 onderhoud: 436/jaar belasting 00/jaar benzine(@1,80: 2961/jaar = totaal EUR 3397/jaar De Kia verdient zichzelf dus terug. Quote
bigmac Posted January 24, 2013 Posted January 24, 2013 Dat de top 15 meest waardevaste auto’s voornamelijk uit kleine auto’s bestaat is niet zo verwonderlijk. Niet alleen de vraag naar deze auto’s maar ook de lage nieuwprijs in verhouding tot de restwaarde pakt gunstig uit. Van Autotelex : Top 15 Hoogste restwaarde Notering Merk / Model Datum introductie Restwaarde % 1 Volkswagen Up! sep-11 69,4 "Nieuw model, sterk imago, concurrerend geprijsd" 2 Skoda Citigo / Seat Mii 69,2 "Zie 1, maar iets minder sterk imago, bovendien iets later op de markt" 3 Kia Picanto......april 11.....................69,1 (is restwaarde na 36 maand bij gemiddelde KM-stand) "Vorig jaar nummer 1, nog steeds bovengemiddelde afwerking en materiaalgebruik en met 7 jaar garantie" 4 Citroën C1 / Peugeot 107 / Toyota Aygo jun-05 68,9 "Onverminderd populair, goedkoop in gebruik en aanschaf" 5 Mini (Hatchback) nov-06 67,3 "Bijna onaantastbaar imago" 6 Fiat 500 nov-07 67,0 "Sterk imago en aantrekkelijk uiterlijk" 7 Citroën DS3 jan-10 65,1 "Aansprekend gedurfd uiterlijk, fraaie afwerking" 8 Ford Ka okt-08 64,2 "Goede reputatie, degelijk en aansprekend uiterlijk, ook van binnen" 9 Nissan Juke sep-10 64,0 "Opvallende en gedurfde verschijning, vernieuwend concept" 10 Volkswagen Polo jun-09 63,8 "Combinatie van imago en uiterlijk" 11 Honda Jazz nov-08 63,7 12 Skoda Yeti 63,2 13 Toyota Yaris okt-11 63,1 14 Mazda CX-5 jan-12 62,9 15 Audi Q3 jun-11 62,7 Restwaarde percentages zijn gebaseerd op de Autotelex Verkoopwaarde; brandstof benzine, leeftijd van 36 maanden en een gemiddelde KM-stand. Modellen met (nog) geringe verkoopaantallen zijn niet meegenomen. Daar waar de leeftijd van 36 maanden nog niet is bereikt ten opzichte van de datum introductie is gebruik gemaakt van een toekomstige inschatting Quote
Recommended Posts