fastback Posted May 22, 2013 Share Posted May 22, 2013 Hallo, Mijn vrouw heeft sinds een week een Kia picanto uit 2007. Overgenomen van vrienden die gingen emigreren naar Frankrijk. Nu brandt er continue het lampje van de abs en de handrem. Remvloeistof reservoir is goed gevuld dus dat is het niet wat betreft het rem lampje. Nu staat in de boekjes dat de combinatie van het branden van de twee lampen een probleen met de ebd of iets dergelijks is of abs. Ja dit was me al duidelijk. Ik dacht voor de apk even de lampjes eruit en keuren. Ja niet dus bij starten vam de auto moet het lampje wel gaan branden, dus afkeur. Nu wil ik mijn vrouw natuurlijk veilig de weg op hebben dus aan de computer bij het garagebedrijf. Oorzaak twee sensoren, links en rechtsvoor. Dealer gebeld en schrok van de prijs 110 euro exclusief b.t.w. voor een sensor met kabeltje. Weet iemand een goedkoper adres voor deze kabels??????? Nu lees ik ook vaak dat de abs ring gebroken kan zijn. Zit deze bij de picanto in het wiellager of ergens anders en kan de storing die de computer aangeeft ook hiet op duiden of is het echt de sensor????? Nou ik hoop op wat reactie. Met vriendelijke groet Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted May 23, 2013 Share Posted May 23, 2013 bekijk eerst de abs ringen maar eens, zitten op de homokineet, je hoeft er niks voor te demonteren. Verder vraag of de storing die de computer aangeeft echt de sensor is, misschien wel makkelijk om de storingscode te noemen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fastback Posted May 23, 2013 Author Share Posted May 23, 2013 ABS ringen zijn bekeken en die waren niet stuk. Code zal ik moeten navragen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts