Jump to content

Aanschaf Kia Picanto 2004

jordiederksen

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben van plan een Kia Picanto aan te schaffen.

Ik heb vandaag een afspraak om een proefrit te maken in een Kia Picanto uit 2004 met 32000 km op de teller.

Ik zou graag jullie advies vragen waar ik op moet letten, wat zijn er bijvoorbeeld veelvoorkomende problemen met de Kia Picanto?

Bij voorbaat dank,

Jordie Derksen

De beruchte krukas...

Of was dat alleen uit één jaargang ?

Verder heeft de auto erg weinig gereden en dus waarschijnlijk alleen korte ritjes.

Probeer de historie te achterhalen en het onderhoudsboekje te bekijken.

Als het een binnenslaper is geweest kun je er nog lang plezier van hebben.

Suc6

Idd, zeer weinig kms voor een wagen van bouwjaar 2004.

Als je ook van plan bent om korte afstanden te doen, is dat ok.

Als je echter er meteen veel en langere afstanden mee wilt rijden, dan best oppassen.

Motor is dat niet gewoon, en opletten voor bekende probleem van join de coulasse. (is belgisch frans:-))

Heb dat ooit eens voorgehad met een opel kadett, is wel al heel lang geleden (jaren '90), mss dat sindsdien motoren er beter tegen bestand zijn.

Een collega kon ook een keer een auto op leeftijd kopen met zeer weinig kms gelopen. Ik zei hem: dat is vast omdat die auto driekwart van de tijd bij de garage staat vanwege problemen. (we hebben het hier over een Lada). Hij kwam er later achter dat hij zelf ook niet veel aan het rijden toekwam, behalve naar zijn reparateur.

HéHé bicmac, we hebben het hier wel over een Kia hè en geen Lada.

En eh, picaman... een motor heeft geen geheugen hoor.

Die doet het of niet.

Dat er hier en daar wat roet zou kunnen zitten, dat kan best, maar dat gaat er bij langere ritten juist uit.

btw mijn eigen auto is exact een jaar geleden gekocht met 5,5jr met 29000km op de teller en heeft er nu probleemloos 12300 km bij gereden.

Maar ja, dat is dan ook een Fiat, haha!

Hallo,

Ik heb inmiddels op marktplaats een kia picanto uit 2008 gevonden met 49000 km op de teller.

Ik heb de eigenaar gemaild, en wacht op reactie. Ik wil graag een proefrit gaan maken iemand ideëen waar ik op moet letten.

Heb zelf niet bijzonder veel verstand van auto's. Dit wil ik met de aanschaf van deze eerste auto wel gaan uitbreiden.

Je moet maar durven. Ik ken verhalen over deze manier van kopen ....

Kan beter naar een (merk)- dealer gaan en iets meer betalen, dan weet je wat en waar je koopt. Kan je nog eens teruggaan als je problemen hebt. Zo'n daeler heeft een naam hoog te houden, en stoot de rotzooi af naar de handel. ( Of doorsparen en een nieuwe kopen, 7 jaar garantie, en hoge inruilwaarde.)

Heb zelf niet bijzonder veel verstand van auto's. Dit wil ik met de aanschaf van deze eerste auto wel gaan uitbreiden.

Neem iemand mee die dat wel heeft :wink:

Nogmaals, vraag historie na, desnoods via de dealer van de eigenaar.

Wat je ook kunt doen is de verkoper een ANWB keuring te laten doen.

Eventueel voor gedeelde kosten.

Zo heb ik ook ooit een prima auto op marktplaats gekocht.

Niks mis mee.

Neem iemand mee die er wel verstand van heeft, en idd de site van de rdw kenteken checken. Hoe lang heeft de eigenaar de auto, als hij hem pas heeft waarom gaat hij dan weg. Zelf al tientallen auto's gekocht en verkocht via marktplaats. Gewoon goed opletten. Veel succes

Goede afspraak omruil of geld terug garatie een tot drie maanden maken

Zeer zuinig autotje bij rustig rij gedrag heb er in de vakantie ( gehuurd) mee gereden

stads verkeer (file rijden) de bergen in klimmen in zijn 1 allemaal B weggetjes minimaal 1:20

Vandaar dat we de Aygo hebben ingeruild voor een nieuwe picanto

veel plezier met de aankoop