Mies_22 Geplaatst 8 November, 2012 Geplaatst 8 November, 2012 Hoi Picanto-rijders, Ik ben al even niet op het forum geweest, maar ik heb nu toch weer een vraag waar ik geen duidelijk antwoord op kan vinden. Het betreft een set winterbanden op stalen velg die ik kan overnemen van iemand.... Vraag is: gaat dit passen? 175/70/R13 4 x 100 ET 46 naaf 55 Ik reed afgelopen winter namelijk op banden van de Yaris die ik niet meer heb. De maat daarvan was 175/65/R14. Het paste opzicht wel (steek e.d. waren gelijk), ware het niet dat als er een kuil in de weg zat of iets dat de banden in de wielkassen liepen. Haha, dat moet ik met de aanschaf van een nieuwe set natuurlijk wel zien te voorkomen. Bedankt weer allen! Mies Quote
phoenix2149 Geplaatst 8 November, 2012 Geplaatst 8 November, 2012 Denk dat het net wel gaat kunnen. Het is bijna 4% afwijkend en de grens ligt over het algemeen bij 5%. Of de ET en naaf waarde acceptabel is weet ik niet, te weinig gaas van gegeten. Hou er wel rekening mee, als het past, dat je dus bijna 4 km/h harder rijd dan je gewend bent bij dezelfde snelheid op je teller. Quote
Specialmade Geplaatst 8 November, 2012 Geplaatst 8 November, 2012 @Mies22, Voor wat betreft de banden is dit geen probleem. Ik kan/heb niet gekeken naar de ET waarde. Suc6 Grtz. Specialmade Quote
phoenix2149 Geplaatst 11 November, 2012 Geplaatst 11 November, 2012 Heb even gekeken op de stalen velgen (origineel kia picanto) die ik heb liggen voor mijn winterbanden. Uit wat er op staat haal ik dat de ET waarde 49 is. Quote
Mies_22 Geplaatst 12 November, 2012 Topic Starter Geplaatst 12 November, 2012 Vriendelijk bedankt weer voor jullie antwoorden! Hier kan ik wel wat mee. Groetjes en een fijne dag allen! Quote
Farino Geplaatst 24 November, 2012 Geplaatst 24 November, 2012 Ik heb winterbanden voor je van een KIA Picanto, nieuw model slechts 2.000 km op gereden. Bridgestone Blizzak 165/60/14, zijn nieuw. Heb er ook nog wieldoppen bij. Mail me maar anders: knipko@hotmail.com Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.