Jump to content
 
samsungguy

Probleem mistlampen voor

Recommended Posts

Beste Leden,

Sinds kort ben ik in het bezit van de Kia Picanto 2005 LX, in deze model zitten geen voor mistlampen in, terwijl de aansluitingen er wel allemaal zitten in het middenconsole en voor bij de bumper. het enigste wat ik moest hebben is een nieuwe mist lampen set en een relais en de schakelaar voor in het middenconsole. De mistlicht schakelaar en de blauwe blokje relais komen uit een sloop auto vandaan, de mistlampen nieuw besteld en ook nieuwe gloei lampen, de gloeilampen zijn verstralers. ik heb dus alles vandaag ingebouwd zelf de kapjes eruit gezaagd. Ik heb de mistlampen erin geplaatst plus de schakelaar en de relais. maar nu heb ik het probleem dat de mistlampen aanblijven staan bij dimlicht, bij stadslicht gaan ze wel uit. ik heb daarna de schakelaar los gekoppeld en weer geprobeerd de mistlampen blijven gewoon aanstaan bij dimlicht zonder de tussenkomst van de schakelaar, ik heb nog de relais erin en eruit gehaald en je hoorde wel de klikjes in de relais wie heeft de oplossing? wat is het probleem dat de mistlampen aanblijven bij dimlicht het leek mij zo simpel mistlampen erin met gloeilampen die verstralers zijn en de schakelaar en relais en voila klaar niet dus, deze mist lampen blijven aanstaan wie heeft de gouden oplossing?

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 uur geleden, samsungguy zei:

Beste Leden,

Sinds kort ben ik in het bezit van de Kia Picanto 2005 LX, in deze model zitten geen voor mistlampen in, terwijl de aansluitingen er wel allemaal zitten in het middenconsole en voor bij de bumper. het enigste wat ik moest hebben is een nieuwe mist lampen set en een relais en de schakelaar voor in het middenconsole. De mistlicht schakelaar en de blauwe blokje relais komen uit een sloop auto vandaan, de mistlampen nieuw besteld en ook nieuwe gloei lampen, de gloeilampen zijn verstralers. ik heb dus alles vandaag ingebouwd zelf de kapjes eruit gezaagd. Ik heb de mistlampen erin geplaatst plus de schakelaar en de relais. maar nu heb ik het probleem dat de mistlampen aanblijven staan bij dimlicht, bij stadslicht gaan ze wel uit. ik heb daarna de schakelaar los gekoppeld en weer geprobeerd de mistlampen blijven gewoon aanstaan bij dimlicht zonder de tussenkomst van de schakelaar, ik heb nog de relais erin en eruit gehaald en je hoorde wel de klikjes in de relais wie heeft de oplossing? wat is het probleem dat de mistlampen aanblijven bij dimlicht het leek mij zo simpel mistlampen erin met gloeilampen die verstralers zijn en de schakelaar en relais en voila klaar niet dus, deze mist lampen blijven aanstaan wie heeft de gouden oplossing?

Aantal updates: De schakelaar werkt wel op de stadslichten met aan en uit, zet ik de dimlicht aan dan werkt het niet en blijven de mistlampen aan, als ik de schakelaar los gekoppeld heb blijven ze zelfs nog aan op de dimlicht terwijl de schakelaar niet is aangesloten. De relais als ik die losjes erin druk en weer eruit haal gaan ze wel uit en druk ik er weer in blijven ze aan en je hoort in de relais wel klikjes.

Ik heb inmiddels de stekkers bij de gloeilampen los gekoppeld en de schakelaar weer aangesloten maar de schakelaar blijft branden op dimlicht dan werkt de aan en uit niet, schakel ik terug naar stadslicht dan werkt de schakelaar wel met aan en uit en gaat het lampje wel uit. ik heb daarna de schakelaar los gekoppeld en de relais onder de motorkop erin en eruit gehaald en de relais maakt dan nog steeds klikjes en blijft er continustroom opstaan met de dimlicht schakel ik terug naar stadslicht dan hoor je geen klikjes in de relais, wie weet wat dit probleem is?.

Edited by samsungguy
Link to post
Share on other sites

Je hoeft niet je hele bericht te quoten bij een reactie; dat staat er immers direct boven nog een keer...

Kun je de polariteit meten aan de spoel van het relais? Of de stroom door de spoel niet ineens andersom gaat lopen met dimlicht aan. Want dat zou kunnen duiden op een probleem met de massa.

Meestal is het zo dat de schakelaar voor mistlicht pas voeding krijgt als het stadslicht aan is, dus met de schakelaar mistlicht aan gaan deze mee aan en uit met de stadslichten. En omdat die aan blijven als je je dimlicht aan zet blijven ze aan, maar horen wel uit te gaan als je de mistlichtschakelaar uit zet.
Wat gebeurt er met mistlicht aan, dimlicht aan en dan omschakelen naar grootlicht?

Link to post
Share on other sites
3 uur geleden, Murcielaygo zei:

Je hoeft niet je hele bericht te quoten bij een reactie; dat staat er immers direct boven nog een keer...

Kun je de polariteit meten aan de spoel van het relais? Of de stroom door de spoel niet ineens andersom gaat lopen met dimlicht aan. Want dat zou kunnen duiden op een probleem met de massa.

Meestal is het zo dat de schakelaar voor mistlicht pas voeding krijgt als het stadslicht aan is, dus met de schakelaar mistlicht aan gaan deze mee aan en uit met de stadslichten. En omdat die aan blijven als je je dimlicht aan zet blijven ze aan, maar horen wel uit te gaan als je de mistlichtschakelaar uit zet.
Wat gebeurt er met mistlicht aan, dimlicht aan en dan omschakelen naar grootlicht?

als ik de lichtschakelaar los koppel dan blijven ze nog aanstaan op dimlicht.

Link to post
Share on other sites
  • Solution

Welke schakelaar koppel je dan los? Die van de mistlampen?
En wat gebeurt er bij grootlicht?
Er lijkt echt wat mis met de bedrading.
Of je hebt een relais dat wel past, maar eigenlijk niet het juiste is...
Spoelpolariteit al gemeten?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By JayR
      Ik heb een heel vreemd probleem met de koppeling van mijn Rio (1.2 benzine, bj 2012, ca 70.000 km).
       
      De koppeling werkt normaal gesproken prima, zelfs wegrijden gaat goed (voor een Rio). Slipt niet, ongeacht hoeveel gas je geeft of in welke versnelling.
       
      Alleen, heel soms (is me nu 2 keer overkomen in 2 maanden tijd), na een tijd rijden (uur of zo) en in beide gevallen was het warm, dan gebeurt er dit:
       
      eerst voel je dat het meer kracht kost om de koppeling in te trappen
      je voelt ook dat je het pedaal steeds verder los moet laten voordat de koppeling weer aangrijpt
      uiteindelijk grijpt de koppeling helemaal niet meer aan, je kan stopppen, in 1e versnelling zetten en koppelingspedaal loslaten: er gebeurt niets, gasgeven en alleen het toerental loopt op
      circa 10 minuten wachten: alles werkt weer normaal, geen spoor van slippen te bekennen
       
      Iemand een idee ?
       
      Het lijkt wel alsof het systeem zelf druk opbouwt in het hydraulische systeem en de koppeling laat onkoppelen. Maar als de vloeistof is vervuild of er water in zit, dan krijg je juist het omgekeerde en wordt de koppeling sponzig en kan je moeilijk ontkoppelen.
       
       
    • By Marcel43
      Goedendag,Ik heb onder mijn sorento 1 16 inch velgen zitten met bandenmaat 245/70/R16 banden.Nu heb ik een setje 16 inch zwarte velgen op de kop getikt en daar dezelfde banden op laten leggen.Nu komt het probleem.Banden steken iets buiten de wielkast en ik kan niet volledig meer sturen.Banden lopen aan in de wielkast.Nu is mijn vraag.Wat is er mogelijk kwa bandenmaat?Of is er iemand die een oplossing weet.Groet Marcel
    • By bonjovi1977
      Ik heb me de nieuwe Niro hybride gekocht, echter zou ik graag een automatische kofferbakopener willen inbouwen.
      is dit überhaupt mogelijk in deze auto?
      zo ja, welke kit zou ik hiervoor nodig hebben?
      ik heb de executiveLine.
    • By DefecteDeur
      Hallo Allemaal!
      Ik heb sinds kort een probleem met de Centrale Deur Vergrendeling (CDV) van mijn Picanto 2. Het is de originele CDV die erin zit.
      Sinds 2 weken krijg ik alle sloten wel open met de sleutel in het slot én met de afstandsbediening op de sleutel, maar sluiten gaat niet meer. Met de afstandsbediening gaat geen van de deuren op slot. Met de sleutel gaan alleen het linker voorportier én de achterbak op slot.
      De KIA dealer zei dat de aandrijfmotor van de CDV moest worden vervangen. Dit laten doen bij een KIA onderdelen bedrijf, die deze ook werkend op de 'donor auto' hebben laten zien, maar dat heeft het probleem niet verholpen. De man is zo aardig geweest om de computer uit te lezen (met een MotoPro of zoiets?) en daar kwamen 0 storingen naar boven. Ze hebben een ander relais geprobeerd, maar ook dat leverde geen oplossing op.
      Heeft iemand dit ook meegemaakt en/of zicht op wat de oplossing kan zijn voor dit probleem?
      Alle input is welkom!
    • By Breda1912
      Vanwege de aanschaf van een andere auto verkoop ik de originele rubberen matten en de originele kunststof inzetbak voor de kofferbak. Ze zijn gebruikt in mijn KIA Sportage 3 uit 2012. 
      De vraagprijs voor de totale set bedraagt € 60,00. 
×
×
  • Create New...