Jump to content

Gekraak over drempel onderstel voorzijde.

Rookbom

Recommended Posts

Als ik met onze 2004 Picanto 1.1 LXE over drempels rijdt, dan kraakt het voorin nogal.

Het is niet constant, want de ene keer is het minder dan de andere keer en het is niet afhankelijk van het weer.

Ik heb de rubbers van de stabilisatorstang als ingespoten met wat smeer, maar dat hielp niet.

Verder ziet alles er prima uit onder de auto, ook de 'endlinks'. Geen speling. Geen losse bouten  / moeren.

Mijn vrouw rijdt verreweg het meeste in de Picanto en zij rijdt NIET voorzichtig over drempels.

Moet ik denken aan slijtage van de schokbrekers? Er staat iets meer dan 100.000 op de teller.

De auto staat best vaak stil, dus ik denk eerder aan rubbers, maar welke?

Alvast bedankt!

Jeroen

Gebroken veer? Veer die schuurt ergens misschien?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

De Picanto is eind vorige week APK goedgekeurd en ik heb de veren net nog bekeken, dus dat lijkt me niet.

de picanto heeft geen constuctie met een veerpootlager, waar de veerpoot langs kan draaien bij draaiing van het stuur. In plaats daarvan zit bovenop de schokdemper een rubber gemonteerd wat deels kan meedraaien. Soms wil dit rubber een krakend geluid geven. Dit kan je ook zelf controleren door de auto op te krikken en het wiel naar de uiterste links en rechts stand te draaien (door tegen het wiel te duwen/trekken, niet via het stuurwiel)

mogelijke oplossing is de veerpoot te demonteren en de bovenste rubbers in te vetten met een dik vet, dan is het gekraak meestal een poosje weg.

de picanto heeft geen constuctie met een veerpootlager, waar de veerpoot langs kan draaien bij draaiing van het stuur. In plaats daarvan zit bovenop de schokdemper een rubber gemonteerd wat deels kan meedraaien. Soms wil dit rubber een krakend geluid geven. Dit kan je ook zelf controleren door de auto op te krikken en het wiel naar de uiterste links en rechts stand te draaien (door tegen het wiel te duwen/trekken, niet via het stuurwiel)

mogelijke oplossing is de veerpoot te demonteren en de bovenste rubbers in te vetten met een dik vet, dan is het gekraak meestal een poosje weg.

Hierover las ik op een buitenlands forum ook al iets, maar dit is duidelijker omschreven. Ik ga het controleren.

Auto is 10 jaar oud ! Mag er dan wat kraken. de meeste Pica's  van die leeftijd liggen bij de sloper.

Point taken! 

Ik probeer hem bij te houden voor zover het lukt en accepteer dat wat niet lukt. :)

@ CN,

Het deel van de zin voor de komma was  niet nodig, het tweede deel ben ik het mee eens!!!!!!!!!

grt. oude/