BarneyRubble Posted June 7, 2022 Share Posted June 7, 2022 (edited) Net als in mijn vorige Niro geeft de Navigatie weer niet goed door waar hij voor bedoelt is. In mijn Niro moest ik de Navigatie verbinden via een hotspot op mijn telefoon om realtime verkeersinformatie door te geven. De Navigatie in deze nieuwe Sportage heeft al vanzelf verbinding metĀ 4G/5GĀ om realtime verkeersinformatie op te halen. Althans dat dacht ik.ā Ik moest vanmiddag van Dwingeloo naar Elburg en wilde de A28 daar voor nemen, toen we een kwartiertje op weg waren gaf de Navigatie wel door dat er een ongeval op de A28 was maar gaf dus op de kaart geen vertraging of langzaam rijdend verkeer of stilstaande file door. Verkeersinfo stond aan, zie de foto. Tegelijkertijd via Google Maps op het grote scherm bekeken ( Via Android Auto ) en die gaf direct 21min vertraging door., goddank was ikzelf zo helder van geest om de eerste de beste afslag te nemen om van die A28 af te komen anders had ik door de Kia Navigatie mooi in een vertragjng van 21 minuten gekomen. Edited June 7, 2022 by BarneyRubble 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geer00 Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 (edited) Ik kan je hiermee niet helpen. Ik gebruik de navigatie van Kia nooit. Ik heb al sinds jaar en dag TomTom Go Navigation op mijn Iphone. Bevalt vele malen beter dan de Kia Nav met zijn altijd verouderde kaarten. Kost me de lieve som van 12,99 euro per jaarĀ , maar heeft me nog nooit in de steek gelaten. Combi met Apple Carplay is prima. Op het gemak thuis routes uitzetten met MyDrive. Wekelijks gratis kaartupdates. Ik kan het iedereen aanraden. Edited June 9, 2022 by Geer00 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 @BarneyRubble Hoe is de reactie/stem van de navigatie, qua afstand van het werkelijke punt van richting afslaan etc? In de demo merkte ik dat ik al had moeten afslaan en de mevrouw pas daarna kwam met "links afslaan"Ā Rotondes idem, neem de eerste oooops afslag. en bent al rond geweest. De Sportage 2011 had dit perfect op tijd steeds. De nieuwe leek wel vertraagd. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petri Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 10 uur geleden, zei Rick: @BarneyRubble Hoe is de reactie/stem van de navigatie, qua afstand van het werkelijke punt van richting afslaan etc? In de demo merkte ik dat ik al had moeten afslaan en de mevrouw pas daarna kwam met "links afslaan"Ā Rotondes idem, neem de eerste oooops afslag. en bent al rond geweest. De Sportage 2011 had dit perfect op tijd steeds. De nieuwe leek wel vertraagd. Ja dat klopt is mij ook opgevallen dat de nieuwe navigatie soms wat vertraagd werkt. Heb al 2 keer verkeerd gereageerd op de info van de navigatie en moest kijken dat ik weer kon gaan keren om terug te rijden om wel de goede afslag te nemen. Vond de navigatie van mijn vorige sportage 2016 ook sneller werken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted June 9, 2022 Share Posted June 9, 2022 7 minuten geleden, zei Petri: Ja dat klopt is mij ook opgevallen dat de nieuwe navigatie soms wat vertraagd werkt. Heb al 2 keer verkeerd gereageerd op de info van de navigatie en moest kijken dat ik weer kon gaan keren om terug te rijden om wel de goede afslag te nemen. Vond de navigatie van mijn vorige sportage 2016 ook sneller werken. Veel kleine storingen nog allemaal, veel missende functies die erin hadden kunnen zitten gewoon. Veel foutjes. Hoe zou de EV6 zijn? denk dat daar minder slordigheden inzitten.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarneyRubble Posted June 9, 2022 Author Share Posted June 9, 2022 (edited) 11 minuten geleden, zei Rick: Veel kleine storingen nog allemaal, veel missende functies die erin hadden kunnen zitten gewoon. Veel foutjes. Hoe zou de EV6 zijn? denk dat daar minder slordigheden inzitten.. Sinds ik Kia rijd en dat zijn nu heel wat jaartjes heeft de navigatie nog nooit goed gewerkt, had / heb er altijd nog een tomtom go6000 bij aan staan ter vergelijkenis, zelfde route instellen en vergelijken, de kia navi stuurde je altijd de boesboes in om binnendoor allerlei pokke wegen te nemen, nou deze nieuwe navi die weer geen files doorgeeft, als het goed is dan kunnen wij deze navi nu zelf updaten toch ipv bij een beurt er een kaart van minstens een half jaar oud er als " nieuw " op te krijgen Ps, vandaag google maps via Android Auto gebruikt mooi op het grote scherm geprojecteerd, altijd goede navigatie, realtime verkeersinfo en flitspalen en zeer direct met de wegwijziging,10 x beter dan de kia navi Edited June 9, 2022 by BarneyRubble 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarneyRubble Posted June 12, 2022 Author Share Posted June 12, 2022 (edited) Was vandaag weer een Enorme Blamage met de Navigatie Rijden we vanaf Dwingeloo op de A28 richting Zwolle/Utrecht komen we plots weer in een file van 32min vertraging, Verkeersinfo weer standaard aan en niks van een melding wat geluid en beeld betreftĀ Bam! 32min vertraging. ( Oorzaak aanrijding ) Afijn na de file weer rijden, heb nu standaard de Cruisecontrol met afstand voorligger aan, Buitenlijnen Assistentie en Midden rijstrook Assistentie ingeschakeld ( waarom niet, het zit er toch op ) Maar !!! Cruisecontrol met snelheid advies via de Kaart van de Navi aan, dit betekent dat de Cruisecontrol de snelheid aanhoud die de kaart doorgeeft. Echt, 2x ruim voor 19.00 dus max snelheid nog 100, schiet het snelheidsymbool op de kaart plots op 120 en wham, de cruisecontrol vloog direct mee van 100 naar 120km, dan schrik je toch ff wel ( gelukkig was het daar na 19.00 geen 130 ) ik heb direct die Kl**e navigatie uitgezet en via Android Auto Google Maps en Flitsmijster aangezet en dit blijf ik nu standaard doen. Meteen bij de bestuurderdhulp instellingen de optie bij cruisecontrol de snelheid aan houden van de snelheidsborden detectie uitgeschakeld. Ps. Konden wij nu zelf de software van de navie en de kaarten updaten? Ā Edited June 12, 2022 by BarneyRubble 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted June 15, 2022 Share Posted June 15, 2022 Jammer jammer,Ā Nooit problemen gehad met de 2011 versie (rij dan ook geen files normaal haha) 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarneyRubble Posted June 23, 2022 Author Share Posted June 23, 2022 (edited) Vanavond voor de eerste keer nieuwe updates voor de navigatie gedownload, het vraagt minimaal om 32 gb usb/sdcard opslag, in mijn geval moet ik usb gebruiken, later eerst maar is kijken welke versie's er nu op staan t.o.v de nu gedownloade versies. Dit staat er nu op, dus nog niet bijgewerkt. Edited June 23, 2022 by BarneyRubble Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmurfenB Posted June 23, 2022 Share Posted June 23, 2022 De half jaarlijkse update van mei, komt nog. Die is nog uitgesteld Ā 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarneyRubble Posted June 23, 2022 Author Share Posted June 23, 2022 52 minuten geleden, zei SmurfenB: De half jaarlijkse update van mei, komt nog. Die is nog uitgesteld Ā Bedankt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmurfenB Posted June 24, 2022 Share Posted June 24, 2022 (edited) Ik baal hier wel van, want Amerika en andere regios hebben de mei update al wel. In de mei update zit ook Android auto wide. Ofwel dat Android auto het volledige Gen5W scherm gebruikt.Ā Kia belooft in dit artikel dat de update is uitgesteld tot begin juni, maar helaas. Ā Edited June 24, 2022 by SmurfenB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aad Hessler Posted June 26, 2022 Share Posted June 26, 2022 Is toch wel slecht van KIA. In Spanje is de hele route tot Benidorm tolvrij. Volgens de kaart niet en rijdt lekker om als je zonder tolwegen kiest. Het is al lang tijd voor een nieuwe update want die is niet gratis hoor, daar hebben we voor betaald bij aanschaf.......Voor niets gaat de zon op!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted June 26, 2022 Share Posted June 26, 2022 Aan de leden die al langer meegaan hier, er was vroeger een groepje hier wat contact met KIA NL had vaker of punten verzamelden voor neer te leggen bij kia. inmiddels kunnen we wel een lijstje bij elkaar krijgen. Maar ben de naam van de groep hier kwijt. Iemand nog aanwezig ervan? Ā Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarneyRubble Posted June 26, 2022 Author Share Posted June 26, 2022 (edited) Gisteren op de A44, Cruisecontrol met Automatische afstand houden en snelheid via wegenkaartborden gekoppeld.(Adaptieve cruise control met navigatieondersteuning (NSCC-C) Eerste stuk netjes 100 km/pu op de kaart en cluster ook netjes het 100km bord er op, Plots veranderd op de kaart het bord van 100km naar 120km, ook in het clusterschermĀ ( 13.00 in de middag ) dus vliegt de cruisecontrol direct van 100 naar 120km/pu, geen auto voor me dus gassen met die bak. Dit is nu al de tweede keer dat me dit overkomt, ik weet het nu zeker UIT! die Adaptieve cruise control met navigatieondersteuning (NSCC-C) Edited June 26, 2022 by BarneyRubble Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Murcielaygo Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 Aan de leden die al langer meegaan hier, er was vroeger een groepje hier wat contact met KIA NL had vaker of punten verzamelden voor neer te leggen bij kia. inmiddels kunnen we wel een lijstje bij elkaar krijgen. Maar ben de naam van de groep hier kwijt. Iemand nog aanwezig ervan? Ā Volgens mij bedoel jij de Kia Contact Groep?Maar ik heb er geen idee van of die nog actief is, de leden die dat in mijn herinnering deden (weet even geen namen) zijn waarschijnlijk ook niet meer (zo) actief op het forum. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Posted June 27, 2022 Share Posted June 27, 2022 9 uur geleden, zei Murcielaygo: Volgens mij bedoel jij de Kia Contact Groep? Maar ik heb er geen idee van of die nog actief is, de leden die dat in mijn herinnering deden (weet even geen namen) zijn waarschijnlijk ook niet meer (zo) actief op het forum. Ja indd, zijn nog wel actief, misschien kunnen we even een topicje maken met al de kinderbugjes en mankementjes, van nav (systeem) tot ontbrekende functies, als ergernissjes. en dit even verzamelen in Ć©Ć©n topic? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anne Lorraine Posted June 28, 2022 Share Posted June 28, 2022 Op 26-6-2022 om 17:41, zei BarneyRubble: Gisteren op de A44, Cruisecontrol met Automatische afstand houden en snelheid via wegenkaartborden gekoppeld.(Adaptieve cruise control met navigatieondersteuning (NSCC-C) Eerste stuk netjes 100 km/pu op de kaart en cluster ook netjes het 100km bord er op, Plots veranderd op de kaart het bord van 100km naar 120km, ook in het clusterschermĀ ( 13.00 in de middag ) dus vliegt de cruisecontrol direct van 100 naar 120km/pu, geen auto voor me dus gassen met die bak. Dit is nu al de tweede keer dat me dit overkomt, ik weet het nu zeker UIT! die Adaptieve cruise control met navigatieondersteuning (NSCC-C) Je schrikt je wezenloos inderdaad ! Zelf had ik mijn knipperlicht niet goed aangezet, ik wil wisselen van rijstrook en omdat het knipperlicht niet goed was aangezet flipt ie het stuur gewoon terug, schrok me wezenloos ! Voortaan braaf goed het knipperlicht gebruikenĀ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SmurfenB Posted June 30, 2022 Share Posted June 30, 2022 Op 23-6-2022 om 19:52, zei BarneyRubble: Vanavond voor de eerste keer nieuwe updates voor de navigatie gedownload, het vraagt minimaal om 32 gb usb/sdcard opslag, in mijn geval moet ik usb gebruiken, later eerst maar is kijken welke versie's er nu op staan t.o.v de nu gedownloade versies. Dit staat er nu op, dus nog niet bijgewerkt. De mei 2022 update voor gen5w systemen staat online! Ā 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarneyRubble Posted June 30, 2022 Author Share Posted June 30, 2022 56 minuten geleden, zei SmurfenB: De mei 2022 update voor gen5w systemen staat online! Ā Hou hier allemaal goed rekening mee. Formatteer de min 32gb usb stick met FAT32. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarneyRubble Posted July 1, 2022 Author Share Posted July 1, 2022 (edited) Op 24-6-2022 om 08:29, zei SmurfenB: Ik baal hier wel van, want Amerika en andere regios hebben de mei update al wel. In de mei update zit ook Android auto wide. Ofwel dat Android auto het volledige Gen5W scherm gebruikt.Ā Kia belooft in dit artikel dat de update is uitgesteld tot begin juni, maar helaas. Ā Ik ben nu inmiddels deze nieuwe update aan het downloaden, bij de info zie je alleen maar informatie wat met de navigatie te maken heeft wat vernieuwd wordt, alleen voor bv het wide screen voor Android Auto wat dan volledig zou worden dat zie ik daar nergens staan ? Heb 2 weken geleden ook al "misschien nieuwe" Navigatie/Software gedownload, zal ze beide is vergelijken wat de versie betreft. Ik zie geen verschillen tussen de download van 19-06-22 en die op 01-07-22 (zie de foto's) in de map van 01-07-22 is wel een extra map met de naam "whatsnew" erbij gekomen, misschien hoort dit bij de Android Update ? Heeft iemand deze nieuwe update al geinstalleerd en klopt het dat er nu widescreen voor android auto bij zit , ben erg benieuwdĀ Ā Edited July 1, 2022 by BarneyRubble Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarneyRubble Posted July 1, 2022 Author Share Posted July 1, 2022 21 uur geleden, zei BarneyRubble: Hou hier allemaal goed rekening mee. Formatteer de min 32gb usb stick met FAT32. Kleine correctie,Ā een SDKaart moet je met FAT32 formatteren en een USB Stick als exFat . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarneyRubble Posted July 1, 2022 Author Share Posted July 1, 2022 Zojuist, zei BarneyRubble: Kleine correctie,Ā een SDKaart moet je met FAT32 formatteren en een USB Stick als exFat . Ā 28 minuten geleden, zei BarneyRubble: Ik ben nu inmiddels deze nieuwe update aan het downloaden, bij de info zie je alleen maar informatie wat met de navigatie te maken heeft wat vernieuwd wordt, alleen voor bv het wide screen voor Android Auto wat dan volledig zou worden dat zie ik daar nergens staan ? Heb 2 weken geleden ook al "misschien nieuwe" Navigatie/Software gedownload, zal ze beide is vergelijken wat de versie betreft. Ik zie geen verschillen tussen de download van 19-06-22 en die op 01-07-22 (zie de foto's) in de map van 01-07-22 is wel een extra map met de naam "whatsnew" erbij gekomen, misschien hoort dit bij de Android Update ? Heeft iemand deze nieuwe update al geinstalleerd en klopt het dat er nu widescreen voor android auto bij zit , ben erg benieuwdĀ Ā Ben benieuwd of iemand deze nieuwe update al geĆÆnstalleerd heeft en of er inderdaad het nieuwe WideScreen voor AndroidAuto op staat.Ā Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre078 Posted July 4, 2022 Share Posted July 4, 2022 Vandaag ook de update gedaan. Mijn auto is 2 maanden oud. De softwareversie die er op stond was van mei 2021. Had verwacht dat er een wat nieuwere versie op zou staan. Nu na de update de versie van 23 juni 2022. Updaten zelf ging goed. Was vrij lang aan het valideren. Daarna verliep het wat vlotter.Ā Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BarneyRubble Posted July 4, 2022 Author Share Posted July 4, 2022 (edited) 2 uur geleden, zei Andre078: Vandaag ook de update gedaan. Mijn auto is 2 maanden oud. De softwareversie die er op stond was van mei 2021. Had verwacht dat er een wat nieuwere versie op zou staan. Nu na de update de versie van 23 juni 2022. Updaten zelf ging goed. Was vrij lang aan het valideren. Daarna verliep het wat vlotter.Ā Deze software is van 26-01-22 De mijne is nu ruim 1 maand oud, heb nu ook de nieuwste software gedownload, ben benieuwd welke software dit is want op de website staat nog steeds Mei 2022 Edited July 4, 2022 by BarneyRubble Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts