Hans H Geplaatst 6 Maart Geplaatst 6 Maart (aangepast) Bij de verkoop van mijn EV3 is mij aangeboden dat de eerste 2 jaarlijkse updates gratis zijn en dat er daarna voor betaald moet worden. Nu is het 4 maanden na de uitlevering en moet ik al betalen voor de eerste melding van een update. Op de website is aangegeven: "Meestal komt er jaarlijks een update voor de navigatie van jouw Kia. Zo krijg jij altijd de beste route en betrouwbare alternatieven. De updates zijn verkrijgbaar en te installeren via jouw Kia-dealer. Zij weten of je in aanmerking komt. Om het makkelijk te maken kun je jouw navigatieupdate combineren met een jaarlijkse onderhoudsbeurt." https://www.kia.com/nl/service/onderweg/navigatie-updates/ Bij navraag verwijst de dealer mij meteen naar KIA Nederland. Als reactie krijg is dat bovenstaande tekst de navigatie update betreft en "Jaarlijks worden er ongeveer twee OTA updates verwacht. Afgelopen jaar waren dit er meer." Met andere woorden: ik ben al door mijn 2 gratis updates heen. Kan iemand mij het verschil tussen navigatie update en OTA update uitleggen? Is die laatste een systeem update en zou die niet sowieso zonder kosten uitgevoerd moeten worden? Kan ik ergens zien welke updates er wanneer (ongemerkt) hebben plaatsgevonden? Ik moet nu €99,- aftikken voor de update via de KIA Connect store en vraag me af of ik tot in lengte van dagen dit bedrag moet gaan neertellen. Ik voel me best belazerd. 6 Maart aangepast door Hans H Quote
RickVanDordt Geplaatst 10 Maart Geplaatst 10 Maart Beste Hans, het betreft alleen de OTA (over the air update) je krijgt bij je beurten gewoon gratis diezelfde updates. Ook kan je via de website van Kia de updates downloaden en met een USB stick installeren. Quote
gaupe Geplaatst 11 Maart Geplaatst 11 Maart Ik denk dat het is omdat er nu een eenmalig bedrag wordt gevraagd voor alle OTA updates tot het einde van de 7 jaar. Voorheen diende je telkens voor een jaar ( 2 updates apart te betalen) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.