Jump to content

RickVanDordt

Leden
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutraal

About RickVanDordt

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Geslacht
    Man
  • Woonplaats
    Dordrecht
  • Auto
    Kia Niro 1.6GDI HEV 104KW Edition

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ik denk denk dat de problemen met de ACC in de nieuwe versie (grotendeels)zijn opgelost, ik rijdt bijna altijd met de ACC aan en dat is één van de zaken van de Niro waar ik het meest enthousiast over ben. Ik heb nog nooit last gehad van remreacties op zaken waar hij eigenlijk niet op hoorde te reageren en in de file is het gewoon subliem zoals hij perfect met het verkeer meegaat, zelfs als we even stilstaan. Enige nare is dat als iemand zijn auto ervoor gooit de Niro iets te enthousiast in de remmen gaat, maar eigenlijk is dat ook de bedoeling. Ik heb alle ACC instellingen op standaard staan en heb er nu 7500 Km mee gereden. Misschien is het voor diegenen die problemen hebben met de ACC de moeite waard om eens uit te zoeken of dit zo is en of het softwarematig, hardwarematig of met beide is op te lossen.
  2. Ik ben sinds twee weken de trotse eigenaar van een Niro HEV, en gebruik de flippers inderdaad regelmatig bij het rijden in de Ecomode. De auto remt natuurlijk zonder dit al regeneratief, maar dit kan je versterken door de flippers te gebruiken waardoor je bij het omhoog laten komen van je gaspedaal harder afremt en zodoende extra de accu's oplaad. Dit was in het begin inderdaad even wennen, het gevoel lijkt op remmen en terugschakelen naar de laagste versnelling in één keer als je het te snel laat gebeuren, maar eenmaal hieraan gewend hoef je het rempedaal onder normale omstandigheden helemaal niet meer te gebruiken, super!!!! Ik zit ook op een verbruik boven de 1 op 20, maar dit kan ook met rijstijl en veel files te maken hebben.
×
×
  • Create New...