Platinum K Geplaatst 8 Oktober, 2024 Geplaatst 8 Oktober, 2024 Kreeg vanmorgen mijn maandelijkse afrekening (september 2024) van mijn laadsessies van de Kia Charge Laadpas. Tot mijn stomme verbazing stonden er zogenaamde "fair use fee"en/of "session fee" op de factuur. Nu heb ik een Kia e-Niro uit 2019 en die laad dus 1 fase. Een gemiddelde laadduur van 8 - 90% duurt, afhankelijk of er nog iemand staat, ongeveer 10 uur. Na het laden heb ik maximaal 1 uur bij die laadpaal gestaan en van de laadsessie ad. 18,3376 euro moet ik nu 19,46 euro extra betalen, kennelijk vanwege bovenstaande fee. Dit bleek dus geen vast bedrag te zijn, want bij een andere laadsessie op dezelfde publieke laadpaal (Allego) bleek naast 24,30 euro laadkosten een extra toeslag van 26,48 euro. Echt te gek voor woorden dit. Dus ik Kia Charge bellen, maar daar wist de medewerker (helaas slecht Nederlands sprekend, dus vraag ik mij af of hij wel heeft begrepen wat er aan de hand was) mij alleen maar naar de prijslijst te verwijzen waar dit in stond. Deze opgezocht en stond er dus niet in. Toen ik aangaf dat ik veel vaker op deze locatie laad en ook op de afrekeningen van augustus en daarvoor nooit dit soort extra bedragen vermeld stonden bleef het stil aan de andere kant van de lijn. Uiteindelijk maar een uitgebreide mail gestuurd in de hoop dat deze wel serieus wordt behandeld. Daarna Allego gecontact en zij gaven aan dat eventuele maximale blokkeringskosten een vast bedrag is en zeker geen 19 euro of hoger. Er lijkt dus iets niet helemaal goed gegaan te zijn in de afrekening bij de laadsessies. Afijn, ik vraag mij af of meerdere gebruikers van de Kia Charge laadpas een ervaring als deze heeft of heeft gehad. Alvast bedankt voor jullie antwoord. 1 Quote
RickVanDordt Geplaatst 23 Oktober, 2024 Geplaatst 23 Oktober, 2024 Op 8-10-2024 om 17:53, zei Platinum K: Kreeg vanmorgen mijn maandelijkse afrekening (september 2024) van mijn laadsessies van de Kia Charge Laadpas. Tot mijn stomme verbazing stonden er zogenaamde "fair use fee"en/of "session fee" op de factuur. Nu heb ik een Kia e-Niro uit 2019 en die laad dus 1 fase. Een gemiddelde laadduur van 8 - 90% duurt, afhankelijk of er nog iemand staat, ongeveer 10 uur. Na het laden heb ik maximaal 1 uur bij die laadpaal gestaan en van de laadsessie ad. 18,3376 euro moet ik nu 19,46 euro extra betalen, kennelijk vanwege bovenstaande fee. Dit bleek dus geen vast bedrag te zijn, want bij een andere laadsessie op dezelfde publieke laadpaal (Allego) bleek naast 24,30 euro laadkosten een extra toeslag van 26,48 euro. Echt te gek voor woorden dit. Dus ik Kia Charge bellen, maar daar wist de medewerker (helaas slecht Nederlands sprekend, dus vraag ik mij af of hij wel heeft begrepen wat er aan de hand was) mij alleen maar naar de prijslijst te verwijzen waar dit in stond. Deze opgezocht en stond er dus niet in. Toen ik aangaf dat ik veel vaker op deze locatie laad en ook op de afrekeningen van augustus en daarvoor nooit dit soort extra bedragen vermeld stonden bleef het stil aan de andere kant van de lijn. Uiteindelijk maar een uitgebreide mail gestuurd in de hoop dat deze wel serieus wordt behandeld. Daarna Allego gecontact en zij gaven aan dat eventuele maximale blokkeringskosten een vast bedrag is en zeker geen 19 euro of hoger. Er lijkt dus iets niet helemaal goed gegaan te zijn in de afrekening bij de laadsessies. Afijn, ik vraag mij af of meerdere gebruikers van de Kia Charge laadpas een ervaring als deze heeft of heeft gehad. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Mij is hetzelfde overkomen bij een Allego paal met een Shell laadpas en via de Smoov app. Bij de Smoov app komen de extra kosten 5 uur na het starten erbij (€3,- per uur) en bij gebruik van de Shell laadpas na 4 uur (0,05 per minuut). Bij de andere laadpassen zie ik soortgelijke kosten. Probleem is dat de hoge laadprijzen(€0,57 per kWh)én extra kosten hier in Dordrecht overal gehanteerd worden en als je thuis niet kan laden je dus duurder uit bent Quote
Platinum K Geplaatst 23 Oktober, 2024 Topic Starter Geplaatst 23 Oktober, 2024 Afgelopen weken zowel contact gehad met Allego als met Kia Charge. Allego geeft aan dat er meer dan waarschijnlijk een fout gemaakt is bij Kia Charge. Conform hun voorwaarden rekenen zij per 1 september na 4 uur blokkerkosten, ongeacht of je dan aan het laden bent of niet (per 1 oktober 2024 na 5 uur). Echter tussen 23:00 uur en 7:00 uur belasten zij geen blokkeerkosten door. Allego zegt in hun mail dat het waarschijnlijk daar fout is gegaan. Uit de uitdraaien van Allego blijkt dat ik bij de 1e laadsessie 4,10 euro doorbelast had moeten krijgen en bij de 2e laadsessie 7,30 euro en geen 19,46 en 26,48 euro. Kennelijk berekent Kia Charge ook tussen 23:00 uur en 7:00 uur door en dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Afijn, opnieuw Kia Charge gecontact en ook deze medewerker kraamde naar mijn mening grote onzin uit. "Kia Charge moet ook winst maken" en verwees mij opnieuw naar het relevante artikel op hun website. Toen ik aangaf dat daar letterlijk stond dat de Laadexploitant kosten doorberekent en dat in dit geval Allego dit tussen 23:00 uur en 7:00 uur niet doet zei de beste man dat hij het ook niet meer snapte en dit intern zou escaleren. Vanmorgen kreeg ik een mail dat zij mijn bevinding doorgezet hadden naar de technische dienst om uit te zoeken of en zo jaar waar het misgegaan is We wachten weer geduldig af... Quote
Platinum K Geplaatst 12 Januari, 2025 Topic Starter Geplaatst 12 Januari, 2025 Veel te laat met mijn reactie, maar nadat 't proces intern nog eens goed bekeken was kreeg ik een mail van Kia Charge half november 2024. Daarin stond dat ze de teveel betaalde kosten gingen terubetalen. Niet omdat ik gelijk had, maar uit coulance. Afijn, bijna 50 euro retour en mijn kosten zijn weer in lijn met wat 't normaal is. Ben wel overgegaan naar E-flux als laadpas.... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.