Ibrahim Geplaatst 11 Februari, 2015 Geplaatst 11 Februari, 2015 Hallo ik wil graag te weten komen over Kia picanto mijn picanto heeft airco maar de airco slaat automatisch aan daarna na zoveel seconden weer aan dat is normaal maar mijn vraag is wat kan ik aan doen om de airco constant te laten draaien als ik het aan zet zonder dat die aan uit slaat is dat sensor of relay graag jullie reactie bedankt alvast Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 Februari, 2015 Geplaatst 11 Februari, 2015 Dat hoort zo. Is net als een koelkast; die loopt een tijdje, dan een tijd niet, dan weer een tijdje. Echter moet het niet zo zijn dat de A/C iedere paar seconden een aan-uit-cyclus maakt, dan ben je waarschijnlijk koudemiddel verloren. Ook dat is normaal, maar dan is het wel aan te raden de A/C te laten nakijken en bijvullen. Quote
Ibrahim Geplaatst 11 Februari, 2015 Topic Starter Geplaatst 11 Februari, 2015 Bedankt voor antwoord het zit ook zo dat die na tijd wel aan en uit gaat maar is mogelijk om constant te laden draaien wat ik heb vorige zomer gemerkt dat tijdje aan ging en uit ging dat is automatisch maar is dat mogelijk om constant laten angezien ik naar warm land ga wil ik dat die constant draait dat had ik met vorige auto wel Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 Februari, 2015 Geplaatst 11 Februari, 2015 De cyclus regelt zich automatisch, naar mate er meer koeling nodig is. Als je 'm permanent zou kunnen laten draaien heb je kans dat er wat stuk gaat. Daarom kan dat dus niet. Er zijn wel systemen waarbij de compressor continu draait, maar die hebben dan een variabele opbrengst. Effectief gaan die dus ook aan en uit, maar dan door het veranderen van de stand van interne onderdelen. De Picanto heeft zo'n systeem niet. Watvoor auto had je hiervoor dan? Ik zou me niet druk maken om de draaitijden. Als je naar een warme omgeving gaat is mijn tip om de A/C goed te laten nakijken, meer kun je niet doen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.